Palkovics László technológiai és ipari miniszter szerint hamarosan megszületik a döntés. Mutatjuk, hogy mit lehet eddig tudni!
A kormány megvizsgálja a németországi helyi és regionális közösségi közlekedésben alkalmazott kedvezményes, úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét – mondta Palkovics László szerdán Berlinben.
A technológiai és ipari tárca vezetője Volker Wissing közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős német szövetségi miniszterrel folytatott megbeszélése után a közmédiának nyilatkozott. A miniszter az energiahordozók drágulásával kapcsolatban kiemelte: a német kormány “bölcs döntéseket” hozott.
Ugyanis a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét, amely “hatalmas siker”, hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre.
Ezt a megoldást a magyar kormány is megvizsgálja, és hamarosan döntést is hoz az ügyben – mondta Palkovics László.
A magyar-német kormányzati együttműködésről szólva aláhúzta, hogy Magyarország és Németország gazdasága és politikája is “összefügg”. Ezért az együttműködés a következő időszakban is “nagyon fontos kényszerűség lesz, de ez egy jó fajta kényszerűség”.
Számos közös ügy van
Rámutatott, hogy Volker Wissinggel folytatott megbeszélése volt az első szakminiszteri szintű tárgyalás az új magyar kormány hivatalba lépése óta. Mint mondta, nagyon sok közös ügy van, hiszen a járműipar és a közlekedés mindkét országban kiemelt iparág, és a magyarországi autógyártás jelentős részben éppen Németországhoz kapcsolódik.
Ismertette: tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is.
Mindezzel kapcsolatban közös álláspont, hogy nem létezik “egyetlen jó irány”, hanem több megoldás közül kell választani.
Ezért a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban a “technológiai semlegesség” elvét kell érvényesíteni, vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el.
Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont. “De ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László.
Németországban nyárra, a júniusi-augusztusi időszakra vezették be a havonta kilenc euróba (3600 forint) kerülő bérletet.
Ez a helyi közlekedési vállalatok járatai mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes.
Forrás: MTI
Érdemes elolvasniRossz hír érkezett a BKK-tól: az M3-as metró szinte teljes szakaszát lezárják nyárra
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
A kézikönyv, ami a boszorkányüldözések új hullámát indította el a 15. században
7 nevetséges amerikai törvény, amiért börtönbe mehetsz
Így fest a Föld alkonyata a napfordulókkal az űrből
S-70: az oroszok saját drónjukat lőtték le?
136 év után megfejthették Hasfelmetsző Jack rejtélyét
A hacker, aki egyedül megmentette az egész internetet