Forgalomba állt az első Piroska mellékkocsi, nagyon megváltozott – KÉPEK
Befejeződött a MÁV Vagon Kft. székesfehérvári műhelyében az első, már a MÁV‑START új dizájn szerinti színekre festett Bzx mellékkocsi fővizsgálata, valamint két InterPici motorkocsi és az iker Bz motorkocsi járműszerkezeti részének főjavítása; a közeljövőben megtörténik a működéshez szükséges járműfedélzeti rendszerek beállítása is. A következő években a vasúttársaság saját forrásából további, kétszáznál is több Bz motor- és mellékkocsi újul meg.
Befejezték Székesfehérváron a MÁV Vagon szakemberei két 127‑es sorozatú Bz „InterPici” motorkocsi járműszerkezeti részének a főjavítását. A közeljövőben a nyíregyházi területi műhelyben még a hajtásrendszeri, a villamosberendezések és a vezetőfülke karbantartását és javítását végzik, ezután állhatnak forgalomba a megújult járművek az Észak-Alföldön. A következő évek során további 21 darab InterPici motorkocsi újul meg, aminek során az utasteret felújítják; az üléseket újra kárpitozzák; a járműveket teljesen átfestetik, feliratozzák. Megtörténik a közlekedésbiztonsági berendezések, a hajtásrendszer, a forgóvázak, kerekek, tengelyhajtóművek javítása; a villamos berendezések karbantartása, szükség szerinti javítása; valamint a vezetőfülkék karbantartása.
![bz máv piroska (2)](https://hellomagyar.hu/wp-content/uploads/2021/09/bz-mav-piroska-2-1024x684.jpg)
Fotó: MÁV
Hamarosan elkészül a debreceni területi műhelyben a 136‑os sorozatú iker Bz motorkocsi hajtásrendszeri berendezéseinek, villamos berendezéseinek és a vezetőfülke berendezéseinek a karbantartása, javítása is. A motorvonat tervezetten szintén a közeljövőben állhat forgalomba az Észak-Alföldön.
Szintén elkészült a székesfehérvári üzemben az első, utastér kialakítás és külső festés tekintetében már a MÁV-START új színtervének megfelelően kialakított Bzx mellékkocsi fővizsgálata. A Bz motorkocsikkal közlekedő mellékvonali személykocsik kívül-belül megújultak, műszaki felújítások mellett új üléshuzatot is kaptak, amelyek megegyeznek az elővárosi motorvonatokon megszokottakkal. Az első, új színterv szerint felújított mellékkocsi Balassagyarmatra került és a térség vonalain teljesít szolgálatot. A jövőben minden Bzx fővizsga ilyen tartalommal fog megtörténni.
![bz máv piroska (3)](https://hellomagyar.hu/wp-content/uploads/2021/09/bz-mav-piroska-3-1024x684.jpg)
Fotó: MÁV
A következő években valamennyi 117-es sorozatú Bz motorkocsi is a főjavítás során az új színterv szerint fog megújulni a 12 évente esedékes, ún. „C-javítás” során.
A motorkocsikat is teljesen felújítják műszaki, közlekedésbiztonsági és kényelmi szempontok szerint. Jelenleg két járműnek a pécsi, háromnak pedig a nagykanizsai területi műhelyben zajlik a főjavítása.
![bz máv piroska](https://hellomagyar.hu/wp-content/uploads/2021/09/bz-mav-piroska-1024x684.jpg)
Fotó: MÁV
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy 8 ezer kilométeres, savas felhőből álló fal van a Vénuszon
Oroszország minden hadihajóját kivonta az Azovi-tengerről
A kutatóknak fogalma sincs, milyen gyorsan tágul az univerzum, lehet, hogy mindent újra kell gondolniuk?
Szőke, fehér férfit találhattak egy 8. századi kínai falfestményen?
Videón, hogyan okádja az Egyesült Államok a levegőbe a szén-dioxidot
A legnagyobb T. rexek majdnem kétszer akkorák lehettek, mint eddig gondolták