Tudományos áttörés: a világon először hajtottak meg hidrogénnel egy repülőgép-hajtóművet
A Rolls-Royce és az easyJet ma bejelentette, hogy a világon először hajtottak meg hidrogénnel egy repülőgép-hajtóművet, és ezzel új mérföldkövet állítottak fel a légi közlekedésben.
A Rolls-Royce AE 2100-A repülőgép motorjának átalakításával végzett földi teszt során szél- és árapályenergiával előállított zöld hidrogént használtak. Ez a tudományos áttörés egy kulcsfontosságú bizonyíték mind a Rolls-Royce, mind az easyJet szén-dioxid-mentesítési stratégiájában, miszerint a hidrogén lehet a jövő szén-dioxid-kibocsátásmentes repülőgép-üzemanyaga.
A két brit cég szerint a hidrogén biztonságosan és hatékonyan képes energiát szolgáltatni a polgári repülőgép-hajtóművek számára, és a sikeres első lépés után már tervezik a tesztek második sorozatát, hosszabb távon pedig a repülési tesztek elvégzése is kivitekezhető.
A tesztre a MoD Boscombe Downban, az Egyesült Királyságban található szabadtéri tesztlétesítményben került sor, és a tesztekhez a zöld hidrogént az EMEC (Európai Tengeri Energia Központ) biztosította.
Grant Shapps, az üzleti, energiaügyi és ipari stratégiáért felelős államtitkár így nyilatkozott:
“Az Egyesült Királyság világszinten élen jár a bűntudatmentes repülésre való átállásban, és a Rolls-Royce és az easyJet mai tesztje izgalmasan mutatja be, hogy az üzleti innováció hogyan változtathatja meg az életmódunkat. Ez egy igazi brit sikertörténet, hiszen a sugárhajtómű meghajtásához használt hidrogén ma a skóciai Orkney-szigeteken termelt árapály- és szélenergia felhasználásával készül – és kiváló példája annak, hogyan tudunk együttműködni a repülés tisztábbá tétele érdekében, miközben munkahelyeket teremtünk az egész országban.”
Grazia Vittadini, a Rolls-Royce technológiai igazgatója elmondta:
“A hidrogénteszt sikere izgalmas mérföldkő. Csak júliusban jelentettük be az easyJet-tel való partnerségünket, és máris hihetetlenül jól indultunk ezzel a mérföldkőnek számító eredménnyel. A határokat feszegetjük, hogy felfedezzük a hidrogénben rejlő szén-dioxid-mentes lehetőségeket, amelyek segíthetnek átformálni a repülés jövőjét”.”
Johan Lundgren, az easyJet vezérigazgatója elmondta:
“Ez egy igazi siker a partneri csapatunk számára. Elkötelezettek vagyunk, hogy továbbra is támogassuk ezt az úttörő kutatást, mert a hidrogén nagyszerű lehetőségeket kínál számos repülőgép számára, beleértve az easyJet méretű repülőgépeket is. Ez hatalmas előrelépés lesz a 2050-ig megvalósítandó nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás kihívásának teljesítése felé.”
A korai koncepció földi tesztjének elemzését követően további próbapadon végzett tesztek sorozatát tervezik, amelyek egy Rolls-Royce Pearl 15 sugárhajtómű teljes körű földi tesztjéhez vezetnek.
A partnerséget az ENSZ által támogatott globális Race to Zero kampány inspirálta, amelyet mindkét vállalat aláírt, vállalva, hogy 2050-re eléri a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tokaji szálloda is bekerült Európa legjobbjai közé
Oroszország állatkerti állatokat adott Észak-Koreának a katonákért cserébe
Magyar származású hírességeket idéz meg egy lenyűgöző animációs kisfilm
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban