• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.11.24.
· Belföld

Megnyílt az út a gellérthegyi sikló megépítése előtt

gellérthegyi sikló

Forrás: Közti Zrt.

A gellérthegyi sikló megkapta a környezetvédelmi engedélyt, ezzel zöld utat kapott a beruházás előtt, írja a Népszava.

A katasztrófavédelem, az örökségvédelmi és természetvédelmi hatóság, valamint a területért felelős Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság is megadta az építéshez szükséges engedély, és csupán annyi feltételt szabtak a beruházónak, a Rác Sikló Kft.-nek, ami 25 százalékban fővárosi, a maradék rész pedig magántulajdon, hogy a Gellérthegyre tervezett állomás épülete a „táji háttér színvilágához és anyagaihoz történő minél teljesebb illeszkedéssel” valósuljon meg.

A sikló ellenzői szerint negatívan fog hatni a városképre, hiszen Budapest több nézőpontjábólis látható lesz, és jelentősen megváltozik a gellérthegyi tájképe a beruáházssal.

Az előzetes régészeti dokumentációt a Budai Vár átépítését szervező Várkapitányság készíti el, az örökségvédelmi engedélyt a fővárosi kormányhivatal adja ki. Az I. kerület is rábólintott a beruházásra, hiszen a benyújtott tervlapok megfelelnek a helyi építési szabályzatnak. A kötelezően kiírandó közmeghallgatást a pandémiás veszélyhelyzet miatt személyes jelenlét nélkül tartották meg.

A novemberben kiadott engedély 2031. november végéig érvényes, a határozat ellen jogorvoslatnak nincs helye

Milyen lesz a gellérthegyi sikló?

A pályavonalon 12 méter szélességben nem lehet fa, az építkezés idején pedig 20 méter szélesen kell kivágni, csonkolni a fák lombkoronáját és eltüntetni a bokrokat. Ez azt jelenti, hogy a beruházás miatt jelentős számú fa kivágásával számolnak

A felső szakaszon lábakra állított acélszerkezeten, a felszín felett 3-4 méter magasan halad majd a két 52 személyes kabin.

A felső állomás 150 négyzetméteres lesz, azonban a több szintes épülete és félköríves kilátóterasza miatt jóval nagyobbnak fog tűnni. A Duna-Ipoly Nemzeti Park javasolta, hogy a végállomás méretét minimalizálják.

A sikló nyomvonala a Hegyalja út és a Citadella között húzódik majd, a terület nagy része közpark.

Az alsó állomás, üzletekkel és kávézóval közvetlenül a jelenleg zárva tartó Rác fürdő mellett épülne meg.

Itt egy 100 méter hosszú alagútban futna. A kabin az Orom utcánál bukna ki a felszínre, ahonnan 190 méter hosszan átlag négy méter magasan haladna a Citadella-sétány alatti végállomásig.

A magánberuházó cég korábban 18-20 milliárd forintos bekerülési költséggel számolt, a jelenlegi tervezett kiadás nem ismert. A gellérthegyi sikló 13 hónap alatt épülne ki.

új nemzeti galéria liget budapest
Érdemes elolvasni250 milliárd forintot is bőven meghaladhatja a Liget Budapest projekt összköltsége, de mit kapunk ezért?
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
beruházás Budapest fejlesztés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • A keresztes háborúk legsötétebb időszakában a keresztények is kannibálok voltak?

  • Hamarosan bezárul a „Pokol Kapuja”

  • Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

  • Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

  • Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

  • Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

Kapcsolódó cikkek

Ősök Napja Bugac programajánló
2025.06.06.

Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon


Olvasson tovább
kamera térfigyelőrendszer Szitakötő
2025.06.06.

Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek


Olvasson tovább
Magyarország közlekedés vezetés sofőrök KRESZ
2025.06.06.

Átfogó KRESZ-reform készül, minden közlekedőt érinteni fog


Olvasson tovább
görög falu balatonfüred anna lakópark
2025.06.05.

Végleg eltűnt Balatonfüred vitatott „görög faluja”


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
A keresztes háborúk legsötétebb időszakában a keresztények is kannibálok voltak?

A keresztes háborúk legsötétebb időszakában a keresztények is kannibálok voltak?

Tovább olvasok
Hamarosan bezárul a „Pokol Kapuja”

Hamarosan bezárul a „Pokol Kapuja”

Tovább olvasok
Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

Ezeket a feltalálókat saját találmányaik küldték a túlvilágra

Tovább olvasok
Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

Nyolcadik alkalommal is változatos programokkal vár az Ősök Napja Bugacon

Tovább olvasok
Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

Lehetséges, hogy az univerzum kezdete nem az ősrobbanás volt?

Tovább olvasok
Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

Elveszett világot találtak 2 kilométerrel az Antarktisz jege alatt

Tovább olvasok
Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?

Nero császár valóban végighegedülte Róma pusztulását?

Tovább olvasok
Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek

Szabályszegés a kamerák előtt: így büntetnek a városi megfigyelőrendszerek

Tovább olvasok
Átfogó KRESZ-reform készül, minden közlekedőt érinteni fog

Átfogó KRESZ-reform készül, minden közlekedőt érinteni fog

Tovább olvasok
Végleg eltűnt Balatonfüred vitatott „görög faluja”

Végleg eltűnt Balatonfüred vitatott „görög faluja”

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4