Felforgatja a vasúti közlekedést a mozdonyvezetők sztrájkja – itt a konkrét időpont
A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerdai küldöttközgyűlése úgy döntött, hogy 2022. március elején határozatlan ideig sztrájkot hirdet, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset veszteségük kompenzálására.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) MTI-nek küldött közleményében tudatta, hogy a szerdai küldöttközgyűlésükön úgy döntöttek, hogy
2022. március 10-től határozatlan ideig sztrájkot hirdetnek a vasúti személy- és áruszállítás területen,
ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset veszteségük kompenzálására.
A MOSZ tagsága nem fogadja el, hogy a 2021. évi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset veszteség ne kerüljön kompenzálásra
– írta a szakszervezet közleményében.
A szakszervezet jelezte, hogy “bármilyen megoldást” elfogadnak, tehát lehet például egyösszegű kifizetés is:
bruttó 546 ezer forintos követelésük van, de “beérnék” egy 363 ezer forintos SZÉP-kártyás feltöltéssel is.
Az Infostart.hu híroldalnak Barsi Balázs szakszervezeti elnök elmondta, a törvény szabályozza a “még elégséges szolgáltatás” tartalmát.
Ez azt jelenti, hogy
az elővárosi közlekedésben naponta a vonatok 66 százalékának kell közlekednie, míg a regionális és távolsági közlekedésben elegendő a vonatok 50 százalékának.
Az árufuvarozásra és az egyéb kiszolgáló vonatok közlekedésére nem vonatkozik a “még elégséges szolgáltatás”, ott akár egyetlen vonatnak sem kell közlekednie.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete felszólította a MÁV-Start Zrt. vezetését a tárgyalások haladéktalan megkezdésére, a személyszállítást érintő munkabeszüntetés még elégséges szolgáltatásának egyeztetésére – közölte a munkavállalói érdekképviselet.
A MÁV reagált
A MÁV közleményében úgy reagált:
alaptalannak és jogszerűtlennek tartja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkbejelentését.
Kiemelték, hogy a tavaly megkötött hároméves bérmegállapodásban foglaltakat a munkaadó 2021-ben maradéktalanul betartotta, és 2022-ben is betartja.
“A MÁV-Start Zrt. a mozdonyvezetők felelősségteljes munkáját javadalmazásuk során mindig kiemelten kezelte, munkabérük az elmúlt öt évben több mint 60 százalékkal növekedett, amit az idén az év elejétől újabb 10 százalék béremelés követett”
– áll a MÁV közleményében.
Rámutatnak arra, hogy a mozdonyvezetők havi átlagkeresete 2021-ben meghaladta a 700 ezer forintot, ezt tovább növelte 415 ezer forint lojalitási, és további 300 ezer forint SZÉP-kártya juttatás. Mindezeken túl a mozdonyvezetők mintegy 90 százaléka részesült további külön kifizetésekben a tavalyi évhez kapcsolódóan, 120-160 ezer forint közötti összegben.
A MÁV a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkfenyegetését jogellenesnek tartja, különös tekintettel arra, hogy a bérmegállapodás módosításakor a kollektív szerződést kötő szakszervezetek kijelentették: részükről a 2021. és 2022. évre vonatkozó bértárgyalásokat lezártnak tekintik – írja a vasúttársaság közleményében.
A MÁV közleménye szerint
a társaságnál működő, kollektív szerződést kötő szakszervezetek, illetve a további, mozdonyvezetőket képviselő szakszervezet egyaránt elzárkóznak a sztrájk támogatásától.
A MÁV-Volán vállalatcsoport a járványhelyzet okozta utasszám-csökkenés miatt elszenvedett jelentős bevételkiesés mellett valamennyi munkavállalóját megtartva biztos munkahelyet jelentett, és jelent a dolgozóknak, ezért a sztrájkbejelentést a munkáltató nemcsak jogellenesnek, hanem megalapozatlannak és felelőtlennek tartja – közölte a MÁV.
Érdemes elolvasniA fizetés csak a negyedik legfontosabb lenne a tökéletes munkahelyen?
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Zombikat visszatartó, bronzkori sírhelyet találtak kutatók
Te sem szeretnél az egyiptomi piramisok belsejében eltévedni
A 75 millió éve kihalt cápafaj teljes maradványa megoldotta a faj körüli rejtélyt
Durva videón, ahogy az amerikai harckocsi pillanatok alatt szétszed egy orosz páncélost
Bizonyítékot találhattak a skóciai végzet kövének eredetével kapcsolatban
Ez a káprázatos meteorraj május 5-én lesz a legintenzívebb