• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Szerkesztő Szerkesztő · 2023.07.22.
· Trend

A hétvége a 38. Forma-1 Magyar Nagydíjé – hírek, érdekességek

Forma-1 Hungaroring

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíj elsõ szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 21-én. MTI/Vasvári Tamás

Az amerikai jogtulajdonosok miatti szemléletváltás, a szurkolók minél jobb kiszolgálásának javulása folyamatosan tetten érhető a Forma-1-ben, amelyben az egyre csökkenő európai futamszám miatt a Magyar Nagydíj értéke évről évre jobban nő.

A Liberty Media 2017-es hatalomátvétele, és a szórakoztatóiparban élen járó amerikai szemléletmód egyre inkább teret hódít a száguldó cirkuszban. A tengerentúliak az első években inkább az online és televíziós közvetítéseket modernizálták, rengeteg adat, grafika megjelenítésével próbálva közelebb hozni az otthoni nézőkhöz a száguldó cirkuszt.

A versenyhétvégék helyszínein az ottani nézők minél jobb kiszolgálására tett erőfeszítéseket a koronavírus-járvány némileg ugyan megakasztotta és elhalasztotta – sok zárt kapus, vagy minimális nézőszámmal és kiszolgálószemélyzettel lebonyolított futam volt –, de mostanra a Magyar Nagydíjon is érezhetően helyre állt a megszokott rend.

Amellett, hogy a paddockban még a tavalyi futammal összehasonlítva is jóval többen vannak, a Forma-1 vezetése mindent megtesz azért, hogy ne csak a kiemelt vendégek “kapjanak” a pilótákból: ennek érdekében a második számú szurkolói zóna előtt egy színpadot építettek, amelyen minden csapat minden versenyzője felbukkan pénteken vagy szombaton, és egy kötetlen, öt-tíz perces beszélgetésen vesz részt, ami után a legszerencsésebb szurkolók aláírást is begyűjthetnek kedvenceiktől.

Szombaton egyébként a többi között a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari, tehát a három legnagyobb szurkolótáborral rendelkező istálló versenyzőinek volt jelenése a pódiumon, ahol Charles Leclerc (Ferrari) például külön köszönetet mondott a rajongóknak azért, hogy a mostani gyengébb idényben is kitartanak a maranellói csapat mellett. Lewis Hamiltonról és George Russellről (Mercedes) pedig az is kiderült, hogy utóbbi szinte mindig énekel, előbbi pedig – legalábbis csapattársa vicces megjegyzése szerint – mindig képes elsírni magát.

„Manapság már nem építenek ilyen karakterisztikájú versenypályákat, mint a Hungaroring, így nagyon boldog vagyok, hogy ez, illetve az egyéb tradicionális európai helyszínek közül néhány még a versenynaptár része” – fogalmazott a nyolc mogyoródi elsőségével rekorder, hétszeres világbajnok Hamilton.

A pilóták – még a fiatalok is – egyébként láthatóan nagyon rutinosan kezelik a nyilvános szereplést, ugyanis – bár a paddockban, még ha egy-két ilyen kérésnek eleget is tesznek, a legtöbben láthatóan nem különösebben szeretik, ha a szurkolók közös kép elkészítésével vagy aláírások begyűjtésével zargatják őket –, a színpadon mindegyikük egycsapásra mosolygóssá és közvetlenné válik.

És hogy mennyire a kirakatban lévő versenyzők körül forog minden, arra remek példa, hogy míg a gyengébb csapatokban szereplőket is szurkolók és fotósok hada követi szinte mindenhova, Adrian Newey, a Red Bull vezető mérnöke – akinek az osztrák istálló hat, a McLaren két, a Williams pedig négy egyéni világbajnoki címet köszönhet – egyedül, senkitől sem zavartatva sétálgat a paddockban.

