• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.12.16.
· Trend

Itt a Toyota történelmi bejelentése: kizárólag elektromos járműveket gyártanak a jövőben

A Toyota felgyorsítja elektromos járműgyártási ütemtervét, és ígéretet tett arra, hogy 2030-ig 30 elektromos járművet bocsát ki, nem pedig csak 15 EV-t 2025-ig, ahogyan azt korábban ígérték.

A The Verge beszámolója szerint kedden tartott látványos sajtótájékoztatót Akio Toyoda vezérigazgató, aki azt is megfogadta, hogy 2030-ig 3,5 millió akkumulátoros EV-t ad el világszerte, és 2035-re a Lexust kizárólag elektromos járműveket forgalmazó márkává alakítja át.

A vállalat közölte, hogy 2 trillió jent (17,6 milliárd dollár) fektet be az akkumulátoros járműtechnológiába, ami egyharmaddal nagyobb válllás a korábbi ígéretekhez képest.

toyota

Tokió, 2021. december 14. Toyoda Akio, a Toyota Motor Corp. elnöke a japán járműgyártó elektromos járműveit bemutató sajtótájékoztatón Tokióban 2021. december 14-én. Toyoda bejelentette, hogy a cég az elkövetkező tíz évben harminc elektromos modell piacra dobását tervezi. Fotó: MTI/AP/Eugene Hoshiko

Toyota: elsőből középmezönybe

A Toyota a villamosítás korai úttörője volt, és segített előkészíteni az utat az olyan cégek számára, mint a Tesla és mások, bizonyítva, hogy az alternatív hajtásláncú járművek rendkívül népszerűek lehetnek.

A vállalat azonban azóta messze lemaradt versenytársaitól.

Az olyan vállalatok, mint a Nissan, a General Motors és a Volkswagen már évek óta árulnak tisztán akkumulátoros-elektromos járműveket, miközben azt is elárulták, hogy tervezik a benzines autók teljes kivonását.

A Toyota mindeközben még nem adott ki hosszú hatótávolságú elektromos járművet.

A vállalat felsővezetői, köztük a milliárdos vezérigazgató, Akio Toyoda, pedig már többször nyilatkoztak úgy, hogy az elektromos járművek irányába mutató tendenciát “túlzónak” nevezték, részben az erőművekhez kapcsolódó kibocsátások miatt – ami az olaj- és gázipar egyik kedvenc beszédtémája.

autógyár
Érdemes elolvasniZseniális ötlet: elindult az autófelújító gyár!

Megváltozott hangnem

A keddi rendezvényen azonban Toyoda megváltoztatta a hangnemét, és azt hangoztatta, hogy a vállalatnak több elektromos autó kibocsátásával kell csökkentenie a kipufogógáz-kibocsátást.

“Hiszem, hogy a karbonsemlegesség elérése egy olyan világ megvalósítását jelenti, amelyben a bolygón élő összes ember továbbra is boldogan él. Mi szeretnénk segíteni egy ilyen világ megvalósításában. Ez volt és marad a Toyota kívánsága és globális vállalatként ez a küldetésünk. Ehhez a kihíváshoz a lehető legnagyobb mértékben és a lehető leghamarabb csökkentenünk kell a CO2-kibocsátást”.”

A bejelentés részeként a Toyota több tucat koncepciójárművet mutatott be, köztük szedánokat, sportkocsikat, crossovereket, SUV-kat, pickupokat, sőt még néhány dobozos siklót is.

toyota

Forrás: Toyota

A vállalat nem közölt sok részletet az egyes járművekről, de megjegyezte, hogy egy tervezett Lexus sportautó 700 km-es “utazó hatótávolsággal” rendelkezik majd, és két másodperc alatt képes lesz 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsulni.

Még jobban nyitnak az amerikai piac felé

A Toyota első nagy hatótávolságú EV-je, a BZ4X kompakt SUV várhatóan 2022 közepén jelenik meg az Egyesült Államokban.

A Toyota azt tervezi, hogy a beígért 17,6 milliárd dollár egy részét az Egyesült Államokban költi el. A vállalat nemrég jelentette be, hogy 1,29 milliárd dolláros akkumulátorgyárat épít Észak-Karolinában, ami része annak a tervének, hogy a következő évtizedben mintegy 13,6 milliárd dollárt fektet be az akkumulátortechnológiába.

Az EV-k iránti egyre növekvő elkötelezettsége ellenére azonban

a Toyota még mindig sok pénzt költ Washingtonban, hogy lobbizzon Joe Biden elnök azon erőfeszítései ellen, amelyekkel az amerikaiakat több EV vásárlására ösztönzi.

A kongresszusi demokraták azt javasolták, hogy a szövetségi EV adójóváírást 7500 dollárról 12 500 dollárra emeljék az Egyesült Államokban szakszervezeti tagsággal rendelkező munkavállalók által gyártott elektromos járművek vásárlása esetén, ami ellenreakciót váltott ki az olyan nem szakszervezeti vállalatok részéről, mint a Tesla és a Toyota. A japán autógyártó egész oldalas újsághirdetéseket adott fel, amelyekben azzal vádolta meg Bident és a demokratákat, hogy “politikát játszanak a környezettel”.

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
autó+motor Egyesült Államok elektromos autó Japán

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Tovább olvasok
Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Tovább olvasok
Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Tovább olvasok
Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Tovább olvasok
<b>Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!</b>

Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!

Tovább olvasok
Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Tovább olvasok
Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Tovább olvasok
Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Tovább olvasok
Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Tovább olvasok
Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4