Melyik a magyarok kedvenc elektromos autója? Itt megtudhatod
Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők az elektromos autózásról, megszületett a „hatótávpara” kifejezés.
A magyar online közönség véleményét mérte fel az ‘e-autó Social Index’ a hazánkban legnépszerűbb középkategóriás – 10-15 millió forint közötti árfekvésű – elektromos autókról. A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az elektromos autókat rangsoroló, számokban kifejezhető Social Index.
A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, vagyis erről a típusról beszélgettek legtöbbet az internetezők, annak ellenére, hogy az eladásokat tekintve az első 15 modell között nem találkozhatunk vele.
A Nissan LEAF (1415) és A Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még. A legjobb tízbe három KIA is bejutott.
A legkedveltebb téma az új, lítium alapú szilárdtest akkumulátorok megjelenése volt,
de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diszkurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt.
Érdemes elolvasniItthon is óriási a kereslet az elektromos autók iránt
Az elektromos autók kapcsán a SentiOne megvizsgálta külön a pozitív és a negatív tartalmakat is.
Az e-autózás előnyeiként többször említik az internetezők az alacsony fenntartási költségeket,
az akkumulátorok kiemelkedő teljesítményét, a kényelmes városi használatot és a környezetvédelmi szempontokat is.
Többen panaszkodnak viszont az autók magas ára miatt, és negatív témák között a töltési veszteség is felbukkan.
Új szókapcsolatot is alkottak az elektromos autózás kapcsán a netezők, a „hatótávpara” 535-ször szerepelt az elmúlt időszakban, utalva arra, hogy a gyártók által meghatározott hatótáv a valóságban egy töltéssel tényleg megtehető-e vagy sem.
Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található tartalmai adták. A SentiOne azokat a 2021.01.01-2021.09.15 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, amelyekben az elektromos autómárkák megnevezései megjelennek. Az e-autók rangsorát a social index mutatószám alapján határozta meg a SentiOne.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Amikor egy 7600 tonnás épületet arrébb tettek Romániában, mert útban volt
Athén utolsó királya, aki annyira nemes volt, hogy halála után megszüntették a királyi címet i.e. 1068-ban
A világ legöregebb cápája 500 évig él és 150 éves korára válik ivaréretté
Taskent Nemzetközi Befektetési Fórum 2024: rekordszámú résztvevő, 26,6 milliárd dollár értékű szerződéskötés
Mit kereshet egy 3500 éves obeliszk a Central Parkban?
Oroszország körözi Zelenszkijt