A MÁV a legnagyobb hőségben hagyta cserben az utasait

Egy lerobbant mozdony miatt klíma nélkül vesztegeltek a MÁV utasai Szeged és Budapest között, miközben a vasúttársaság csendben lekapcsolta a népszerű Vonatinfó rendszert is. Az utazók most egy kevésbé átlátható új felületen próbálhatják követni a járatokat – már ha sikerül.

Lerobbant mozdony, klíma nélküli várakozás

Egy szegedi olvasó élménybeszámolóját közölte a Magyar Hang, amely jól tükrözi a hazai vasúti közlekedés viszontagságait. Az IC-járat, amely 11:44-kor indult Szegedről Budapest felé, már 12:11-kor megállt Balástyán, alig 20 kilométerrel az indulás után. A kellemetlen meglepetés oka az volt, hogy a személyszállító mozdonyt a MÁV egy lerobbant tehervonat elvontatására vezényelte. A kényszerpihenő alatt sem áram, sem klíma nem működött, az utasok közül többen inkább taxit hívtak, hogy időben elérjék a repülőjáratukat.

MÁV vonat utazás nyaralás
Fotó: MÁV-csoport/Facebook

A késés végül csak fokozódott: bár a vonat 50 perc múlva újraindult, a kalauz közölte, hogy Kecskemétnél is lehet fennakadás, Ceglédnél pedig végleg le kell szállni. A Budapestre való továbbutazásról innentől mindenkinek magának kellett gondoskodnia. A kalauz csak annyit tanácsolt:

„mindenki türelemmel viselkedjen, a MÁV-nál lehet reklamálni.”

Ez az eset újabb példája annak, hogy a vasúti utazás hazánkban gyakran kiszámíthatatlan fordulatokat tartogat.

Búcsút inthetünk a MÁV Vonatinfójának is

Ahogyan arról a Telex is beszámolt, megszüntette a MÁV a több százezer felhasználó által használt Vonatinfó térképes szolgáltatást, amely eddig valós időben mutatta a vonatok mozgását és késéseit. A helyét egy új, EMMA nevű rendszer veszi át, amelyet a vasúttársaság az utastájékoztatás egységesítésével indokol. A MÁV közleménye szerint az új felület egyszerre jeleníti meg a vasúti és közúti járatokat, színkódolt térképen mutatja a megállókat, és hamarosan további hasznos funkciókkal – például késéskövetéssel és pótlóbusz-információkkal – is bővül.

Használhatatlan új felület

A lépést azonban nem fogadták mindenhol lelkesen: Vitézy Dávid szerint az új EMMA felület „teljesen használhatatlan”, és valójában inkább visszalépés, mint előrelépés. A volt közlekedési államtitkár azt állítja, hogy a Vonatinfó lekapcsolása nem tervezett fejlesztés, hanem politikai döntés eredménye, hogy a MÁV ne mutassa a vonatok késéseit a nyilvánosság előtt. Szerinte a régi rendszer átlátható és felhasználóbarát volt, míg az új platformból hiányzik az átfogó térkép és a késések színes megjelenítése is. A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium nem kívánt részletesebb magyarázatot adni a változás okairól.

Ez is érdekelhet:

Source: