Hivatalos: Megépül Magyarország vidéki M0-sa – zöld utat kapott az M8-as gyorsforgalmi út
Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette: minden engedély rendelkezésre áll, így végre megkezdődhet az M8-as gyorsforgalmi út építése Dunaújváros és Kecskemét között. A beruházás célja, hogy tehermentesítse Budapestet a déli irányból, gyakorlatilag egy új, vidéki M0-s szerepét töltve be. A projekt az egyik legfontosabb közlekedésfejlesztési beruházásként szerepel a kormány terveiben, és a teljes szakasz várhatóan 2031-re készül el.
Környezetvédelmi engedélyek rendben, viták lezárva
A miniszter július 25-én, első interaktív videós fórumán, a Lázár Live keretében osztotta meg a fejleményeket, ahol mintegy ezer kérdés és észrevétel érkezett a lakosságtól, számolt be a Magyar Nemzet. A miniszter tájékoztatása szerint a beruházáshoz szükséges környezetvédelmi engedélyeket már kiadták, és a korábbi nyomvonalviták is rendeződtek. A kivitelezés a koncessziós társaság feladata lesz, amelyhez már minden szükséges dokumentumot megkaptak.

Az M0-s autóút. Fotó: Wikimedia Commons/Géza Mogyorósi
Az M8-as: az ország új közlekedési gerince
Az M8-as nemcsak Budapest tehermentesítését szolgálja, hanem része egy nagyobb közlekedési koncepciónak is. A tervek szerint a gyorsforgalmi út Kecskeméttől Sárbogárdig tart majd, onnan M200 néven folytatódik Komáromig, ahol eléri az M1-es autópályát, írja a Világgazdaság. Ezáltal közvetlen kapcsolat jön létre Románia és Ausztria között, amely Budapestet jelentős mértékben elkerüli, egyfajta déli körgyűrűként funkcionálva.
A projekt nem előzmény nélküli: az M6-os autópálya dunaújvárosi M8-as csomópontjához csatlakozó Dunaújváros és Dunavecse közötti szakasz, valamint a Pentele híd már korábban elkészült. Az új nyomvonal tehát szervesen kapcsolódik a meglévő infrastruktúrához, és kiegészíti az M44-es fejlesztését is, amelynek romániai ága tovább növelné az átfogó hálózati kapcsolatokat.
Egyéb bejelentések: bajai elkerülő, új KRESZ
A Lázár Live adásban szó esett más fejlesztési projektekről is. A miniszter megerősítette, hogy a bajai déli elkerülő út kivitelezési tervei jelenleg is készülnek, a beruházás becsült költsége 23 milliárd forint. A kormány ősszel dönthet a forrás biztosításáról, és még ebben a ciklusban elindulhat az építkezés.
Lázár János bejelentette azt is, hogy 2026. szeptember 1-jén léphet életbe az új KRESZ, amelyet a jelenlegi, 1975 óta érvényben lévő szabályrendszer teljes körű felülvizsgálata előz meg. A minisztérium eddig hetven szervezettel egyeztetett, és társadalmi konzultációt is terveznek a témában.
Új korszak kezdődik a közlekedésben
Az M8-as gyorsforgalmi út megépítése nemcsak logisztikai szempontból jelent áttörést: hosszú távon átalakíthatja Magyarország közlekedési térképét. A fővárost tehermentesítő déli gyűrű, a vidéki térségek jobb elérhetősége, és a kelet–nyugati irányú közlekedési kapcsolatok megerősítése kulcsszerepet játszhat a régiók gazdasági fejlődésében. A projekt sikeres megvalósítása az egész ország számára jelentős előrelépést hozhat.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
RENDKÍVÜLI: Újra lesz közvetlen járat Magyarország és az Egyesült Államok között!
Hatalmas bírságokkal rövidíthetnek meg Horvátországban, ha nem vigyázol
Filippínó vendégmunkások: Ők a magyar munkaerőpiac jövője?
Botrány a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen: Szexért járt pont a hallgatóknak?
Magyarország bekerült a világ 20 legjobb országa közé munka–magánélet egyensúly terén
Titokban indította be a sóskúti akkufeldolgozó a gépsorát, mindent belepett a fekete por