• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Magyar őrnagy lőtte ki a Barátság olajvezetéket: megint nem jön az olaj

  • Orosz támadás Kárpátalján: mérgező is lehet a magyar határtól nem messze gomolygó fekete füst

Helló Magyar · 2022.02.09.
· Trend

Először állt forgalomba hidrogén-meghajtású autóbusz Magyarországon – képek

Először vesz részt hidrogén-meghajtású autóbusz a közösségi közlekedésben Magyarországon; a Zöld busz program több mint három hétig tartó mintaprojektje hasznos tapasztalatokkal szolgálhat a technológia hétköznapi felhasználhatóságáról – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára szerdán Budapesten, a busz bemutatóján.

Steiner Attila kiemelte: a közlekedés adja a hazai szén-dioxid-kibocsátás ötödét; ahhoz, hogy Magyarország 2050-re elérje a vállalt klímasemlegességet, jelentős változásokra van szükség ezen a területen is.

Felidézte, hogy a kormány tavaly májusban elfogadta a hidrogénstratégiát, emellett az ipari szereplők részvételével hidrogéntechnológiai szövetség jött létre. A stratégia egyik fő területe a közlekedés, főként a nehézgépjárművek és a buszok esetében számítanak a hidrogéntechnológia alkalmazására.

Az államtitkár hangsúlyozta,

Magyarország jó alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy komoly szereplő lehessen a hidrogéntechnológia piacán.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. szervezésében

a Volánbusz üzemelteti majd a Kőbánya-Kispest és Vecsés között közlekedő Solaris Urbino 12 electric H2 típusú, üzemanyagcellás buszt.

Steiner Attila jelezte: a Zöld busz program jelentős támogatást nyújt az elektromos buszok elterjesztéséhez. Mint mondta, a demonstrációs fázis után szeretnének 1100 buszt elektromos hajtásúra cserélni a következő időszakban. Az akkumulátoros kapacitás és hatótávolság azonban még korlátozott, így alapvetően a helyi közlekedésben jöhet szóba ez a megoldás – tette hozzá.

A hidrogénhajtás nagyobb távolságok esetében is versenyképesnek látszik, a mintaprojekt segíti az új technológia műszaki megvalósítását és gyakorlati alkalmazhatóságát – fejtette ki.

Az államtitkár elmondta: a kedden Budapesten aláírt deklaráció alapján a V4-országok még szorosan működnek majd együtt a hidrogéngazdaság kiépítésében, különösen a kutatás-fejlesztés területén.

Homolya Róbert, a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatója kiemelte:

2030-ig 50 százalékkal, 2050-ig pedig csaknem 100 százalékkal kell csökkenteni a közlekedésen belül az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a vasút a legzöldebb és legfenntarthatóbb közlekedési mód. Ugyanakkor ahhoz, hogy a MÁV-Volán csoport erőteljesen hozzá tudjon járulni a klímavállalásokhoz, még komoly lépésekre van szükség; a vasúti közlekedésben például folytatni kell a villamosítást, az egyik legnagyobb európai buszflottát üzemeltető Volán járműveinél pedig tovább kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást – fejtette ki.

kamaz orosz
Érdemes elolvasniElektromos KAMAZ-t fejlesztenek Magyarországon, gyártósort is telepítenek

Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a Zöld busz program segítségével már tesztüzembe állítottak 40 elektromos meghajtású autóbuszt, és a közeljövőben további 60 beszerzését tervezik.

Kitért arra, hogy várják az üzemanyagcellás jármű tesztelése során összegyűlő tapasztalatokat. A hidrogén-meghajtású autóbusz február 11-e és március 6-a között közlekedik majd Vecsés és a főváros között a közforgalmú személyszállításban,

a tesztjelleggel üzemelő járművet bárki díjmentesen kipróbálhatja.

Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója jelezte, az üzemanyagcellás buszok hatótávban már felveszik a versenyt a hagyományos dízelüzemű buszokkal és a töltési idejük sem sokkal hosszabb, így a technológia folyamatos fejlődésével egyre inkább teret nyerhetnek.

