• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Fürdőruhákat elő, mától újra nyár van hazánkban, rekordok is megdőlhetnek!

  • Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

Ügyelet Ügyelet · 2025.09.20.
· MIX

Budapestre is 3-400 km/h-val közlekedne az új európai metró

Vasúton utazni nemcsak olcsóbb és kényelmesebb, mint autóval vagy repülővel, de ráadásul környezetkímélő is. Ezért is fogant meg hol máshol, mint Dániában az a gondolat, hogy Európa nagyvárosait egy ún. európai metróval kellene összekötni. A 3-400 km/h sebességgel száguldó szerelvények pedig már jó alternatívát jelentenének időben is a kontinensen belüli repülős utazásokkal szemben.

Európai metrót terveznének

A 21st Century Europe dán kutatóintézet által közzétett figyelemfelkeltő terv szerint 39 várost kötnének egymással össze 5 nagy sebességű “európai metróvonalon”. A Starline fantázianévre hallgató ötletcsomag nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint a repülés kiváltását egy olcsóbb, környezetkímélőbb és kényelmesebb utazási eszközzel.

Európai metró nagy sebességű vasút Budapest

Forrás: depositphotos.com

Az egységes európai metró kezdeményezés egyelőre vitát szeretne generálni a döntéshozók részéről, utána indulhatna el a tervezés és valamikor a kivitelezés, ami nem lenne egyszerű feladat, hisz nagyon különböző országok vasúti rendszereit kellene összehangolni, ráadásul bizonyára vannak olyan térségek, ahol egyszerűen a vasúti pálya is olyan állapotban van, hogy képtelenség lenne biztonságosan ilyen sebességgel közlekedni. Magyarországon biztosan így van a helyzet, hisz a MÁV sokszor nem az egyébként új vonatok sebességhatárai, hanem az elavult sínek miatt képtelen megfelelő sebességgel közlekedtetni vonatait.

  • A MÁV közelebb hozza a kárpátaljai magyarlakta városokat holnaptól

Mátészalka és Debrecen között például majdnem két órán át közlekedett 7 éve a vonat, bizonyos szakaszokon pedig egy ember is le tudta futni a szerelvényt:

Az állomások városon kívül lehetnének

A koncepció 5 útvonalat tartalmaz, 22 ezer kilométer hosszan gyorsulnának a szerelvények, illetve szabványosított, határokon átívelő kapcsolatokról. A vonatok ráadásul kicsit utazó hotelekre hasonlítanának: lennének bennük munkaállomások is kialakítva, közösségi terekkel és családi fülkékkel.

Az Index szerint a fogadó állomások sem feltétlenül az adott városokban lennének, hanem azokon kívül. Amellett, hogy közlekedési csomópontként funkcionálnának, tehermentesítenék a belvárosokat és kulturális, gazdasági központok lennének éttermekkel, rendezvényhelyszínekkel. Értsd, ha mondjuk valamelyik nagy együttes gigakoncertet szervez, nem kellene bevergődni valamelyik városba, elég lenne csupán a gyors szerelvénnyel megérkezni és az állomástól nem messze meghallgatni őket.

  • Száz éve nem volt ilyen Budapesten: mérföldkőhöz ért a gigaberuházás

Budapest is része lenne a nagy tervnek

Jelenleg persze sok minden hiányzik a megvalósításhoz, nyilván leginkább pénz. Egyébként sem egy rövid távon megvalósítható program, inkább vitaanyag arról, hogy miként képzelhetnénk el Európa jelenleg alapvetően autópálya és repülőgép alapú jövőbeni közlekedését.

  • További vasút témájú cikkeinkért kattints.
MÁV-val utazhatunk Kárpátaljára

Új vonatok – régi sínek. Forrás: FB/MÁV

És végül az öt tervezett útvonal (fontos hozzátenni, hogy köztes megállók is elképzelhetők, bár a megállás nyilván lassítja az eljutást):

  • A-vonal (Nápoly–Helsinki viszonylat): Róma, Milánó, Zürich, München, Bécs, Prága, Berlin, Varsó, Vilnius, Riga, Tallinn.
  • B-vonal (Lisszabon–Kijev között): Madrid, Bordeaux, Lyon, Milánó, Róma, Zágráb, Szarajevó, Tirana, Athén, Szófia, Bukarest, Kisinyov.
  • C-vonal (Madrid–Isztambul között): Barcelona, Marseille, Lyon, Párizs, Luxemburg, Frankfurt, Bécs, Budapest, Belgrád, Szófia.
  • D-vonal (Dublin–Kijev között): Liverpool, London, Párizs, Brüsszel, Amszterdam, Berlin, Varsó, Lviv.
  • E-vonal (Milánó–Oslo között): Zürich, München, Frankfurt, Berlin, Hamburg, Koppenhága, Stockholm.

 

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
Budapest közlekedés vasút

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Budapestre is 3-400 km/h-val közlekedne az új európai metró

Budapestre is 3-400 km/h-val közlekedne az új európai metró

Tovább olvasok
Mire készül Putyin? Orosz vadászgépek és drónok NATO-légterében, egy házat leromboltak

Mire készül Putyin? Orosz vadászgépek és drónok NATO-légterében, egy házat leromboltak

Tovább olvasok
Fordulópont lehet-e a hódmezővásárhelyi rendőrkapitány öngyilkossága a durvuló választási kampányban?

Fordulópont lehet-e a hódmezővásárhelyi rendőrkapitány öngyilkossága a durvuló választási kampányban?

Tovább olvasok
Már euró sem kell ahhoz, hogy ne forinttal fizessünk Magyarországon? Új trend van terjedőben

Már euró sem kell ahhoz, hogy ne forinttal fizessünk Magyarországon? Új trend van terjedőben

Tovább olvasok
Íme Orbánék új célpontja Magyarországon és az EU-ban: terrorszervezet lehet az antifa mozgalom

Íme Orbánék új célpontja Magyarországon és az EU-ban: terrorszervezet lehet az antifa mozgalom

Tovább olvasok
Használt autót vennél? Egy gyors módszer, amivel elkerülheted a buktatókat

Használt autót vennél? Egy gyors módszer, amivel elkerülheted a buktatókat

Tovább olvasok
A romos balatoni Kádár-villa titkai – képek

A romos balatoni Kádár-villa titkai – képek

Tovább olvasok
Fürdőruhákat elő, mától újra nyár van hazánkban, rekordok is megdőlhetnek!

Fürdőruhákat elő, mától újra nyár van hazánkban, rekordok is megdőlhetnek!

Tovább olvasok
Azerbajdzsán ünnepli a nemzeti szuverenitás napját: a budapesti nagykövetség nyilatkozata

Azerbajdzsán ünnepli a nemzeti szuverenitás napját: a budapesti nagykövetség nyilatkozata

Tovább olvasok
Új szakasz Üzbegisztán közlekedéspolitikájában: fenntartható útvonalak és regionális integráció

Új szakasz Üzbegisztán közlekedéspolitikájában: fenntartható útvonalak és regionális integráció

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4