Hamarosan a helyére emelik Budapest legújabb vasúti hídját
Helyben szerelik össze és speciális technológiával a helyére tolják a Szerémi út feletti új vasúti hidat, hogy a művelet a lehető legkisebb mértékben zavarja a forgalmas közúti csomópont és a villamosok közlekedését. A várhatóan április közepén helyére kerülő új híd fontos mérföldkő a magyar vasútfejlesztés történetében kiemelkedő jelentőségű Déli Körvasút építésében, közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) csütörtökön.
Budapest legújabb vasúti hídja rövidesen a helyén
Az ÉKM közleményében kiemelte, hogy egyenként 10-17 tonna közötti elemekből helyben szerelik össze a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat. A precíz beállítást, a hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően az összesen mintegy 250 tonnás szerkezetet a szakemberek a helyére tolják.
A speciális technológia segítségével a hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom nagymértékű zavarása nélkül kerülhet a helyére, és a betolás közben sem szükséges a forgalom megállítása. A szakemberek a művelethez mindössze egy ponton építenek ki ideiglenes közbenső alátámasztást, a híd betolása a szerelőtérre fektetett tolópálya, a végleges, illetve a toláshoz szükséges ideiglenes támaszok segítségével történik.

Nemsokára elkészül Budapest legújabb vasúti hídja: a képen az építés alatt álló harmadik vágány látható Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között, a Szerémi útnál 2025. január 27-én. A Déli Körvasút beruházás részeként Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között megújul a vasúti pálya. Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A szerkezetre nehezedő hatalmas erőhatások minimalizálása, valamint a művelet kellő stabilitása érdekében a híd toláshoz úgynevezett szerelő csőrt alkalmaznak, amely a hídszerkezet ideiglenes meghosszabbítása egy könnyű acélszerkezettel. Maga a híd tolás hidraulikus tolóberendezések segítségével történik, ismertették.
A projekt a Déli Körvasút fejlesztésének része
A Déli Körvasút a fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat. Egy komplex, XXI. századi városfejlesztés, amelynek keretében Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is, írta a minisztérium.
A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét, írta közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Lehet, hogy életre bukkantunk a Marson 50 éve, de rögtön el is pusztítottuk azt
Egy új szuperkontinens hozhatja el az emlősök és az ember végzetét
Mi az a gonosz tengelye, és miért tűnik úgy, hogy az univerzum hozzá igazodik?
Dzsingisz kán unokájának levele szerint Magyarország elfoglalása után Róma következett volna
Milyen hangokat hallhatunk a Marson, és hogyan különböznek a Földön hallhatóaktól?
A fehér kínzás: Egy erőszak nélküli módszer, amely kiirtja az ember személyiségét