Mint mondta, dinamikus felfutásra 2030 után lehet számítani, de az már most látszik, hogy a hidrogéntechnológia területén az autóbuszok fejlődése megelőzte a többi jármű-kategóriát.

A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 autóbuszban egy 70 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcella működik, amelybe hidrogéngázt juttatnak. A hidrogén és a légköri oxigén kémiai reakcióba lép, ennek eredményeként víz és elektromos energia keletkezik.

A buszt integrált elektromos motor hajtja, a jármű egyszeri feltöltéssel 350-400 kilométert tud megtenni.

Source: MTI

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
autó+motor Budapest elektromos autó környezetvédelem tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Miért maradtak magukra a magyarok Mohácsnál?

  • MotoGP: VIDEÓN a 18 éves magyar motoros hatalmas esése, át is hajtottak rajta

  • Szakértők figyelmeztetnek: Már 10 év múlva fürdésre alkalmatlan lehet a Balaton!

  • Kik voltak a magyar marslakók? Budapesten nyílt róluk kiállítás

  • Egyre több a veszélyes állat: szúnyogoktól és kígyóktól retteghetünk hazánkban is

  • Jövő héttől expresszvillamos jár Budapesten!

Kapcsolódó cikkek

Magyar Nemzeti Bank különleges alakú forintérmék
2025.08.21.

Meghökkentő alakú háromezer forintosokat bocsát ki a jegybank


Olvasson tovább
maxi ruha
2025.08.21.

A maxiruha sokoldalúsága: hogyan viseljük nappal és este?


Olvasson tovább
Budapest augusztus 20.
2025.08.20.

Elkezdődött az ünnep, Budapesten több helyen is olcsó a sör, bor, pálinka – KÉPEK


Olvasson tovább
Budapest augusztus 20 eseménysorozat
2025.08.20.

Augusztus 20-i programok Budapesten és vidéken: ingyenes koncertek, múzeumlátogatás és tűzijátékok


Olvasson tovább

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Miért maradtak magukra a magyarok Mohácsnál?

Miért maradtak magukra a magyarok Mohácsnál?

Tovább olvasok
MotoGP: VIDEÓN a 18 éves magyar motoros hatalmas esése, át is hajtottak rajta

MotoGP: VIDEÓN a 18 éves magyar motoros hatalmas esése, át is hajtottak rajta

Tovább olvasok
Szakértők figyelmeztetnek: Már 10 év múlva fürdésre alkalmatlan lehet a Balaton!

Szakértők figyelmeztetnek: Már 10 év múlva fürdésre alkalmatlan lehet a Balaton!

Tovább olvasok
Kik voltak a magyar marslakók? Budapesten nyílt róluk kiállítás

Kik voltak a magyar marslakók? Budapesten nyílt róluk kiállítás

Tovább olvasok
Egyre több a veszélyes állat: szúnyogoktól és kígyóktól retteghetünk hazánkban is

Egyre több a veszélyes állat: szúnyogoktól és kígyóktól retteghetünk hazánkban is

Tovább olvasok
Jövő héttől expresszvillamos jár Budapesten!

Jövő héttől expresszvillamos jár Budapesten!

Tovább olvasok
Vasárnaptól sokkal olcsóbban utazhatunk kedvenc tengerpartunkra

Vasárnaptól sokkal olcsóbban utazhatunk kedvenc tengerpartunkra

Tovább olvasok
Kádár-titkok: Brezsnyev visszacsatolta volna Erdélyt Magyarországhoz?

Kádár-titkok: Brezsnyev visszacsatolta volna Erdélyt Magyarországhoz?

Tovább olvasok
Drónok mindenhol: vérfagyasztó jelentés a csernobili atomerőműből

Drónok mindenhol: vérfagyasztó jelentés a csernobili atomerőműből

Tovább olvasok
<b>Őrület: készül a robot, ami képes lesz kihordani és megszülni egy emberi babát</b>

Őrület: készül a robot, ami képes lesz kihordani és megszülni egy emberi babát

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4