• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2022.06.07.
· Belföld

Jó ütemben halad az M6-os autópálya záró szakasza, két hidat is építenek jelenleg

Budapesttől a horvát határig vezető M6-os autópálya befejező szakasza 20 kilométer hosszú, és a magyarepitok.hu riportja szerint jól halad a beruházás. 

A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres utat a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi nettó 88,6 milliárd forintos keretöszegben.

A szakasz jelentős részén elkészültek a töltések és a bevágások, és

már javában folynak az aszfaltozási, valamint a pályaszerkezet- és műtárgyépítési munkák.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásának alapkövét 2021 júliusában helyezték el, és

az érintett szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt leállósávval készül, és három különszintű csomópont is épül hozzá: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont.

A beruházás során komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.

Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd

Ezeken felül 16 műtárgy épül, melyek közül a legjelentősebb a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd: a felszerkezete 72 méteres támaszközű, ortotróp acél pályaszerkezetű, vonóvassal merevített ívszerkezet. Az úgynevezett Langer-híd függesztő rúdjai hálós elrendezésűek lesznek.

Miután a híd építése alatt a vasúti forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben szabad zavarni, a hídfőket már előre elkészítették, a szerkezetet pedig összeszerelték a végleges pozíciója melletti szerelőterületen, továbbá a függesztőkábeleket is megfeszítették.

A szerkezetet egy rövid vágányzári időszak keretében fogják a helyére tolni. Ekkor felhúzzák a síneket, beállítják és aláöntik; továbbá elvégzik a híd próbaterhelését is, és megindulhat a vasúti forgalom. Ezután a híd alól kibontják a vasúti töltést és az autópálya bevágást, majd elkészítik az autópálya pályaszerkezetét.

100 méteres völgyhíd

A Szilvás-patak völgye felett átvezető völgyhíd megépítése a másik komolyab hídépítési feladat.

A tervezett híd 95,4 méter hosszan ível majd át a völgy felett, az alátámasztását 6 darab, közel 10 méter magas pilléroszlop biztosítja.

A pályalemez és kiegyenlítő lemez vasalása várhatóan a nyár közepén befejeződik.

Ahogy azt korábban írtuk, csaknem 5 milliárdba került kilométerenként, elkészült az M4-es legújabb szakasza – képgaléria

Source: magyarepitok.hu

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Baranya megye fejlesztés Horvátország közúti forgalom
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen

  • Új éjszakai bulivonatok indulnak Budapestről: így juthatsz haza könnyedén a nyári programok után

  • Ne megszokásból közlekedj Budapesten: Mától felfordul az 1-es villamos közlekedése

  • Utazók, figyelem: Komoly torlódás várható a budapesti repülőtérhez vezető úton

  • Kiváló olasz borok a budapesti Winelovers Wine Awards 2025 rendezvényen

  • Katasztrófa közeleg? Több mint 500 hektár égett le Bács-Kiskunban a hőség miatt fellángoló tüzekben

Kapcsolódó cikkek

Gyopárosfürdő fürdőkomplexum újranyit
2025.07.05.

Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen


Olvasson tovább
Bagolyvonat Budapest Balaton MÁV
2025.07.05.

Új éjszakai bulivonatok indulnak Budapestről: így juthatsz haza könnyedén a nyári programok után


Olvasson tovább
1-es villamos Budapest
2025.07.05.

Ne megszokásból közlekedj Budapesten: Mától felfordul az 1-es villamos közlekedése


Olvasson tovább
Budapest Airport Liszt Ferenc Magyarország útlezárások júliusban budapesti repülőtér
2025.07.05.

Utazók, figyelem: Komoly torlódás várható a budapesti repülőtérhez vezető úton


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen

Képek: Újra megnyílt a legendás fürdőkomplexum Magyarországon – rengetegen dolgoztak érte ingyen

Tovább olvasok
Új éjszakai bulivonatok indulnak Budapestről: így juthatsz haza könnyedén a nyári programok után

Új éjszakai bulivonatok indulnak Budapestről: így juthatsz haza könnyedén a nyári programok után

Tovább olvasok
Ne megszokásból közlekedj Budapesten: Mától felfordul az 1-es villamos közlekedése

Ne megszokásból közlekedj Budapesten: Mától felfordul az 1-es villamos közlekedése

Tovább olvasok
Utazók, figyelem: Komoly torlódás várható a budapesti repülőtérhez vezető úton

Utazók, figyelem: Komoly torlódás várható a budapesti repülőtérhez vezető úton

Tovább olvasok
Kiváló olasz borok a budapesti Winelovers Wine Awards 2025 rendezvényen

Kiváló olasz borok a budapesti Winelovers Wine Awards 2025 rendezvényen

Tovább olvasok
Katasztrófa közeleg? Több mint 500 hektár égett le Bács-Kiskunban a hőség miatt fellángoló tüzekben

Katasztrófa közeleg? Több mint 500 hektár égett le Bács-Kiskunban a hőség miatt fellángoló tüzekben

Tovább olvasok
Nem az ember volt az első faj a Hold körül – hallottál már az űrteknősökről?

Nem az ember volt az első faj a Hold körül – hallottál már az űrteknősökről?

Tovább olvasok
Újra itt a borzalmas aszály Magyarországon: Hatalmasak a károk, de nem teszünk eleget ellene

Újra itt a borzalmas aszály Magyarországon: Hatalmasak a károk, de nem teszünk eleget ellene

Tovább olvasok
5 magyar étel, amiért még a külföldiek is rajonganak

5 magyar étel, amiért még a külföldiek is rajonganak

Tovább olvasok
<b>Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!</b>

Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4