A MÁV december 14-től életbe lépő új menetrendje átfogó változásokat hoz a hazai és nemzetközi vasúti közlekedésben.
A Pénzcentrum cikke szerint a vasúttársaság szerint a módosítások célja, hogy jobban megfeleljenek az utasok és az önkormányzatok igényeinek, miközben a kormányzati elvárásokkal összhangban a szolgáltatások köre ne csökkenjen, hanem tovább bővüljön.
A korábbi években kialakult menetrendi rendszer nagy része változatlan marad, így az utasok többségének nem kell teljesen új indulási időpontokat megtanulnia. Ugyanakkor több vonalon javul a kínálat, nő a járatszám vagy gyorsabbá válik az eljutás. A MÁV arra kéri az utazókat, hogy a menetrendváltást követően minden esetben tájékozódjanak a hivatalos felületeken.
Hazai fejlesztések: gyorsabb utazás és bővülő szolgáltatások

A MÁV közleménye szerint az egyik legjelentősebb beruházás a Debrecen–Füzesabony vonal felújítása, amelynek eredményeként a tervek szerint nagyjából 20 perccel rövidül a menetidő jövő tavasztól. Addig azonban Látókép és Balmazújváros között továbbra is pótlóbuszok közlekednek.
Komoly fejlesztés érinti a Hatvan–Somoskőújfalu (81-es) vonalat is: a Salgótarjánba tartó utasok számára munkanapokon egész napos, megszakítás nélküli órás ütemet biztosítanak, hétvégére pedig hét új járatot vezetnek be.
A Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon befejeződött pályaátépítés után ismét Lőkösházáig közlekednek a belföldi InterCityk, helyreállítva a teljes keleti kapcsolatot.
Bővülnek a késő esti eljutási lehetőségek is: hosszabb üzemidőt kínálnak a Budapest–Dunaújváros, a főváros–Gödöllő, valamint a Győr–Hegyeshalom szakaszokon, így az éjszakai programok után is biztonságosan haza lehet utazni.
További változások:
- Naponta közlekedik egy délelőtti Gemenc InterRégió Székesfehérvár és Baja között, ami egységes, kétórás ütemet biztosít hétvégén is.
- A Helikon InterRégiók egész évben megmaradnak a Győr–Celldömölk–Tapolca–Keszthely útvonalon.
- Minden nap jár az első és az utolsó Göcsej InterCity a Budapest–Zalaegerszeg–Szombathely viszonylatban.
- Több regionális vonalon megszűnnek a hosszú, napközbeni vonatmentes időszakok, főként turisztikai és önkormányzati kérésre.
- A Kecskemét–Kiskunfélegyháza–Baja útvonalon a Kiskun InterRégiók esetében mindkét irányban Kiskunhalason kell átszállni.
Nemzetközi járatok: új összeköttetések Európa felé
A közép-európai vasúti közlekedés is erősödik. A cseh vasúttársaság napi öt pár EuroCity járatot railjetként közlekedtet Budapest, Pozsony és Prága között, Vác és Szob érintésével.
Kelet-Magyarország kapcsolatai is bővülnek: a Debrecen–Nyírábrány vonalon több járatot Érmihályfalváig hosszabbítanak meg.
Új EuroCity vonatpár indul Budapest és Bécs között Semmelweis Ignác és Bartók Béla néven, a jelenlegi Dacia EC menetidejével megegyezően. Emellett új, Dacia-Ung nevű EuroCity járat is közlekedik majd Bécs és Bukarest között, amely a Keleti pályaudvar kihagyásával, Kőbánya-Kispesten és Szolnokon át halad, és közvetlen kocsikat továbbít Kijevbe.
Ehhez kapcsolódik egy új Ung gyorsvonatpár, amely közvetlen összeköttetést teremt Bécs, Budapest, Szolnok és Kijev között. A Hortobágy EuroCity ezzel összefüggésben mostantól csak Bécs–Budapest–Nyíregyháza között jár.
A Budapest és Bécs közötti railjetek továbbra is Hegyeshalomnál lépik át a határt.
Már elérhetők a karácsonyi időszak nemzetközi jegyei
A külföldre induló vagy onnan hazatérő utasok már most megvásárolhatják a karácsonyi időszakra szóló nemzetközi jegyeket. Ezekre idén is nagy az igény, főként a szomszédos fővárosok népszerű ádventi vásárai miatt.
A nemzetközi jegyek a belföldihez hasonlóan 60 nappal előre elérhetők, a legkedvezőbb árak pedig továbbra is a MÁV és MÁV+ applikációban, illetve a jegy.mav.hu oldalon találhatók – különösen a kedvezményes START Europa ajánlatoknál.
Forrás:

