Hazánk jelenlegi legnagyobb hídberuházása Paks és Kalocsa között zajlik, és most egy nagyon látványos részhez érkezett az épíkezés, amit meg is örökítettek.
Az új Duna-híd alapkő letétele 2021 júniusában történt meg, és várhatóan 2024 nyarára készülhet el a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében, írja a magyarepitok.hu.
Az eredeti költségvetés szerint 92 milliárd forintból megépülő hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint a Kalocsa és Paks közötti menetidő 15 percre csökken. A kormány a híd építését együtt kezeli a Paks II-vel, tehát ez is egy kiemelten fontos fejlesztés.
A 946 méteres híd a Duna huszadik magyarországi hídja lesz, amely két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezetből fog állni. A 946 méter így tagolódik: kétszer 73 méter, 74,1 méter, 120 méter, 200 méter, 120 méter, 96,1 méter és végül kétszer 95 méter támaszközökkel.
A térképen is jól látható, hogy itt nem csupán egy átkelőről van szó, hanem két tengelyen, mintegy 25 kilométernyi úthálózat is épül. A beruházásban az új híd az 512-es utat (Kalocsa nyugati elkerülőjét) köti össze a Duna túlpartján futó M6-os autópályával, melynek során 11 kilométernyi 2×1 sávos új útszakaszt is átadnak a Duna nyugati oldalán. Emellet még Paks és Gerjen között is fejlesztik a helyi infrastruktúrét: 9,6 kilométernyi új útszakaszt építenek fel.

Most megvalósult a mederhíd balparti zárása, amelyet egy videó segítségével meg is nézhetünk:
A híd építéséhez kapcsolódó látogatóközpont is kialakításra került, hogy növelje a projekt elfogadottságát és információkat adjon az érdeklődőknek az építkezésről. Havonta egy alkalommal, pénteki napokon lesz látogatható, előzetes bejelentkezés alapján, amelyet a Duna Aszfalt social média felületein és telefonon lehet majd megtenni.
És itt írtunk arról, hogy még délebbre is épül egy híd: Határmenti Duna-híd épül Magyarország déli részén – részletek itt
Szintén érdekes, hogy Budapest elfeledett hídja közvetlenül a Parlamentnél állt, részletek itt.
Source: