A MÁV a legnagyobb hőségben hagyta cserben az utasait
Egy lerobbant mozdony miatt klíma nélkül vesztegeltek a MÁV utasai Szeged és Budapest között, miközben a vasúttársaság csendben lekapcsolta a népszerű Vonatinfó rendszert is. Az utazók most egy kevésbé átlátható új felületen próbálhatják követni a járatokat – már ha sikerül.
Lerobbant mozdony, klíma nélküli várakozás
Egy szegedi olvasó élménybeszámolóját közölte a Magyar Hang, amely jól tükrözi a hazai vasúti közlekedés viszontagságait. Az IC-járat, amely 11:44-kor indult Szegedről Budapest felé, már 12:11-kor megállt Balástyán, alig 20 kilométerrel az indulás után. A kellemetlen meglepetés oka az volt, hogy a személyszállító mozdonyt a MÁV egy lerobbant tehervonat elvontatására vezényelte. A kényszerpihenő alatt sem áram, sem klíma nem működött, az utasok közül többen inkább taxit hívtak, hogy időben elérjék a repülőjáratukat.

Fotó: MÁV-csoport/Facebook
A késés végül csak fokozódott: bár a vonat 50 perc múlva újraindult, a kalauz közölte, hogy Kecskemétnél is lehet fennakadás, Ceglédnél pedig végleg le kell szállni. A Budapestre való továbbutazásról innentől mindenkinek magának kellett gondoskodnia. A kalauz csak annyit tanácsolt:
„mindenki türelemmel viselkedjen, a MÁV-nál lehet reklamálni.”
Ez az eset újabb példája annak, hogy a vasúti utazás hazánkban gyakran kiszámíthatatlan fordulatokat tartogat.
Búcsút inthetünk a MÁV Vonatinfójának is
Ahogyan arról a Telex is beszámolt, megszüntette a MÁV a több százezer felhasználó által használt Vonatinfó térképes szolgáltatást, amely eddig valós időben mutatta a vonatok mozgását és késéseit. A helyét egy új, EMMA nevű rendszer veszi át, amelyet a vasúttársaság az utastájékoztatás egységesítésével indokol. A MÁV közleménye szerint az új felület egyszerre jeleníti meg a vasúti és közúti járatokat, színkódolt térképen mutatja a megállókat, és hamarosan további hasznos funkciókkal – például késéskövetéssel és pótlóbusz-információkkal – is bővül.
Használhatatlan új felület
A lépést azonban nem fogadták mindenhol lelkesen: Vitézy Dávid szerint az új EMMA felület „teljesen használhatatlan”, és valójában inkább visszalépés, mint előrelépés. A volt közlekedési államtitkár azt állítja, hogy a Vonatinfó lekapcsolása nem tervezett fejlesztés, hanem politikai döntés eredménye, hogy a MÁV ne mutassa a vonatok késéseit a nyilvánosság előtt. Szerinte a régi rendszer átlátható és felhasználóbarát volt, míg az új platformból hiányzik az átfogó térkép és a késések színes megjelenítése is. A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium nem kívánt részletesebb magyarázatot adni a változás okairól.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ha minden jól megy, erre az egzotikus helyszínre repülhetünk majd rövidesen Budapestről
Akár 1000 fekete lyuk is lehet az otthonunkban egy elképesztő felfedezés szerint!
A halott pulzárok centiméteres „hegyeik” miatt bocsáthatnak ki rádióhullámokat
Meghökkentő: Gyermekek ellen elkövetett súlyos bűncselekmények rázták meg Magyarországot
Top 7 úticél, ahová jobban megéri vonattal utazni Budapestről, mint repülővel
Júliustól a budapesti fürdők medencéjében is megnézheted kedvenc filmjeid