Hamarosan a helyére emelik Budapest legújabb vasúti hídját
Helyben szerelik össze és speciális technológiával a helyére tolják a Szerémi út feletti új vasúti hidat, hogy a művelet a lehető legkisebb mértékben zavarja a forgalmas közúti csomópont és a villamosok közlekedését. A várhatóan április közepén helyére kerülő új híd fontos mérföldkő a magyar vasútfejlesztés történetében kiemelkedő jelentőségű Déli Körvasút építésében, közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) csütörtökön.
Budapest legújabb vasúti hídja rövidesen a helyén
Az ÉKM közleményében kiemelte, hogy egyenként 10-17 tonna közötti elemekből helyben szerelik össze a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat. A precíz beállítást, a hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően az összesen mintegy 250 tonnás szerkezetet a szakemberek a helyére tolják.
A speciális technológia segítségével a hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom nagymértékű zavarása nélkül kerülhet a helyére, és a betolás közben sem szükséges a forgalom megállítása. A szakemberek a művelethez mindössze egy ponton építenek ki ideiglenes közbenső alátámasztást, a híd betolása a szerelőtérre fektetett tolópálya, a végleges, illetve a toláshoz szükséges ideiglenes támaszok segítségével történik.

Nemsokára elkészül Budapest legújabb vasúti hídja: a képen az építés alatt álló harmadik vágány látható Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között, a Szerémi útnál 2025. január 27-én. A Déli Körvasút beruházás részeként Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között megújul a vasúti pálya. Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A szerkezetre nehezedő hatalmas erőhatások minimalizálása, valamint a művelet kellő stabilitása érdekében a híd toláshoz úgynevezett szerelő csőrt alkalmaznak, amely a hídszerkezet ideiglenes meghosszabbítása egy könnyű acélszerkezettel. Maga a híd tolás hidraulikus tolóberendezések segítségével történik, ismertették.
A projekt a Déli Körvasút fejlesztésének része
A Déli Körvasút a fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat. Egy komplex, XXI. századi városfejlesztés, amelynek keretében Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is, írta a minisztérium.
A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét, írta közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Megtalálták Mátyás király földi maradványait?
Életre utaló jeleket találhattak egy, a közelünkben lévő bolygón?
Felújítják és bővítik is a Debreceni nemzetközi repülőteret
Több mint 100 ló csontvázát találták meg egy 1800 éves temetőben
Jön a Lyridák meteorraj, húsvét után érdemes az eget kémlelni
Megtalálták a Tejútrendszer „rég elveszett ikertestvérét”