Magyar fejlesztésű elektromos midibusz kerül ki az utakra
A GANZ-SOR EBN8 elektromos midibusz cseh közreműködéssel készült el, most pedig megszerezte az engedélyt is a közlekedésre.
Megszerezte a típusengedélyt és rendszámot is kapott az új magyar jármű, a GANZ-SOR EBN8 elektromos midibusz. Mostantól a közlekedők akár az utcán is találkozhatnak a prototípussal, és beindulhat a sorozatgyártás is.
Átment a vizsgán
A tavaly októberben Baján kapott egy rövid bemutatót a GANZ-SOR EBN8 minibusz, majd a zsámbéki 53. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson való szereplést követte, írja a MagyarBusz Info. Július 17-én újabb, a korábbiaknál szélesebb közönségnek szánt bemutatót szervezett Budapesten a GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) a cseh SOR Libchavy-val együttműködésben fejlesztett, tisztán elektromos midibusz számára.
Hosszas és alapos hatósági, valamint műszaki engedélyeztetési folyamatot követően a GANZ-SOR EBN8 megkapta a szükséges típusengedélyt, amely lehetővé teszi, hogy 250 darabig megkezdődjön az új busz gyártása. A típusengedély megszerzése alapvető fontosságú mérföldkő, hiszen enélkül nem lehet az Európai Unió területén új járművet gyártani és forgalomba helyezni, írja a turizmus.com.
„A teszteken számos műszaki és környezetvédelmi előírás teljesítését vizsgálták az erre hivatott szakemberek. A típusengedély után megtörtént a forgalomba helyezés is, a GANZ-SOR EBN8 zöld rendszámtáblát kapott, így a közlekedés teljes jogú tagjaként róhatja a kilométereket a közutakon. A midibusz legutóbb Bábolnán szerepelt egy szakmai bemutatón, ahol a résztvevőket fuvarozta. Készen állunk a sorozatgyártás beindítására, hiszünk benne, hogy a midibusz egy fontos piaci űrt tölt be, hiszen látjuk, hogy évről évre nagyobb az igény a közepes méretű elektromos buszokra” – mondta el Pencz Rudolf, a bajai GTKB ügyvezető igazgatója.
Mit kell tudni a midibuszról?
A fejlesztés a „Vállalati kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenységek ösztönzése” című GINOP Plusz-2.1.1-21 pályázat keretében valósult meg, amely összesen 281 244 350 Ft állami támogatást nyújtott a projekthez.
Az új, nyolc méter hosszú, alacsonypadlós elektromos midibuszt nyáron mutatták be a sajtónak és a szakmának, amiről a Forbes is beszámolt. A prototípus magyar-cseh koprodukcióban készült, a GTKB felelt az elektromos hajtás kifejlesztéséért, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A legmagasabb hozzáadott értéket képviselő rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlottak.
Az új járműben 35 utas fér el kényelmesen, tizenhat ülőhellyel rendelkezik, hatótávolsága pedig eléri a 300 kilométert. A midibusz mellett a GANZ töltőberendezéseket is kifejlesztett, egy OppCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést. Az elektromos busz egyben a megújuló energián alapuló közösségi energiafelhasználás fontos alkotóeleme lehet. Akku-rendszerének köszönhetően képes arra, hogy energiát tároljon, vagy adjon vissza, és így az utasszállítás mellett energetikai feladatokat is ellásson.
Ez is érdekelhet:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egyedi módszerrel alkotják újra a dinoszaurusz hangját – így szól
Az 1925-ös petricsi incidens: amikor egy kóbor kutya miatt tört ki a háború
Ukrajna csak „tesztpálya” az Oresnyik rakétának Zelenszkij szerint
Erdély Bermuda-háromszöge: a hátborzongató Hoia-erdő
Stonehenge, megdöbbentő felfedezés: Az oltárkő eredete újraírhatja a történelmet
Ahol leghalálosabb kórokozók lakoznak: Az Egyesült Államok titkos laborja