Új arculattal jelentkezik az Egri borvidék
Sokan emlegetik úgy 2021-et, mint a megújulás évét. Az Egri borvidékre ez különösen igaz, hiszen idén új arculattal lép a borkedvelők és a szakma elé. Az egyszerre modern és klasszikus dizájn mostantól egységesen képviseli a borvidék közösségét.
Hosszabb előkészítő munka előzte meg az arculatváltást, amelyben az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a helyi pincészetek által delegált borászok döntöttek úgy, hogy ideje egy friss és egységes megjelenésnek. A tagok Ipacs Gézát kérték fel, hogy tervezze meg a borvidék új arculatát.
„Nem tudom, hogy milyen lett volna nem egriként elkészíteni ezt az arculatot. Természetesen megkönnyítette a tervezést a borvidék ismerete, leginkább abban a tekintetben, hogy az elmúlt 20 évben végigkísérhettem azokat a stratégiai dilemmákat, melyek ismerete nélkül vélhetően mást terveztem volna. Egy ilyen jellegű arculatban koncepcionális állásfoglalás is születik azokról az értékekről, melyeket a borvidék fókuszba állít és hitelesen képvisel” – mesélte a grafikus a munkafolyamatról.
Az embléma stílusa klasszikus és modern egyszerre. A logó összhatása egyformán sugall komolyságot és méltóságot. Két részből áll, az egyik az Eger felirat és a „Szenvedély 1000 éve” szlogen, ami a borvidék ezeréves múltjára utal, így helyezve azt történelmi kontextusba. A másik az ikon, ami egy szárnyas bikát ábrázol. Ez elsősorban az egri bikavérre utal, ami régóta kötődik az Egri borvidékhez, és annak kiemelt bora. Ugyanakkor a bikamotívum nem szokványos, hiszen szárnyai vannak, ami által mitológiai visszacsatolással is bír.
Fontos szempont volt, hogy a végeredmény alkalmas legyen arra, hogy azt a borvidék szervezetei hivatalos minőségükben, a helyi rendezvények szervezői pedig a nagyközönség felé is ugyanúgy tudják használni.
A közösségi munka elkezdődött és halad, ezt pedig szépen fejezi ki az egységes megjelenés.
„Úgy láttuk, hogy most van itt az ideje – és nemcsak a borászoknál, hanem a borvidék összes szereplőjénél is – az összefogásnak. Olyan változások szakadtak ránk, amelyek magukkal hozták az újragondolást és egyfajta újrakezdést. Ennek az alapját egy nagy piackutatás adta, amelyből láttuk, mi az, amin változtatnunk kell. Az egri bikavér marad a középpontban, emellett azonban szeretnénk megmutatni, milyen sokszínű is Eger. Így ugyanúgy a könnyed fehéreket és rozékat, valamint a komoly, dűlős borokat is kommunikálnunk kell, és persze nagyobb hangsúlyt helyezni a helyi rendezvényekre. Ehhez nyújt segítséget az új, egységes arculatunk” – ismertette Soltész Gergely az egri borászok képviseletében a koncepció alapját.

Érdemes elolvasniAz egri borfesztiválszezonban a VINO lesz az első
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Hídrobbantások Oroszországban? Moszkva szabotázsra gyanakszik
Az egyik legkegyetlenebb kivégzési módszer, amit valaha kitaláltak
Az egyik legnagyobb tömeges pusztulás, amely az élőlények 85 százalékát elpusztította
Így csempésznek drogokat tengeralattjárókon
Egy titkos küldetés, amely megrázta Európát
Egy lándzsával átszúrt gólya örökre megváltoztatta, mit gondolunk a madárvonulásról