• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.11.19.
· Belföld

Jól halad a Keleti és Kőbánya-felső közötti harmadik vágány építése – képek

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Az előzetes tervek szerint zajlik a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső állomás között. Amennyiben elkészül a fejlesztés, a vonatok sűrűbben járhatnak ezeken a fontos vasútvonalakon, illetve így már lesz kapacitás új megállók létesítésére is, írja Vitézy Dávid Facebook oldalán. 

A Budapest Fejlesztési Központ BFK vezérigazgatója képek társaságában osztotta meg, hogy a munkák előrehaladtával

a Hungária körút felett átívelő hídon december 2-án várható a próbaterhelés, mivel addigra elkészülnek az oda vezető vágányok.

A Hungária körúti hídnál a teljes felszerkezetet cserélni kellett, és az új hídelem idén nyáron került a helyére. A Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett áthaladó hídon és körzetében szintén zajlik a vágányépítés.

A Hungária körúti híd próbaterhelése után már a teljes szakaszon pályaépítési munkák lesznek.

A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővülő vasúti pálya kiemelten fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Első lépésben a budapesti pályahálózat kapacitását igyekeznek növelni, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni ezen a szakaszon. A vasúti pálya mellett azonban négy vasúti hidat is építeni kell: az említetteken kívül még egy található a Hungária körútnál, illetve a Pongrácz út és a ceglédi 100a vasútvonal felett átívelő műtárgyat. A harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt.

Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül, és 2022 nyarára tervezett befejezés dátuma.

Ferencvárosi átemelő
Érdemes elolvasniÓriásberuházás formálhatja át a főváros közlekedését – új híd épül Budapesten

Teljes felújítás a szakaszon

Vitézy leírása alapján az óránként 80 kilométeres sebességre engedélyezett pályán összesen hat csoport kitérő épül, és lesz egy balos ívű nagysugarú kitérő is, hogy a szerelvényeknek ne kelljen menet közben lelassítani. Az új létesítmény a Kőbánya-felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amely az átépítést követően a Keleti pályaudvarra teszi lehetővé az eljutást. Mivel azonban a pályát az eddigi állapotában nem lehetett vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás. A vágányok és hidak mellett a biztosítóberendezést, a távközlési és felsővezetéki rendszert is újjá kell építeni új felsővezeték tartó oszlopokkal.

Vasútállomás a Hungária körútnál

A harmadik vágány elkészülte után az új megálló épül meg a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel.

Ennek a megállónak a megépítésére már megkapták az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól, így amennyiben 2022 elejére elkészülnek a kiviteli tervek, a beruházás jövő nyáron el is kezdődhet. Az új megálló terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának győztesével, a Diller Scofidio + Renfro építész irodával készítteti el a BFK, és

a Közlekedési Múzeumnak elnevezett vasúti megállóhely 2024-re készülhet el.

Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.

Már folyamatban van a Kőbánya-felső–Rákos–Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése is.

hungária körút új vasútállomás
Érdemes elolvasniÚj vasúti megállóhelyet alakítanak ki a Hungária körútnál

Galéria

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK
Kőbánya-Felső és Keleti között új vágány épül. Forrás BFK

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció Budapest Budapest Fejlesztési Központ fejlesztés közlekedés Pest megye vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Ufóval találkozott az amerikai vadászpilóta 9 ezer méter magasan?

  • Küszöbön a 3. világháború? Mutatjuk a teljes listát, hogy hol robbanhat ki

  • Egyedülálló magyar szak Japánban: így tanítják a nyelvünket Oszakában

  • 5000 éves színt alkottak meg a kutatók: újra elkészült az egyiptomi kék

  • Szenzációs régészeti lelet: James Cook kapitány elveszett hajója 250 év után került elő!

  • Miket találtak eddig a Dunában? Római érméktől háborús fegyverekig

Kapcsolódó cikkek

külföldi turisták Siófok hattyúk Balaton
2025.06.17.

Aggasztó hírek a Balatonról: ezt tapasztalták a kutatók a vízben


Olvasson tovább
magyar euró érme magyarországi valuta új érme
2025.06.17.

Így néz ki a magyar euró – de hogy létezhet egyáltalán ilyen érme?


Olvasson tovább
Balaton tó nyaralás magyarország
2025.06.16.

Így spórolhatsz a Balatonnál anélkül, hogy megvonnád magadtól az élményeket


Olvasson tovább
Körös Maros Nemzeti Park, Magyarország, természet Parajd
2025.06.16.

Parajd tragédiája miatt súlyos környezeti katasztrófa fenyegeti Magyarországot is


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
<b>Ufóval találkozott az amerikai vadászpilóta 9 ezer méter magasan?</b>

Ufóval találkozott az amerikai vadászpilóta 9 ezer méter magasan?

Tovább olvasok
<strong>Küszöbön a 3. világháború? Mutatjuk a teljes listát, hogy hol robbanhat ki</strong>

Küszöbön a 3. világháború? Mutatjuk a teljes listát, hogy hol robbanhat ki

Tovább olvasok
Egyedülálló magyar szak Japánban: így tanítják a nyelvünket Oszakában

Egyedülálló magyar szak Japánban: így tanítják a nyelvünket Oszakában

Tovább olvasok
5000 éves színt alkottak meg a kutatók: újra elkészült az egyiptomi kék

5000 éves színt alkottak meg a kutatók: újra elkészült az egyiptomi kék

Tovább olvasok
Szenzációs régészeti lelet: James Cook kapitány elveszett hajója 250 év után került elő!

Szenzációs régészeti lelet: James Cook kapitány elveszett hajója 250 év után került elő!

Tovább olvasok
Miket találtak eddig a Dunában? Római érméktől háborús fegyverekig

Miket találtak eddig a Dunában? Római érméktől háborús fegyverekig

Tovább olvasok
Megvannak Magyarország legjobb éttermei – a 2025-ös Dining Guide győztesei

Megvannak Magyarország legjobb éttermei – a 2025-ös Dining Guide győztesei

Tovább olvasok
Aggasztó hírek a Balatonról: ezt tapasztalták a kutatók a vízben

Aggasztó hírek a Balatonról: ezt tapasztalták a kutatók a vízben

Tovább olvasok
<strong>Ez a kivégzés lehetett a legkegyetlenebb az egész történelemben</strong>

Ez a kivégzés lehetett a legkegyetlenebb az egész történelemben

Tovább olvasok
Így néz ki a magyar euró – de hogy létezhet egyáltalán ilyen érme?

Így néz ki a magyar euró – de hogy létezhet egyáltalán ilyen érme?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4