Ezt tervezi a Wizz Air a következő években – Megszólalt a vezérigazgató, így készüljenek az utasok
A Wizz Air új stratégiával készül megerősíteni pozícióját a közép- és kelet-európai légi piacon, miután több válsághelyzet is visszavetette a növekedését. Váradi József vezérigazgató szerint két éven belül stabilizálni kell a légitársaság működését, hogy visszanyerjék a befektetők bizalmát és újra fenntartható pályára álljanak.
A stabilizáció a cél
Ahogyan arról a Bloomberg is beszámolt, a Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József ambiciózus célt tűzött ki: két éven belül helyreállítani a légitársaság pénzügyi és működési stabilitását. A vállalat az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe, többek között a közel-keleti piacról való kivonulással és a hajtóműhibákból fakadó leállásokkal. A vezérigazgató 2027 közepére tervezi a Wizz Air helyzetének megszilárdítását, hangsúlyozva, hogy a befektetőknek kézzelfogható javulást kell érzékelniük a teljesítményben. A részvényárfolyam mélyrepülése – a 2024-es 35%-os zuhanást követő további 4,6%-os csökkenés – sürgeti a változásokat.
Stratégiaváltás
A stratégiaváltás részeként a Wizz Air elhagyja a kockázatos, gyors terjeszkedésre épülő kezdeményezéseket, és inkább a közép- és kelet-európai piacokra koncentrál. Az útvonalhálózat racionalizálása mellett a cég megkezdi a hajtóműproblémák rendezését, amely komoly visszaesést okozott a működésben. Ahogyan azt a Portfolio is írja, a Pratt & Whitney GTF hajtóműveinek hibája miatt több tucat repülőgép kényszerült földre, ami lelassította a terjeszkedési terveket. Emellett a geopolitikai feszültségek, például az ukrajnai háború és a közel-keleti konfliktusok, is gátolták a légitársaság fejlődését.
Regionális fókusz
Váradi hosszú távú tervei között szerepel a Wizz Air piaci részesedésének növelése Közép- és Kelet-Európában. A cél a jelenlegi 26%-ról legalább 30%-ra való emelés, amit a regionális repülőterek fejlesztésével és népszerű úti célok, például az albán tengerpart vagy Erdély turizmusának fellendítésével kívánnak elérni. A vezérigazgató a következő öt-hat évben meg szeretné duplázni a kapacitást ebben a régióban. A tervek között nem szerepel más légitársaság felvásárlása vagy szorosabb partnerség, mivel a fókusz most az egyszerűsítésen és a működés hatékonyságának javításán van.
Kevesebb hosszú járat
A közel-keleti piacról való kivonulás és a működés átszervezése miatt a Wizz Air várhatóan nem fogja igénybe venni mind a 47 megrendelt A321XLR típusú, hosszú hatótávolságú repülőgépet. Ehelyett csupán körülbelül egy tucat kerülhet forgalomba, főként brit bázisokról indítva, olyan célállomások felé, mint Szaúd-Arábia. A vezérigazgató meggyőződése, hogy a légitársaság megerősödve kerül ki a jelenlegi válságból. A cél tehát egy hatékonyabb, a központi piacokra koncentráló Wizz Air, amely ismét képes fenntartható növekedést biztosítani befektetőinek és utasainak egyaránt.

Fotó: Airbus
Ez is érdekelhet:
- Küzd a Wizz Air az európai utasokért: van már útvonal, ahol visszavonult, de a befektetők mégis bizakodóbbak
- Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába
- Csodálatos olasz városba indít új járatot a Wizz Air Budapestről
Kiemelt kép forrása: depositphotos.com
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Visszatér a BBC magyar hírszolgáltatása közel húsz év szünet után
Újabb izraeli kémszoftver működhet Magyarországon – kormányzati kapcsolat gyanúja merül fel
Koreai mesterek a Budai Várban: próbáld ki te is a 2000 éves gyöngyházművészetet!
Mától hatalmas forgalomkorlátozások vannak érvényben Budapesten
Trump összehozta a békét: Örményország és Azerbajdzsán háromoldalú béketervet írt alá az Egyesült Államokkal
Meghökkentő elmélet: a Marsról származik minden földi ember?