Itt az új generációs boltok korszaka: jönnek a vödrös élelmiszerek, az olcsóbb termékek
A csomagolásmentes boltok egyre jobban elterjednek hazánkban is, de sajnos az itt tapasztalható árak magasabbak mint az általános élelmiszerboltokban. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem lehet konkurenciája a hagyományos megoldásoknak, de az Egyesült Királyságban kitaláltak valami újat, amit a nagy boltláncok is bevezetnek, és így teljesülhet az olcsóbb és környezettudatosabb kínálat.
A The Guardian brit híroldal adott hírt arról, hogy újratöltő állomásokkal egészülhet ki az év végétől számos nagy élelmiszerbol az Egyesült Királyságban. Négy nagy boltlánc is bevezeti a termékek újratöltésének lehetőségét, és így nem kell minden alkalommal megvásárolni a csomagolást, hanem saját tartókba is lehet tölteni a kiválasztott élelmiszert, például tésztát vagy éppen mosogatószert. És ami valóban jó hír, hogy kifizetődő is lesz, hiszen ezek a termékek egy felmérés szerint általánosságban 10-15 százalékkal olcsóbbak.
A Waitrose, az Ocado, a Morrisons, a Marks & Spencer és az ellátási láncokért felelős CHEP egy olyan partnerséghez csatlakozott, amelynek célja az újratölthető termékek elterjesztése.
A csomagolatlan opciók az üzletek mellett a házhoz szállítás során is megjelennek, tehát valóban praktikus az új módszer.
Az élelmiszerboltok a Refill Coalition nevű csoport részei lettek, amelyet az Unpackaged cég üzemeltet. Egy kisebb felkészülés után a boltláncokban a tervek szerint az év végétől lesznek elérhetőek az újratöltő állomások.
Először szárazáruk, így tészta, rizs, gabonafélék, magvak és szárított gyümölcsök, valamint háztartási és testápolási termékek, mint mosogatószer, mosószer, sampon és folyékony szappan lesz elérhető újratölthető formátumban.
Az újratöltéssel jelentősen csökkenthető a műanyag hulladékok mennyisége. A Refill Coalition szerint a közös fellépés jelentős lépés afelé, hogy nagy mennyiségben távolítsák el az egyszer használatos műanyagokat a boltokból: az utántöltések elérhetőbbé és megfizethetőbbé tételével ez a vásárlási mód a jövőben általánosság válhat.
További lehetőségek: fagyi, ketchup…
A többször használható, újratölthető csomagolásokat szorgalmazza a Loop cég is, írja a napi.hu. A környezetbarát hulladékkezelési rendszereket és újrahasznosítási technológiákat fejlesztő TerraCycle-t 2001-ben megalapító magyar származású üzletember, Tom Szaky kezdeményezése, és úgy tűnik a munka végre beérett.
A Loop szolgáltatása már az USAban, a Angliában és Franciaországban is működik, de Kanadában is egy tartományban felelhető.
Az átcsomagolt termékek között van többek között a Häagen-Dazs márka fagylaltja vagy a Heinz ketchup.
A Loop célja, hogy az emberek a kedvenc termékeiket érjék el a megszokott boltokból csak éppen fenntartható, újratölthető csomagolásban.
Ezzel pedig lényegesen csökkenteni lehet a csomagoláshoz felhasznált új anyagok kitermelésének szükségességét. Az Egyesült Királyságban pedig üdítők, mosószerek és ételízesítők újratölthető verzióival találkozhatnak a vásárlók, ha online rendelnek a Tescóból.
A tesztüzemben működő kezdeményezés keretében a csomagolást begyűjtik a vásárlóktól, majd tisztítják, és újra forgalomba kerülhetnek.
- ez is érdekes lehet: Jövőre befellegzik a kamu akcióknak?
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű
Tudod, mi a barbakán? Megmutatjuk a megmaradt magyarországi barbakánokat
Magyarország nagyon szomorú statisztikában világelső
Olyan csillagokat találtak fekete lyukak körül keringeni, amelyeknek nem kellene ott lenniük