• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerk Szerk · 2021.08.27.
· Belföld

Hamarosan már az utasok is tesztelhetik a hazánkban egyedülálló tram-traint

Tram train szerelvény

Tram-train szerelvény Hódmezővásárhelyen. Fotó: Lázár János Facebook-oldala

Megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train járművei – írja a Magyar Nemzet. 

Beüzemelték, a fékeket kipróbálták, a szoftvereket beállították, és az infrastruktúrához való kapcsolódást is ellenőrizték mind az öt, a spanyolországi Valenciából eddig megérkezett tramtrain-szerelvényen, és a járművek a minap megkapták a vasúthatósági engedélyt is – tudta meg a Magyar Nemzet a gyártótól. Kiss Csaba, a Stadler Trains kommunikációs vezetője kérdésükre azt mondta, hogy most a szerelvények hosszú távú futópróbája következik.

A járműveknek összesen ötvenezer kilométert kell hibamentesen lefutniuk. Ha a teszt idején olyan hiba lép fel, ami szériahibaként értékelendő, akkor a hiba kijavítása után újrakezdődik a futópróba a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a lenullázódás csak az adott járműre vonatkozik.

A tervek szerint valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar – és közép-európai – vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel. Időközben a vásárhelyi karbantartó bázis tervei elkészültek, maga a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged-rendező pályaudvaron már épül a a javítócsarnok és zajlanak a közműkiváltások is. A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő év februárja. Toborozzák a járművezetőket is.

Szabadka felé folytatják

A lap emlékeztet: a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta Szabadka irányába a meghosszabbítás első előpályázatát. A nyertesnek a Magyarország területére jutó szakasz kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek elkészítése lesz a feladata, ezen belül a vasúti pálya, a biztosítóberendezés és a városi vasút tervdokumentációjának és a hozzájuk kapcsolódó építési engedélyeknek a kidolgozása. A tervek szerint az új pályaszakasz két új megállóhellyel és egy hurokvégállomással készül majd el. A villamosvonalon is további átépítések várhatók: 2,1 kilométernyi meglévő pálya rekonstrukciója, ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása, a meglévő villamosvonalon nyolc átépülő megállóhely kialakítása is a feladatok közé tartozik majd.

A Hódmezővásárhely–Szeged vasút-villamos rendszer lényege, hogy a meglévő városközi vasúti pálya és a két városban kiépült villamoshálózat fehasználásával kötik össze a két városközpontot.

Mivel a nagyvasút nem villamosított, ezért olyan hibrid működésű villamosszerelvényeket szereztek be, amelyek a nyílt pályán dízelmotorral haladnak, a városon belül pedig az ott kiépített energiaellátást használják – írja a lap.

frankfurt-am-main- németorszg vasút vonat nagy sebességű
Érdemes elolvasni320 km/órával haladhat majd a Budapest-Pozsony-Bécs-Varsó gyorsvasút
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Szeged tömegközlekedés vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

  • Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól

  • Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?

  • Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint

  • Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet

  • A NASA figyelmeztet: hatalmas napviharok érik el a Földet

Kapcsolódó cikkek

depresszió szomorú
2025.05.20.

Megdöbbentő: még a 30 ezer forintot sem éri el a katások várható nyugdíja – frissítve


Olvasson tovább
M44 autópálya díjköteles útszakasz
2025.05.20.

Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon


Olvasson tovább
fekete macska házfal graffiti
2025.05.19.

A titokzatos budai fekete cica


Olvasson tovább
Business Yacht Day Balatonkenese
2025.05.16.

Napfény, hajók, networking – 12. alkalommal rendezték meg a Business Yacht Day-t Balatonkenesén


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

XIV. Leó pápa is beszállt a béketárgyalásokba

Tovább olvasok
Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól

Így menekült meg Vajdahunyadvár az elbontástól

Tovább olvasok
Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?

Víz alatt tárták fel az első szervezett civilizációt?

Tovább olvasok
Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint

Trump átengedte Putyinnak a győzelmet a telefonhívásban az európai vezetők szerint

Tovább olvasok
Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet

Megfejtették az arany eredetének rejtélyét? A válasz egy ritka kozmikus kitörés lehet

Tovább olvasok
A NASA figyelmeztet: hatalmas napviharok érik el a Földet

A NASA figyelmeztet: hatalmas napviharok érik el a Földet

Tovább olvasok
4 elképesztő régi mesterség, amelyek kivesztek a hétköznapokból

4 elképesztő régi mesterség, amelyek kivesztek a hétköznapokból

Tovább olvasok
<b>Az ufókról rendelkezik bizonyítékkal Mark Zuckerberg, de titkolja?</b>

Az ufókról rendelkezik bizonyítékkal Mark Zuckerberg, de titkolja?

Tovább olvasok
<strong>Döbbenetes: vérrel átitatott maja barlangot találtak, szétszabdalt áldozatokkal!</strong>

Döbbenetes: vérrel átitatott maja barlangot találtak, szétszabdalt áldozatokkal!

Tovább olvasok
<strong>Kína titkos kapcsolója egy mozdulattal elpusztíthatja a Nyugat energiahálózatait?</strong>

Kína titkos kapcsolója egy mozdulattal elpusztíthatja a Nyugat energiahálózatait?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4