• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2024.05.19.
· Trend

Bukarest bizarr metróállomása, amelynek nem kellene léteznie

bukarest metró

Fotó: Wikimedia Commons/De la Niculescu George

A bukaresti metró, mint sok más városi közlekedési rendszer, nem csupán sínek és vonatok hálózata, hanem a város történelmének, politikájának és kultúrájának tükörképe. Labirintusszerű alagútjai és nyüzsgő peronjai között egy különös anomália található – a Piața Romană állomás keskeny peronjai -, amelyek az építés titkos jellegéről és a romániai kommunista korszak sajátosságairól tanúskodnak.

A mélyen Bukarest utcái alatt található Piața Romană állomás szokatlanul keskeny, alig egy méter széles peronjaival tűnik ki, ami arra készteti az utasokat, hogy az oda vezető keresztirányú átjárókban várakozzanak. Ez a furcsa kialakítás, amely messze nem tervezési hiba, rávilágít a kor politikai intrikáira — írja a Eurogunzel.

Ceaușescu metró építési ámokfutása Bukarest alatt

A történet az 1980-as évek közepén kezdődik, amikor Romániát Nicolae Ceaușescu tekintélyelvű rendszere vasmarkában tartotta, és felesége, Elena Ceaușescu jelentős befolyással rendelkezett. Ennek fényében a bukaresti metró bővítésének tervei készültek, beleértve a Berceni – Pipera metró 2-es szakaszának megépítését.

A projekt azonban útlezárásba ütközött, amikor Elena Ceaușescu – csak általa ismert okokból – úgy rendelkezett, hogy „túl sok az állomás, állítsák le az építkezést!”. – elrendelve legalább egy állomás kizárását a tervből. Ez az utasítás, amelyet a lakosság egészségéért való félrevezetett aggodalom vezérelt, a Piața Romană állomásnak a hivatalos tervekből való törléséhez vezetett.

A hatóságok tudta nélkül azonban egy csoport elszánt metrótervező és -építő szembeszállt Elena Ceaușescu utasításaival, és titkos küldetésbe kezdett, hogy titokban megépítse a Piața Romană állomást. Gyorsan és a sötétség leple alatt dolgoztak, alagutakat vájtak és lerakták az állomás alapjait, miközben elkerülték a rezsim figyelő szemeit.

Amikor 1987 októberében végre megnyílt a Piața Romană állomáson átvezető M2-es vágány, a vonatok megállás nélkül haladtak át a befejezetlen állomáson. A közvélemény nyomására és a metrómunkások elszántságának köszönhetően azonban megszületett a döntés, hogy befejezik az állomást.

A következő év folyamán az állomás fennmaradó részeit kiásták, és áttörték az alagút falait, ami a Piața Romană állomás 1988. november 28-i ünnepélyes megnyitásában csúcsosodott ki. Szokatlan keletkezése ellenére az állomás ma már az ellenállás és a dac jelképe a teljes logikátlan politikai döntésekkel szemben.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Mi történt a kalózok királyának hajójával?
  • Gyilkosok, akik megváltoztatták a történelmet
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Románia tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Feltételezhetően orosz eredetű hekkercsapat csapott le egy magyar geotermikus termelőrendszerre

  • Hátborzongató: Megtalálták a 25 éve apja által megölt és feldarabolt K. Péter holttestét – KÉPEK

  • Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

  • Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

  • Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

  • Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

Kapcsolódó cikkek

Photo: https://unsplash.com/photos/person-using-vr-headset-4lSz1Jv0Vkc
2025.07.10.

Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?


Olvasson tovább
Budapesti reptér
2025.07.09.

Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér


Olvasson tovább
Hévízi tófürdő
2025.07.09.

Hamarosan újranyithatnak a Hévízi-tó ikonikus fürdőépületei! – KÉPEK


Olvasson tovább
Budapest Select SS22 catwalk mood #EXPO2020
2025.07.09.

Milyen szerepet játszanak a technológiák a modern divatban?


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Feltételezhetően orosz eredetű hekkercsapat csapott le egy magyar geotermikus termelőrendszerre

Feltételezhetően orosz eredetű hekkercsapat csapott le egy magyar geotermikus termelőrendszerre

Tovább olvasok
Hátborzongató: Megtalálták a 25 éve apja által megölt és feldarabolt K. Péter holttestét – KÉPEK

Hátborzongató: Megtalálták a 25 éve apja által megölt és feldarabolt K. Péter holttestét – KÉPEK

Tovább olvasok
Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

Új CAF villamosok érkeznek Budapestre – kirobbant a vita a használhatóságukról

Tovább olvasok
Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

Ennyibe kerül egy nap a Balatonnál 2025-ben – már nem a retró nyaralásokról szól a magyar tenger

Tovább olvasok
Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?

Tovább olvasok
Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

Hivatalos: Oroszország a bűnös a Malaysia Airlines MH17-es járatának lelövéséért

Tovább olvasok
Meghalt egy kárpátaljai magyar férfi, akit állítólag ukrán sorozótisztek vertek meg: Orbán reagált, az ukrán nagykövetet bekérették

Meghalt egy kárpátaljai magyar férfi, akit állítólag ukrán sorozótisztek vertek meg: Orbán reagált, az ukrán nagykövetet bekérették

Tovább olvasok
A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk

A világ legöregebb szőlőtőkéje a határtól nem messze: így mutatkozott be Maribor és a megújult Hotel Habakuk

Tovább olvasok
Fontos forgalmi változások a Nagykörúton: indul a felújítás második üteme – erre kell számítanunk

Fontos forgalmi változások a Nagykörúton: indul a felújítás második üteme – erre kell számítanunk

Tovább olvasok
Elfogyunk: döbbenetes, hányan hagyták el Magyarországot 10 év alatt

Elfogyunk: döbbenetes, hányan hagyták el Magyarországot 10 év alatt

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4