Immár tíz éve nyomát sem találják a 227 utassal és 12 fős személyzettel együtt eltűnt repülőnek, de most megoldódhat a rejtély.
Egy volt haditengerészeti tiszt, aki részt vett az MH370 felkutatásában, úgy véli, hogy a repülőgép egy olyan területen zuhanhatott le, amelyet soha nem vizsgáltak, írja a Daily Star.
A Malaysia Airlines utasszállító repülőgép 2014. március 8-án, egy Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülés közben nyomtalanul eltűnt. Feltételezhető, hogy a járaton tartózkodó 227 utas és 12 fős személyzet meghalt.
A repülőgép eltűnése óta eltelt közel egy évtizedben számos keresést folytattak. Ennek ellenére egészen a mai napig senkinek sem sikerült megtalálnia a repülőgépet. A 41 éves Peter Waring hat hónappal a baleset után csatlakozott a keresőcsapathoz, de 2015-ben ismét munkahelyet váltott.
Most úgy véli, hogy a roncs egy soha nem keresett helyen lehet. A sajtónak elmondta: “Úgy gondolom, hogy mi (a kutatócsoport) tévedhettünk azzal a feltételezéssel, hogy a repülőgép a végén irányíthatatlanná vált.”
Waring elmagyarázta, hogy a kutatócsoport az Indiai-óceán déli részének egy meghatározott területére összpontosított. A hivatalos elméletek szerint Zaharie Ahmad Shah pilóta “személyes problémák” miatt vezette a gépet a tengerbe. Ennek érdekében másodpilótáját kizárta a pilótafülkéből, és minden kommunikációt leállított a halálra ítélt repülőgépen.
Waring azonban úgy véli, hogy Shah hosszabb ideig magánál tarthatta a repülő irányítását, mint azt korábban hitték, és sokkal délebbre zuhant le a géppel.
Feleslegesen kereshették teljesen rossz helyen
“Rengeteg elpazarolt erőfeszítés volt a rossz területeken való keresés” – húzta alá. Waring úgy véli, hogy a roncsok valójában egy távoli, Geelvinck-törészóna néven ismert területen lehetnek. Hozzátette: az átvizsgált területet olyan precízen ellenőrizték minden egyes ponton, hogy a csapat nem téveszthette volna el a roncsot, ha ott lenne megtalálható.
Ehhez hasonló elmélet egyébként már akkor is felmerült, amikor Waring még a kutató küldetésen dolgozott. Simon Hardy szakértő, aki maga is Boeing 777-es pilóta ugyanis felvetette, hogy a gép jóval délebbre szállhatott le, mint korábban gondolták. Ezt az elméletet már akkor annyira komolyan vették, Hardy az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal (ATSB) szakembereivel is egyeztetett róla Canberrában.
A gép eltűnésének napján a zaklatott pilóta, Shah váratlanul egy éles kanyart hajtott végre, amivel letért a tervezett repülési útvonalról. Innentől kezdve pedig már csak egy katonai radar követte nyomon a Malacca-szoros felett. Ekkor azonban minden kapcsolat elveszett a járattal.
Ugyanakkor Hardy állítása szerint Shah egy ahhoz hasonló repülési szimulációt hajtott végre, mint amit az MH370-es repülőgépgel is megcsinált, ráadásul minndez csak egy hónappal a balszerencsés út előtt történt. Az 52 éves férfi a feltételezések szerint gondosan megtervezhette az útvonalat, nehogy olyan nyomokat hagyjon, amelyekből kiderül, hogy hol tervez lezuhanni a géppel.
Ez is érdekelhet:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban