• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Magyar turistabusz szenvedett balesetet Szabadkánál: nyolc sérült

Kató Alpár Kató Alpár · 2021.11.19.
· Belföld

Jól halad a Keleti és Kőbánya-felső közötti harmadik vágány építése – képek

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Az előzetes tervek szerint zajlik a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső állomás között. Amennyiben elkészül a fejlesztés, a vonatok sűrűbben járhatnak ezeken a fontos vasútvonalakon, illetve így már lesz kapacitás új megállók létesítésére is, írja Vitézy Dávid Facebook oldalán. 

A Budapest Fejlesztési Központ BFK vezérigazgatója képek társaságában osztotta meg, hogy a munkák előrehaladtával

a Hungária körút felett átívelő hídon december 2-án várható a próbaterhelés, mivel addigra elkészülnek az oda vezető vágányok.

A Hungária körúti hídnál a teljes felszerkezetet cserélni kellett, és az új hídelem idén nyáron került a helyére. A Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett áthaladó hídon és körzetében szintén zajlik a vágányépítés.

A Hungária körúti híd próbaterhelése után már a teljes szakaszon pályaépítési munkák lesznek.

A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővülő vasúti pálya kiemelten fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Első lépésben a budapesti pályahálózat kapacitását igyekeznek növelni, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni ezen a szakaszon. A vasúti pálya mellett azonban négy vasúti hidat is építeni kell: az említetteken kívül még egy található a Hungária körútnál, illetve a Pongrácz út és a ceglédi 100a vasútvonal felett átívelő műtárgyat. A harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt.

Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül, és 2022 nyarára tervezett befejezés dátuma.

Ferencvárosi átemelő
Érdemes elolvasniÓriásberuházás formálhatja át a főváros közlekedését – új híd épül Budapesten

Teljes felújítás a szakaszon

Vitézy leírása alapján az óránként 80 kilométeres sebességre engedélyezett pályán összesen hat csoport kitérő épül, és lesz egy balos ívű nagysugarú kitérő is, hogy a szerelvényeknek ne kelljen menet közben lelassítani. Az új létesítmény a Kőbánya-felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amely az átépítést követően a Keleti pályaudvarra teszi lehetővé az eljutást. Mivel azonban a pályát az eddigi állapotában nem lehetett vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás. A vágányok és hidak mellett a biztosítóberendezést, a távközlési és felsővezetéki rendszert is újjá kell építeni új felsővezeték tartó oszlopokkal.

Vasútállomás a Hungária körútnál

A harmadik vágány elkészülte után az új megálló épül meg a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel.

Ennek a megállónak a megépítésére már megkapták az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól, így amennyiben 2022 elejére elkészülnek a kiviteli tervek, a beruházás jövő nyáron el is kezdődhet. Az új megálló terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának győztesével, a Diller Scofidio + Renfro építész irodával készítteti el a BFK, és

a Közlekedési Múzeumnak elnevezett vasúti megállóhely 2024-re készülhet el.

Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.

Már folyamatban van a Kőbánya-felső–Rákos–Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése is.

hungária körút új vasútállomás
Érdemes elolvasniÚj vasúti megállóhelyet alakítanak ki a Hungária körútnál

Galéria

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció Budapest Budapest Fejlesztési Központ fejlesztés közlekedés Pest megye vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A Nílus vízéért folytatott harc – háború vagy diplomáciai megoldás?

  • Magyar turistabusz szenvedett balesetet Szabadkánál: nyolc sérült

  • Ingyenes balatoni strandolás? Lehetséges! Így úszhatod meg a belépőt több népszerű üdülőhelyen

  • Újabb földrengés rázta meg Magyarországot – és még koránt sincs vége

  • Súlyos baleset Kunszentmárton közelében: 77 utassal az árokba borult egy busz, 19-en megsérültek

  • Előbukkant az Ínség-szikla a Duna mélyéről, és nem sok jót sejtet

Kapcsolódó cikkek

Balatonmáriafürdő strand (1)
2025.07.06.

Ingyenes balatoni strandolás? Lehetséges! Így úszhatod meg a belépőt több népszerű üdülőhelyen


Olvasson tovább
Földrengések Kárpát-medence Másolat
2025.07.06.

Újabb földrengés rázta meg Magyarországot – és még koránt sincs vége


Olvasson tovább
buszbaleset Kunszentmárton
2025.07.06.

Súlyos baleset Kunszentmárton közelében: 77 utassal az árokba borult egy busz, 19-en megsérültek


Olvasson tovább
Ínség-szikla BUdapest
2025.07.06.

Előbukkant az Ínség-szikla a Duna mélyéről, és nem sok jót sejtet


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A Nílus vízéért folytatott harc – háború vagy diplomáciai megoldás?

A Nílus vízéért folytatott harc – háború vagy diplomáciai megoldás?

Tovább olvasok
Magyar turistabusz szenvedett balesetet Szabadkánál: nyolc sérült

Magyar turistabusz szenvedett balesetet Szabadkánál: nyolc sérült

Tovább olvasok
Ingyenes balatoni strandolás? Lehetséges! Így úszhatod meg a belépőt több népszerű üdülőhelyen

Ingyenes balatoni strandolás? Lehetséges! Így úszhatod meg a belépőt több népszerű üdülőhelyen

Tovább olvasok
Újabb földrengés rázta meg Magyarországot – és még koránt sincs vége

Újabb földrengés rázta meg Magyarországot – és még koránt sincs vége

Tovább olvasok
Súlyos baleset Kunszentmárton közelében: 77 utassal az árokba borult egy busz, 19-en megsérültek

Súlyos baleset Kunszentmárton közelében: 77 utassal az árokba borult egy busz, 19-en megsérültek

Tovább olvasok
Előbukkant az Ínség-szikla a Duna mélyéről, és nem sok jót sejtet

Előbukkant az Ínség-szikla a Duna mélyéről, és nem sok jót sejtet

Tovább olvasok
5 kihagyhatatlan látnivaló a Velencei-tónál, egy karnyújtásnyira Budapesttől

5 kihagyhatatlan látnivaló a Velencei-tónál, egy karnyújtásnyira Budapesttől

Tovább olvasok
Hihetetlen: Felfedeztek egy bolygót, amely saját magát pusztítja el

Hihetetlen: Felfedeztek egy bolygót, amely saját magát pusztítja el

Tovább olvasok
<b>Elképesztő felfedezés: ősi civilizációval lehet kapcsolatban az 5000 éves férfi!</b>

Elképesztő felfedezés: ősi civilizációval lehet kapcsolatban az 5000 éves férfi!

Tovább olvasok
Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen

Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4