Így növekedett a magyar gyorsforgalmi úthálózat 2021-ben
A magyar úthálózattal kapcsolatban a lakosság túlnyomó része sokszor elégedetlen, azonban fontos megjegyezni, hogy a fejlődés is jól látható, hiszen idén például több mint 100 kilométer új gyorsforgalmi útszakaszt adtak át.
M30 Miskolcról északra
A Via Carpatia gyorsforgalmi korridor Litvániától Görögországig hét országot fűz fel, a Balti-, az Égei- és a Fekete-tenger kikötői között teremt a régióból hiányzó észak-déli összeköttetést, írja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
A folyosó utolsó magyarországi eleme került a helyére azzal, hogy őszre teljes hosszban elkészült az M3-tól Miskolcon át a szlovák határig tartó M30.
A borsodi megyeszékhely és Tornyosnémeti között megépült szakasszal Budapestről Kassára végig autópályán lehet közlekedni. A gyorsforgalmi út befejezésével Magyarország a teljes Via Carpatia kivitelezésének 2026-os határideje előtt öt évvel hiánytalanul elvégezte minden kapcsolódó feladatát. A korridor hazai szakasza az M30 után az M3 autópályán folytatódik, majd az M35-ön Debrecen felé kanyarodik, végül Berettyóújfalunál vált át az M4-re, Nagyvárad irányába.
- ez is érdekes lehet – Egy lépéssel közelebb: a szlovák határig fog nyúlni az M2 gyorsforgalmi út
M80 autóút Körmend-Rábafüzes szakasza
Az M1 Hegyeshalomig tartó szakaszának kiépítésével 1996 óta működik az első ausztriai autópálya-kapcsolat.
A nyugati szomszédokkal közös gyorsforgalmi összeköttetések száma három éven belül megháromszorozódhat. 2021-ben elkészült az M80 autóút Körmend-Rábafüzes szakasza.
Érdemes elolvasniAutópálya helyett 2×1 sávos lett az M80-as Körmend-Rábafüzes között
A határig vezető bő másfél kilométer forgalomba helyezésével be kell várni, hogy legkorábban 2024-ben a túloldalon megépüljön az S7. Abban az évben zárja majd le Magyarország az M85 monstre fejlesztéssorozatát is. Az autóút minden szakaszát 2010 után adták és adják át mintegy 138 kilométer hosszban, összesen közel 300 milliárd forint beruházási értékben.
M85 befejezés előtt
Sopron gyorsforgalmi bekötése tavaly decemberben megvalósult, nyártól a balfi, decembertől már a fertőrákosi csomópontig is használható az M85.
A befejező szakasz kivitelezése folyamatban van.
Út a Viharsarokba
Az M44 megvalósítását teljes egészében hazai forrás, a magyar költségvetés finanszírozza. 2021-ben az új Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt szakasz munkálatai értek célba.
Érdemes elolvasniEurópában példátlan az új Tiszaugi híd – KÉPEK
A fejlesztéssel az autóút már három megyét kapcsol össze, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok után benyúlik Bács-Kiskunba is. Tavaly tavasszal kezdődött meg és várhatóan 2024 elejéig tart a Szentkirályig tartó folytatás kivitelezése a kecskeméti visszakötéssel.
Az M44 125 kilométeres főpályája és még majdnem 50 kilométernyi kapcsolódó közút összesen közel 400 milliárd forintból épül meg az évtized közepére.
Source: MTI
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
A Vasa, Svédország zászlóshajója, amely a kikötőből kifelé egyből elsüllyedt
A titokzatos H1N1 vírus feltámadása: Egy elfeledett influenza története
Medvegyev szerint ‘csak ideig-óráig lehet Oroszország türelmét próbára tenni’
Lehetséges, hogy az univerzum egy fekete lyuk belsejében van?
Ukrajna behatolása megtorpedózta Moszkva tervezett offenzíváját
A centuriók nemcsak a római hadsereg, de a társadalom alappillérei is voltak