• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Vendégszerző Vendégszerző · 2024.10.04.
· Külföld

Hová vándorolnak a Harris- és a Trump-kampányok dollárjai?

Sokat elmond egy elnökválasztás előtt a jelöltről és a mögötte álló pártról, hogy mennyi pénzt és mire fordít a kampánybüdzséből, illetve vajon felismeri-e, milyen úton lehet a leghatékonyabban elnyerni a választók bizalmát.

A Time magazin cikke e témakörnek igyekezett utánajárni a 2024-es amerikai elnökválasztás kapcsán.

Ha tudni akarjuk a televíziós csatornákon vagy a közösségi médián bekúszó választási hirdetésekbe fektetett összegeket, ma már szerencsére számos lehetőségünk van áttekinteni, hogy a választáson induló felek mennyit is fizettek a különféle médiafelületek, hirdetési idők birtoklásáért, vagy éppen a háttérmunka lebonyolításáért.

Fókuszban a fizetett média

Az idei amerikai elnökválasztás kampányköltési jelentéseinek böngészése során igen érdekes adatokra bukkanhatunk. A nyilvánosságra hozott számlákon keresztül láthatjuk, hogy a republikánus Donald Trump kampányában az első 30 legnagyobb kiadás közül 20, míg a demokrata Harris-kampány esetében már 28 kapcsolódik médiavásárláshoz és -gyártáshoz.

Kamala Harris Tim Walz Demokrata párt kampányidőszak

Kamala Harris és Tim Walz 2024. augusztusában. Fotó: Gage Skidmore/Wikimedia

A kampányok leginkább ott és akkor próbálják utolérni a szavazókat, ahol és amikor azok nem számítanak rá: ha éppen a politikai élet helyett figyelemelterelést keresnének vagy szórakozásra vágynának. Legyen szó plakátokról egy bevásárlóközpontban, esetleg YouTube videók előtti, TV műsorok alatti, rádióban, vagy közösségi médiában felbukkanó hirdetésekről. A gyűlések ma már korántsem számítanak annyira, és az ajtókon kopogtató kampányolókról és telefonon jelentkező önkéntesekről is teljes mértékben eltolódott hangsúly.

A verseny természetesen térben és időben is egyre élesedik: a hintaállamokra a sajtóharcok nagyobb hangsúlyt fektetnek, s ahogy haladunk a választás napja felé, egyre intenzívebbé válik a médiaháború. A hivatalos kampányfiókok a hirdetési időt a kötelezően legalacsonyabb elérhető áron foglalhatják le. A következő hat hétben Kamala Harris és csapata – TV-ben és rádióban egyaránt – több mint 330 millió dollárért foglalt le hirdetési időt, míg a Trump-kampány ugyanezt kevesebb, mint 200 millió dollárért tette meg.

Donald Trump J. D. Vance Republikánus párt USA kampányidőszak

Donald Trump és J. D. Vance. Fotó: MTI/AP/Yuki Iwamura

Összehasonlításképpen érdemes megemlíteni az elköltött magyar kampánypénzek mértékét a 2022-es választást megelőző időszakban. A politikai hirdetésekre fordított összeg a Kantar Hungary Kft. számításai szerint összesen 5,4 milliárd forintra, tehát “mindössze” kicsivel kevesebb mint 15 millió dollárra rúgott a január és március közötti időszakban.

A Harris- és Trump-kampány hirdetésre fordított összegének különbségét egyébként a Time cikke részben Harris sikeres adománygyűjtésével és a Biden-kampány által korán lefoglalt hirdetési idővel magyarázza, részben pedig a Trump-kampány részben ügyvédekre költött kasszájával.

A kampány és ami mögötte van

Donald Trump Kamala Harris

Donald Trump és Kamala Harris. Fotó: MTI/EPA/The Washington Post pool/Demetrius Freeman

Mindkét kampányra jellemző tehát, hogy elsősorban a fizetett médiára fókuszál, s hatalmas mennyiségű erőforrást fordít a reklámok kidolgozására, gyártására és sugárzására. Ugyan a kiadások nagyjából 30%-a ide van becsatornázva, nem a hirdetéseken áll vagy bukik minden. A költések 16%-a azokhoz az emberekhez kerül, akik pénzt gyűjtenek ezekre a hirdetésekre, a kampánykassza megmaradt fele pedig felhasználható bérleti díjakra, fizetésekre, kutatásra, logisztikára.

A Time cikke úgy véli, a sajtóharc során nagy hangsúlyt kell kapjon az adminisztráció, az adatgyűjtés és elemzés, hiszen egy kampány valójában csak annyira jó, amennyire az adatok alátámasztják a stratégiáját. Hiszen, ha a kampánycsapat nem biztos abban, hogy milyen milyen célcsoporthoz akar szólni, a szavazókat milyen üzenetekkel tudják megmozgatni, s ezeket milyen platform közvetíti számukra a legsikeresebben, gyakorlatilag elégették a hirdetésekre szánt pénzt.

Érdemes elolvasni:

  • Az USA kálváriája: Világvezetőből szereptévesztésbe?
  • Ha Kamala Harris legyőzi, Trump nem indul több választáson
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Egyesült Államok média pénz
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

  • Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

  • A titokzatos budai fekete cica

  • Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

  • A Margitsziget elfeledett története

  • Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Kapcsolódó cikkek

Üzbegisztán tász türk államok szövetsége turizmus
2025.05.19.

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül


Olvasson tovább
orosz hadihajó járőrözés árnyékflotta
2025.05.19.

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren


Olvasson tovább
vlagyimir putyin oroszország ukrajna ukrán háború béke
2025.05.19.

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit


Olvasson tovább
bankkártya fizetés fizetési mód
2025.05.19.

Hogyan változtatja meg a megfelelő fizetési mód a játékélményt a kaszinóban?


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

A nyelv kialakulása: hogyan tanult meg beszélni az ember?

Tovább olvasok
Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Üzbegisztán együttműködése a Türk Államok Szervezetével a turizmus területén bővül

Tovább olvasok
A titokzatos budai fekete cica

A titokzatos budai fekete cica

Tovább olvasok
Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Az EU összefog az orosz „árnyékflotta” ellen a Balti-tengeren

Tovább olvasok
A Margitsziget elfeledett története

A Margitsziget elfeledett története

Tovább olvasok
Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Putyin elmondta a béke orosz feltételeit

Tovább olvasok
Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Sokkal korábban elpusztulhat az univerzum, mint hittük

Tovább olvasok
<strong>Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ</strong>

Döbbenetes: egy kígyó élve falta fel ezt az embert – VIDEÓ

Tovább olvasok
Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Kísértetek a mélyben: A Budavári Labirintus sötét titkai

Tovább olvasok
A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

A kriptovaluták előnyei Weiss.bet: gyors, biztonságos és költséghatékony fizetések

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4