Bemutatták a Rákospalota-Újpest vasútállomás terveit – KÉPEK
A látványterveket Vitézy Dávid osztotta meg egy Facebook-bejegyzésben.
Mint írja, a szóban forgó állomás jelenleg a főváros egyik legelhanyagoltabb megállóhelye, amin ideje változtatni.
A Budapesti Fejlesztési Központ tervei alapján fog megújulni a jövőben a teljes 71-es, azaz a Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal, melynek kiindulópontja a felújítandó épületegyüttes.
A bejegyzés szerint a munkálatok a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát követik, melynek keretében véglegesítették a jövőbeni vágányképet. Eszerint a létesítmény teljes modernizációja mellett két középperon is létesül majd.
Három építésziroda, név szerint a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram munkatársai javaslatai alapján alakítják ki az állomás végleges képét.
Vitézy kiemelte, hogy a most bemutatott tervek egyelőre koncepciós vázlatok, amik a jövőben valószínűleg még változni fognak.
Ami már biztos:
- A mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át
- A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz
- A történeti állomásépület megmarad és megújul
- A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával
- A vasútmenti közterületek is megújulnak
Vitézy szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán, ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút.
Érdemes elolvasniElőször állt forgalomba hidrogén-meghajtású autóbusz Magyarországon – képek
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja
A világ leggyorsabb tesztpályája, ahol kanyaródás nélkül lehet maximális sebességgel száguldani
VIDEÓ: A világ legnagyobb halszaporodóhelyét fedezték fel
A magyar ipar úttörője, az ágyúk és vasúti kerekek mestere: Ganz Ábrahám
Miért nem tudjuk a villámokat energiafejlesztésre használni?
Mi a legnagyobb eddig ismert prímszám?