Jól halad a Keleti és Kőbánya-felső közötti harmadik vágány építése – képek
Az előzetes tervek szerint zajlik a harmadik vágány építése a Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső állomás között. Amennyiben elkészül a fejlesztés, a vonatok sűrűbben járhatnak ezeken a fontos vasútvonalakon, illetve így már lesz kapacitás új megállók létesítésére is, írja Vitézy Dávid Facebook oldalán.
A Budapest Fejlesztési Központ BFK vezérigazgatója képek társaságában osztotta meg, hogy a munkák előrehaladtával
a Hungária körút felett átívelő hídon december 2-án várható a próbaterhelés, mivel addigra elkészülnek az oda vezető vágányok.
A Hungária körúti hídnál a teljes felszerkezetet cserélni kellett, és az új hídelem idén nyáron került a helyére. A Keleti és Ferencváros közötti 1. számú vasútvonal két vágánya felett áthaladó hídon és körzetében szintén zajlik a vágányépítés.
A Hungária körúti híd próbaterhelése után már a teljes szakaszon pályaépítési munkák lesznek.
A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővülő vasúti pálya kiemelten fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Első lépésben a budapesti pályahálózat kapacitását igyekeznek növelni, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni ezen a szakaszon. A vasúti pálya mellett azonban négy vasúti hidat is építeni kell: az említetteken kívül még egy található a Hungária körútnál, illetve a Pongrácz út és a ceglédi 100a vasútvonal felett átívelő műtárgyat. A harmadik vágány a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében épül. A kivitelező az R-Kord Zrt.
Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül, és 2022 nyarára tervezett befejezés dátuma.
Érdemes elolvasniÓriásberuházás formálhatja át a főváros közlekedését – új híd épül Budapesten
Teljes felújítás a szakaszon
Vitézy leírása alapján az óránként 80 kilométeres sebességre engedélyezett pályán összesen hat csoport kitérő épül, és lesz egy balos ívű nagysugarú kitérő is, hogy a szerelvényeknek ne kelljen menet közben lelassítani. Az új létesítmény a Kőbánya-felsőről az egykori Józsefvárosi pályaudvarra vezető felhagyott vágány helyén épül, amely az átépítést követően a Keleti pályaudvarra teszi lehetővé az eljutást. Mivel azonban a pályát az eddigi állapotában nem lehetett vasúti forgalomra igénybe venni, szükséges a teljes felújítás. A vágányok és hidak mellett a biztosítóberendezést, a távközlési és felsővezetéki rendszert is újjá kell építeni új felsővezeték tartó oszlopokkal.
Vasútállomás a Hungária körútnál
A harmadik vágány elkészülte után az új megálló épül meg a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel.
Ennek a megállónak a megépítésére már megkapták az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól, így amennyiben 2022 elejére elkészülnek a kiviteli tervek, a beruházás jövő nyáron el is kezdődhet. Az új megálló terveit a Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának győztesével, a Diller Scofidio + Renfro építész irodával készítteti el a BFK, és
a Közlekedési Múzeumnak elnevezett vasúti megállóhely 2024-re készülhet el.
Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.
Már folyamatban van a Kőbánya-felső–Rákos–Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése is.
Érdemes elolvasniÚj vasúti megállóhelyet alakítanak ki a Hungária körútnál
Galéria
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egymillió embert sújtott ez a titokzatos betegség, majd nyomtalanul eltűnt
Íme Egyiptom kevésbé ismert piramisai a Középbirodalom korából
Miért Csókolózunk? Az Evolúciós Gyökerek a „Gondozó Végső Csókja Hipotézisben” Rejlenek
Noé bárkájához vezethet el a lenyűgöző 3000 éves térkép
Elhunyt szeretteinkkel beszélgetni AI segítségével? – A „digitális feltámadás” etikátlan, illegális és nem segít a gyász feldolgozásában
A Magyarábiak – Magyarország legmesszebbi gyermek