• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Botrány az SAP Hungary-nél: menesztették a teljes felső vezetést

  • Döbbenet! Súlyos üzemanyaghiány Oroszországban, kilométeres sorok a kutaknál

Szerkesztő Szerkesztő · 2022.04.02.
· Trend

Európát és Ázsiát köti össze a világ leghosszabb, vadonatúj függőhídja

Törökország elnöke, Dél-Korea miniszterelnöke és más tisztviselők márciusban avatták fel a Dardanellák-szoroson azt a hatalmas függőhidat, amely a kulcsfontosságú vízi út felett köti össze Európa és Ázsia partjait, tudósított az AP.

A tornyai közötti 2.023 méteres fesztávval az „1915-ös Canakkale-híd” a világ leghosszabb függőhídjává válik – mondta Recep Tayyip Erdogan török elnök.

Az óriás Gelibolu városa, amely Törökország északnyugati Canakkale tartományának európai oldalán található és az ázsiai oldalon lévő Lapseki között épült. A híd lehetővé teszi, hogy az utazók mindössze hat perc alatt átkeljenek a Dardanellákon – amely összeköti az Égei-tengert a Márvány-tengerrel –, szemben a korábbi másfél órás kompúttal – mondta az elnök.

„Törökország megelőzte Japánt, amely eddig a világ leghosszabb hídjával rendelkezett a középső fesztávolság tekintetében és megszerezte az első helyet” – mondta Erdogan az avatóünnepségen.

Az avatást éppen akkorra időzítették, hogy egybeessen Törökország első világháborús, a Dardanellákat támadó brit és francia flotta felett aratott haditengerészeti győzelmének 107. évfordulójával. A hadjárat kudarca a szerencsétlenül végzősött 1915-ös partraszálláshoz vezetett a Gallipoli-félszigeten, amelyben a Nagy-Britannia és Franciaország által képviselt szövetséges haderők, valamint Ausztrália és Új-Zéland csapatai vettek részt.

„Az 1915-ös Canakkale-híd a konfliktusokat maga mögött hagyja és híd lesz Kelet és Nyugat között, a béke és a jólét új korszakát indítja el” – mondta Kim Boo-kyum dél-koreai miniszterelnök az ünnepségen, utalva a Canakkale régió történelmi hátterére.

A török és dél-koreai vállalatok konzorciuma által épített híd a Törökország és Dél-Korea közötti kapcsolatokat is erősíti – mondta Kim.

Az „1915-ös Canakkale-híd” építése 2,5 milliárd euróba került, de Törökország évente 415 millió eurót takarít meg az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése révén – mondta Erdogan. Bejelentette továbbá, hogy a hídpénz 200 török líra (13,60 dollár) lesz.

Az építmény méretei számos szimbolikát hordoznak. A 2.023 méteres középső fesztáv a 2023-as év előtti tisztelgés, amikor is Törökország az Oszmán Birodalom összeomlása után a Török Köztársaság megalakulásának századik évfordulóját ünnepli – mondta Erdogan. A híd tornyainak magassága 318 méter, ami március 18-ára utal, amikor Törökország a gallipoli tengeri és szárazföldi csatákban elesett katonákra emlékezik.

Az első világháborús gallipoli hadjárat célja a Földközi-tengertől a Dardanellákon keresztül Isztambulig tartó haditengerészeti útvonal biztosítása volt, valamint az Oszmán Birodalom kivonása a háborúból.

Az 1915. április 25-i gallipoli partraszállás a heves, nyolc hónapig tartó véres harcok kezdetét jelentette. Körülbelül 44.000 szövetséges és 86.000 oszmán katona halt meg a térségben.

közlekedési múzeum
Érdemes elolvasniMegkapta az építési engedélyeket az új Közlekedési Múzeum
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Dél-Korea híd közlekedés Törökország
Megosztás

Comments are closed.

Kapcsolódó cikkek

mesterséges intelligencia AI
2025.08.24.

A mesterséges intelligencia hatása a szórakoztatóiparra


Olvasson tovább
Magyar Nemzeti Bank különleges alakú forintérmék
2025.08.21.

Meghökkentő alakú háromezer forintosokat bocsát ki a jegybank


Olvasson tovább
maxi ruha
2025.08.21.

A maxiruha sokoldalúsága: hogyan viseljük nappal és este?


Olvasson tovább
Budapest augusztus 20.
2025.08.20.

Elkezdődött az ünnep, Budapesten több helyen is olcsó a sör, bor, pálinka – KÉPEK


Olvasson tovább

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Ausztria a bevándorlókat és a menekülteket érintő szigorú szabályokat vezet be: „Az integrációnak vége”

Ausztria a bevándorlókat és a menekülteket érintő szigorú szabályokat vezet be: „Az integrációnak vége”

Tovább olvasok
Botrány az SAP Hungary-nél: menesztették a teljes felső vezetést

Botrány az SAP Hungary-nél: menesztették a teljes felső vezetést

Tovább olvasok
Négy nap múlva indul az Otthon Start: ezt várhatjuk az új programtól, így változnak majd az árak

Négy nap múlva indul az Otthon Start: ezt várhatjuk az új programtól, így változnak majd az árak

Tovább olvasok
Nem túl jó a helyzet a szomszédban: Származásuk miatt bántalmazzák a vendégmunkásokat – VIDEÓ

Nem túl jó a helyzet a szomszédban: Származásuk miatt bántalmazzák a vendégmunkásokat – VIDEÓ

Tovább olvasok
Kitiltották Magyarországról a Barátság kőolajvezetéket megtámadó kárpátaljai magyar parancsnokot

Kitiltották Magyarországról a Barátság kőolajvezetéket megtámadó kárpátaljai magyar parancsnokot

Tovább olvasok
Félelmetes: Az Egyesült Államok megerősítette, hogy húsevő parazita fertőzött meg embert

Félelmetes: Az Egyesült Államok megerősítette, hogy húsevő parazita fertőzött meg embert

Tovább olvasok
Vészjelzés a Balatonnál: közel 300 millió köbméter víz tűnt el a tóból!

Vészjelzés a Balatonnál: közel 300 millió köbméter víz tűnt el a tóból!

Tovább olvasok
Egy külföldről érkezett invazív növény veszélyezteti a hazai vizeket

Egy külföldről érkezett invazív növény veszélyezteti a hazai vizeket

Tovább olvasok
Ferencváros szívében: modern otthonok születnek a 19. századi romos bérházból

Ferencváros szívében: modern otthonok születnek a 19. századi romos bérházból

Tovább olvasok
Ő itt Denny, az eddigi egyetlen ismert hibrid ember

Ő itt Denny, az eddigi egyetlen ismert hibrid ember

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4