Immár tíz éve nyomát sem találják a 227 utassal és 12 fős személyzettel együtt eltűnt repülőnek, de most megoldódhat a rejtély.
Egy volt haditengerészeti tiszt, aki részt vett az MH370 felkutatásában, úgy véli, hogy a repülőgép egy olyan területen zuhanhatott le, amelyet soha nem vizsgáltak, írja a Daily Star.
A Malaysia Airlines utasszállító repülőgép 2014. március 8-án, egy Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülés közben nyomtalanul eltűnt. Feltételezhető, hogy a járaton tartózkodó 227 utas és 12 fős személyzet meghalt.
A repülőgép eltűnése óta eltelt közel egy évtizedben számos keresést folytattak. Ennek ellenére egészen a mai napig senkinek sem sikerült megtalálnia a repülőgépet. A 41 éves Peter Waring hat hónappal a baleset után csatlakozott a keresőcsapathoz, de 2015-ben ismét munkahelyet váltott.
Most úgy véli, hogy a roncs egy soha nem keresett helyen lehet. A sajtónak elmondta: “Úgy gondolom, hogy mi (a kutatócsoport) tévedhettünk azzal a feltételezéssel, hogy a repülőgép a végén irányíthatatlanná vált.”
Waring elmagyarázta, hogy a kutatócsoport az Indiai-óceán déli részének egy meghatározott területére összpontosított. A hivatalos elméletek szerint Zaharie Ahmad Shah pilóta “személyes problémák” miatt vezette a gépet a tengerbe. Ennek érdekében másodpilótáját kizárta a pilótafülkéből, és minden kommunikációt leállított a halálra ítélt repülőgépen.
Waring azonban úgy véli, hogy Shah hosszabb ideig magánál tarthatta a repülő irányítását, mint azt korábban hitték, és sokkal délebbre zuhant le a géppel.
Feleslegesen kereshették teljesen rossz helyen
“Rengeteg elpazarolt erőfeszítés volt a rossz területeken való keresés” – húzta alá. Waring úgy véli, hogy a roncsok valójában egy távoli, Geelvinck-törészóna néven ismert területen lehetnek. Hozzátette: az átvizsgált területet olyan precízen ellenőrizték minden egyes ponton, hogy a csapat nem téveszthette volna el a roncsot, ha ott lenne megtalálható.
Ehhez hasonló elmélet egyébként már akkor is felmerült, amikor Waring még a kutató küldetésen dolgozott. Simon Hardy szakértő, aki maga is Boeing 777-es pilóta ugyanis felvetette, hogy a gép jóval délebbre szállhatott le, mint korábban gondolták. Ezt az elméletet már akkor annyira komolyan vették, Hardy az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal (ATSB) szakembereivel is egyeztetett róla Canberrában.
A gép eltűnésének napján a zaklatott pilóta, Shah váratlanul egy éles kanyart hajtott végre, amivel letért a tervezett repülési útvonalról. Innentől kezdve pedig már csak egy katonai radar követte nyomon a Malacca-szoros felett. Ekkor azonban minden kapcsolat elveszett a járattal.
Ugyanakkor Hardy állítása szerint Shah egy ahhoz hasonló repülési szimulációt hajtott végre, mint amit az MH370-es repülőgépgel is megcsinált, ráadásul minndez csak egy hónappal a balszerencsés út előtt történt. Az 52 éves férfi a feltételezések szerint gondosan megtervezhette az útvonalat, nehogy olyan nyomokat hagyjon, amelyekből kiderül, hogy hol tervez lezuhanni a géppel.
Ez is érdekelhet:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították
Régi magyar megszólítások és köszönések, ahogy ma már ritkán hallani őket
Tényleg egy magyar királyról mintázták Lancelot lovagot? Egy izgalmas történelmi párhuzam
Csillagközi látogató lépett be a Naprendszerbe
Megnyílt Budapest első élelmiszer-outletje
Omladozik az egri vár másolata – a rendkívüli haditettről forgatott hatalmas sikerű film helyszínén jártunk