Elkezdődött: Hatalmas változás előtt a pesti rakpart – KÉPEK
A pesti rakpart felújítása régóta tervben van, és most a jelek szerint új lendületet kap a projekt. A nagyívű tervek szerint el lehet majd sétálni a Kossuth tértől egészen az új Atlétikai Központig a Duna közvetlen közelében.
A jelenlegi rakpart szerkezete nem igazán kedvez az embereknek, inkább a hajókat szolgálja ki a partszakasz. Ezt az állapotot már az előző budapesti vezetés is meg akarta változtatni, de a gyakorlati megvalósításig nem jutottak el, a fiókba került a projekt.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának Facebook posztja alapján sikerült megegyeznie a fővárosnak és az kormánynak. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa úgy határozott, hogy a rakpartok fejlesztését az állam átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól, és azt a BFK valósítja meg állami finanszírozásból. Ez a döntés egyáltalán nem egyedülálló, hiszen az fővárosi ellenzéki vezetés komoly bevételi forrásoktól esett el a Kormány járványügyi intézkedései miatt, így átadják ezeket az államnak.
Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a Karácsony-féle vezetés behúzta a kéziféket, míg a Kormány egyre több projektet átvállal tőlük.
Ilyen esetekben Vitézyék veszik át a terveket Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárral együttműködve. Így történt, hogy BFK bejezi be a lassan 60 milliárdba kerülő Biodomot, illetve a gellérthegyi sikló megépítését is ők felügyelik, sőt az Örs Vezér téren való gödöllői HÉV és a 2-es metró egyesítését is átvállalták a budapesti vezetéstől.
A pesti rakpart zöldfelületektől hemzsegő terveit sokan látták már. Ezekre a tervekre alapoznak most is, azonban számos szakaszon még további tervezési feladatok szükségesek, az előkészítésről a BKK és a BFK egyeztet.
Új életterek alakulnak ki a lakosság és a turisták legnagyobb örömére:
– a Kossuth tértől a Bálnáig húzódó pesti rakpartrész humanizálása várható, tehát új zöldfelületek, új közterek várhatóak, és egy olyan új sétány, ami a XXI. századi elképzeléseknek megfelel
– új közteret kap a Magyar Tudományos Akadémia előtti tér, a Széchenyi István tér: eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a MTA előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban
– Szintén változás várható a Belgrád rakparti szakaszon, ahol a 2-es villamos pályája is megújul, illetve felső és az alsó rakpart forgalma egyesül
– megújul a Közraktár utca irányhelyes kerékpársávokkal, így mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól
– az új Boráros téri HÉV-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarát lesz a Boráros tér, megnövekedik a zöld felület a közutak és a buszvégállomás rovására
– a HÉV tervezett föld alá helyezésével pedig a Boráros tértől délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén, és egészen a Művészetek Palotájáig nyúlik majd ez a szakasz
– a most készülő tervek szerint a Rákóczi-híd túloldalán, az új Atlétikai Központ környezetében új közpark lesz, és a rakparti sétány itt is folytatódik majd
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű