Törökország egész éves úti célként népszerűsíti magát Magyarországon
A tegnapi napon lezárult az első, nagyszabású Török Turisztikai Workshop Budapesten, amely a magyar utazási irodák és turisztikai szakemberek számára kínált páratlan lehetőséget a kapcsolatépítésre, valamint a legfrissebb törökországi turisztikai fejlesztések és trendek megismerésére. Az eseményre az ötcsillagos Matild Palace szállodában került sor.
A rendezvényen elhangzott nyitóbeszédében a Török Köztársaság magyarországi nagykövete, Gülşen Karanis Ekşioğlu kiemelte, hogy a 2024-es Török–Magyar Kulturális Év rendkívüli sikere új lendületet adott a két ország turisztikai kapcsolatainak. A több mint 130 kulturális eseménynek és az ezekhez kapcsolódó médiamegjelenéseknek – köztük 26 nyomtatott, 53 televíziós és számos rádiós szereplésnek – köszönhetően Törökország előtérbe került Magyarországon 2024-ben. A sajtó- és influencerutak eredményeképp a vezető hazai életmód- és utazási magazinokban is lenyűgöző anyagok jelentek meg Törökországról.

Fotó: GoTürkiye
„Törökország mára már nemcsak nyári tengerparti célpontként él a köztudatban, hanem négy évszakos úti célként, amely gazdag kultúrával, művészettel, történelemmel és wellness-lehetőségekkel várja látogatóit” – hangsúlyozta a nagykövet.

Fotó: HellóMagyar
A 2024-es év során több mint 250.000 magyar utazott Törökországba, és a 2025-ös év első negyedéves trendjei alapján ez a szám akár a 280.000 főt is meghaladhatja. Ugyanezen időszakban Törökország világszinten is történelmi rekordot döntött: 8,844 millió nemzetközi látogatót fogadott, akik 9,5 milliárd USD turisztikai bevételt generáltak – ez az ország eddigi legerősebb első negyedéves teljesítménye. Az idei év célkitűzése: 65 millió nemzetközi turista és 64 milliárd USD bevétel.
A rendezvény célja az volt, hogy a magyar szakmai partnerek naprakész információkat, eszközöket és inspirációt kapjanak ahhoz, hogy még több magyar utazót juttassanak el Törökországba a következő 9–12 hónap során. A nagykövet kiemelte: „Ez csak a kezdet. Egy hosszú távú, bizalmon és közös kulturális értékeken alapuló együttműködés első állomása.”
A Török Turisztikai Promóciós és Fejlesztési Ügynökség (TGA) képviselőinek prezentációja során hangsúlyozták a magyar piac fontosságát Törökország számára. Kiemelték továbbá, hogy az elmúlt években egyre növekvő érdeklődés tapasztalható a kulturális, gasztronómiai, wellness- és aktív turizmus iránt. Rámutattak arra is, hogy Törökország nem csupán egy nyaralási célpontként van jelen, hanem egy élményalapú utazási lehetőségként, amely egész évben változatos lehetőségeket kínál.
A rendezvény esti záróeseménye, a networking vacsora további lehetőséget biztosított a kapcsolatépítésre és a partnerségek elmélyítésére.
Az első török B2B workshop jelentőségét jól mutatta, hogy nemcsak a fővárosból, hanem az ország számos pontjáról érkeztek utazási irodák és tour operatorok az eseményre.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Új elmélettel egyesítenék a gravitációt és a kvantumilágot
Valóban Noé bárkájára bukkanhattak Törökországban?
Még 2 órán át sem tartott az első béketárgyalás Oroszország és Ukrajna között
Egy népszerű légitársaság leállítja menetrend szerinti magyarországi járatait
Napfény, hajók, networking – 12. alkalommal rendezték meg a Business Yacht Day-t Balatonkenesén
Megetette magát egy óriási kígyóval, elmesélte, milyen volt