Jó hír a gasztróőrülteknek: a Time Out Market Budapestre érkezik
Budapest hamarosan a Time Out Market, a gasztro- és kulturális piac otthonává válik. A város legjavát hozza majd egy tető alá: a legjobb budapesti és hazai szakácsok, étterem-tulajdonosok, italok és kulturális élmények gondosan összeválogatott elegyét.
A Time Out Market Budapest a tervek szerint 2025-ben nyitja meg kapuit a Corvin Palace-ban a Blaha Lujza téren. A budapestiek által jól ismert patinás áruház, amelynek története egészen 1926-os megnyitásáig nyúlik vissza, nemrégi felújításával visszanyerte eredeti neoklasszicista állapotát. A renoválás után az egykori áruház vegyes felhasználású ingatlanként újul meg, üzletekkel, szórakozási lehetőségekkel és egy hotellel.
A Time Out Market Budapest az első emeleten közel 2500 m2-es belső területen, illetve a tetőteraszon további 775 m2-es külső területen várja majd a vendégeket. 14 konyhának, négy bárnak, egy rendezvényteremnek és körülbelül 800 ülőhelynek ad majd otthont, így elegendő hely lesz a város és Magyarország ízeit képviselő kiváló kulináris és kulturális tehetségek ünneplésére. A vendégek díjnyertes szakácsok, kedvelt helyi kiválóságok és nagy jövő előtt álló étterem-tulajdonosok ételeit élvezhetik, illetve számos ital, köztük a legfantáziadúsabb mixológusok koktéljai közül választhatnak majd.
Amellett, hogy a Time Out Market célja a város legjobbjainak bemutatása, az is a filozófiájához tartozik, hogy a prominens hazai kulináris és kulturális élményeket mindenki számára elérhetővé tegye, és a vendégeket közösségi asztaloknál hozza össze egy különlegesen kialakított helyszínen.
A Time Out Market elkötelezett a helyi cégekkel és beszállítókkal folytatott együttműködés iránt, hiszen az a legfontosabb a koncepciójában, hogy a budapestiek igazán otthon érezzék magukat. A Time Out Market a városnegyed meghatározó újdonságaként komolyan hozzájárul majd a helyi gazdasághoz azáltal, hogy különböző készségeket igénylő munkákat és új lehetőségeket biztosít a helyi tehetségek számára.
A Time Out Market gasztronómiai ajánlatának összeállítására a Time Out csapata egybegyűjti azoknak a helyeknek a listáját, amelyek a várost élénk kulináris színtérré teszik, majd kiválogatja ezek legizgalmasabb és legambiciózusabb vezető helyi képviselőit. Ennek a folyamatnak a része a város jelenlegi legjobbjainak felkutatása és kipróbálása, majd közülük a legeslegjobbak meghívása a piachoz való csatlakozásra. De nem csak „nagy nevekről” van szó. A város nagy jövő előtt álló, feltörekvő szakácsai és kedvelt rejtett gyöngyszemei is büszkén bemutatásra kerülnek majd.
Ez lesz a Time Out Market első helyszíne Magyarországon. Az első Time Out Market 2014-ben nyílt Lisszabonban a világ legelső gondos szerkesztéssel összeállított gasztro- és kulturális piacaként. Később további Time Out Marketek nyíltak világszerte, reflektorfénybe állítva a nekik otthont adó városok gasztronómiai és kulturális színterét és sokszínű tehetségeit. Annak ellenére, hogy ez a koncepció most már számos városban népszerű, minden Market kivitelezése kifejezetten helyi.
- ez is érdekes lehet: Tizenegy fogásból állt Mátyás király és Beatrix esküvői lakomája
A Time Out Market a Time Out örökségében gyökerezik. A kiadvány 1968-ban indult útjára Londonból egy konyhaasztaltól, hogy segítsen az embereknek a városszerte felbukkanó új, izgalmas urbánus kultúrákat könnyebben felfedezni. Manapság helyi szakértő újságírók csapatai dolgoznak világszerte azon, hogy kiválogassák és összeállítsák a legjobb tennivalók, látnivalók és ennivalók listáját 59 ország 333 városában, majd ezeket honlapokon, a közösségi médián, videókban, hírlevelekben, podcastokban és élő eseményeken bemutassák. Ez a válogatás immár a Time Out Marketen életre is kel.
Sandy Hayek, a Time Out Market vezérigazgatójának elmondása szerint: „Budapest Európa legszebb és legpezsgőbb városai közé tartozik, ahol mind a helyiek, mind a turisták szívesen járnak el szórakozni. Nagyon izgalmas számunkra, hogy budapesti partnereinkkel egy új Time Out Marketet nyithatunk a város egyik legkiemelkedőbb helyszínén. A gasztronómiai színtér remekül tükrözi magát a várost: Budapestben egyaránt találhatók hagyományos, klasszikus és modern, trendi részletek. Élénk és sokszínű gasztronómiai élettel bír, amelyet a Time Out Market Budapesttel egy tető alá hozunk.”
A Corvin Palace kisebbségi tulajdonosai, Balogh Olivér és Balogh Viktor hozzátették: „A Corvin Palace a legrégebbi áruház Budapesten. Büszkék vagyunk, hogy vissza tudtuk adni régi dicsőségét, miközben új értéket is teremtettünk a legendás épület modern, vegyes használatán keresztül. Ez egy ambiciózus projekt, így a célunk az volt, hogy egy remek gasztro- és kulturális piacot is magába foglaljon, amely kiegészíti a kiváló kereskedelmi és szórakozási lehetőségeket, valamint egy hotelt is. Nagyon örülünk, hogy hamarosan a Corvin Palace-ban köszönthetjük a Time Out Market Budapestet.”
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tudós szerint már 50 éve találtunk életet a Marson – és rögtön meg is semmisítettük
Ilyen volt az ókori gyógyítás – a spiritualitás, a természet és a tudomány keveréke
Megmutatjuk, kik voltak a legkiválóbb magyar csillagászok a történelem során
3600 éves sajtot találtak a régészek egy sírban
Az étrended formálja az agyad: hogyan hatnak az ételek a fejlődésére?
Szenzáció: a NASA 470 millió km távolságból fogott be jeleket