A hungaroringi futam jelentősége egyébként a folyamatosan csökkenő európai versenyszám miatt évről évre nagyobb: idén a 22 futamból nyolc (plusz ha a bakuit is Európához számítják, akkor kilenc), jövőre a 24-ből kilenc (plusz az azeri) viadal lesz a földrészen, de a szakértők szerint ez a szám a következő három-négy idényben még tovább csökkenhet. A közép-kelet-európai régióban ugyanakkor a magyarországi az egyetlen futam, így a sportág itteni szerelmesei évről-évre egyre nagyobb számban váltanak belépőt Mogyoródra – idén is rengeteg cseh, lengyel, balkáni és balti rendszámú autót lehet látni a ring környékén.

A 70 körös 38. Magyar Nagydíj vasárnap 15 órakor rajtol.

Ez is érdekes lehet:

  • Horrorisztikus: bizarr robbanás rázta meg Johannesburgot, felrobbant az úttest
  • Egy anomália, amely majdnem megölte az Apollo-11 legénységét

Source: MTI

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
autó+motor autóverseny Forma-1 Magyarország sport
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Próbáltak menekülni, egymást ölelték, jajgattak, sírtak, de a Vezúv nem kegyelmezett: ma is láthatóak Herculaneum halottai az ókori város kikötőjében

  • Magyarország harmada elsivatagosodhat egy új kutatás szerint

  • Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

  • Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

  • Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

  • Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

Kapcsolódó cikkek

napkitörés nap Nasa napvihar
2025.05.21.

A NASA figyelmeztet: hatalmas napviharok érik el a Földet


Olvasson tovább
Vulkán terület
2025.05.20.

Vulkán Olaszország alatt: A földmozgások új értelmezése Campi Flegreinél


Olvasson tovább
Egy középkori paraszt földet művel, mellette egy modern irodai dolgozó ül fáradtan a laptopja előtt.
2025.05.13.

Többet dolgozol, mint egy paraszt a középkorban? Meglepő válaszokat hoztak a kutatások


Olvasson tovább
Belváros, Duna, Budapest, Középkori, Híd, Boldog Város Index
2025.05.13.

Tovább emelkedtek a magyar albérletárak, de van egy jó hírünk


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Próbáltak menekülni, egymást ölelték, jajgattak, sírtak, de a Vezúv nem kegyelmezett: ma is láthatóak Herculaneum halottai az ókori város kikötőjében

Próbáltak menekülni, egymást ölelték, jajgattak, sírtak, de a Vezúv nem kegyelmezett: ma is láthatóak Herculaneum halottai az ókori város kikötőjében

Tovább olvasok
Magyarország harmada elsivatagosodhat egy új kutatás szerint

Magyarország harmada elsivatagosodhat egy új kutatás szerint

Tovább olvasok
Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

Megnyílt Magyarország első 0–24-es, személyzet nélküli okosboltja

Tovább olvasok
Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

Egészen hihetetlenül néz ki egy vihar time-lapse felvétele a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről

Tovább olvasok
Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

Oroszország új nukleáris rakétákat fejleszt

Tovább olvasok
Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

Szlovákia elismeri Marokkó autonómia tervét „a végleges megoldás alapjaként” a Szahara-vitában

Tovább olvasok
Ezt rejtette a furcsa, fekete egyiptomi szarkofág, amelyen még jelölés sem volt

Ezt rejtette a furcsa, fekete egyiptomi szarkofág, amelyen még jelölés sem volt

Tovább olvasok
Az Amerikáról készült első térkép annyira pontos volt, hogy a kutatókat is ledöbbentette

Az Amerikáról készült első térkép annyira pontos volt, hogy a kutatókat is ledöbbentette

Tovább olvasok
Ezek a kereszténység legsötétebb ereklyéi

Ezek a kereszténység legsötétebb ereklyéi

Tovább olvasok
Magyarország legjelentősebb autópálya-fejlesztése során az M1-es kap ráncfelvarrást

Magyarország legjelentősebb autópálya-fejlesztése során az M1-es kap ráncfelvarrást

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4