Már Európa legelső uralkodói is tudták, hogy a kontinens egysége annak infrastruktúráján fog nyugodni. Ahhoz, hogy az Európai Unió ki tudjon teljesedni szükség van az egységes, teljes összeköttetésben álló infrastruktúrára. A Transz-Európai Szállítási Hálózat (TEN-T) pont ezt a célt kívánja elérni, amelynek köszönhetően az utazás és szállítás sosem látott könnyedséggel folyhat majd.
A TEN-T hálózat, inkább irányelvnek mondható, mintsem egy mindent átfogó tervnek. Az irányelv afelé tereli az Európai Unió tagállamait, hogy kialakítsanak egy közös szállítási és utazási rendszert. Ennek eléréséhez szükség van egy az egész kontinensre kiterjedő vasút, út, vízi út, tengeri és repülőtér hálózatra, amely egy integrált rendszert alkot. Az Európai Bizottság szerint azért van szükség az integrációra, hogy megszüntessék a lyukakat a rendszerben. Ez pedig meg fogja erősíteni az EU szociális, gazdasági és területi összetartozását.
TEN-T hálózat
A projekt két részből áll, amelynek a magja a tervek szerint már 2030-ra elkészül. A hálózat magja a legfőbb európai útvonalakat tartalmazza majd, amelyekből összesen kilenc van. Ez a kilenc útvonal a legfontosabb vasút, illetve vízi utakat foglalja magába, amelyeken keresztül könnyedén elérhető lesz bármely európai nagyváros. A terv második szakasza 2050-re lesz kész elméletben, amely pedig regionális szinten fogja összekötni az egész Európai Uniót és a szomszédos országokat.
A TEN-T hálózatnak természetesen nem csak civil, hanem katonai vonzata is van. Amint elkészül a hálózat, az Európán belül sem fizikai, sem jogi akadálya nem lesz a katonai egységek és eszközök szállításának, ezzel elősegítve a kontinens békéjének megőrzését. Amint a rendszer elkészül, minden kiegészítésével együtt, akkor minden regionális központ könnyűszerrel elérhető lesz az uniós polgárok számára.
Mik az előnyei?
Mint ahogy az a dokumentációkból kiderül, a terv nemcsak, hogy megvalósítható, de jelentős része már kész is van. Ahogy azt tervezték is, elsősorban a fontos útvonalak lesznek elkészítve. Ebben az esetben a vonalak már léteznek, viszont helyenként még szükséges a már meglévő vonalak fejlesztése.
A TEN-T hálózat nem csak a nemzetközi, de a tagállamokon belüli közlekedést is megkönnyíti majd. A főbb nemzetközi útvonalak elkészülte után, mint például a Bécs-Budapest vagy Pozsony-Budapest vasútvonal után jönnek majd a nagyobb városok. Ezzel megszüntetve egy több mint száz éve fennálló problémát Magyarországon, mi szerint az infrastruktúra Budapest-központú. Magyarország nagyobb városai is összeköttetést fognak kapni, mint például Székesfehérvár és Szolnok, illetve az elavult vonalak is fejlesztésre kerülnek.
A hálózat másik nagy előnye, hogy rengeteg új vonal is megépítésre kerül. Az utak esetében leginkább olyan útvonalakat jelent, amelyek régebben még technológiai limitációk miatt megvalósíthatatlanok voltak. Így például a Kárpátokon keresztül való áthaladás sokkal könnyebb lesz. Ezenkívül kiépítésre kerülnek majd sok helyen, köztük Magyarországon is nagy sebességű vasútvonalak, ami még itthon teljesen ismeretlen fogalom.
A terv sikeressége nem megvalósíthatóság, hanem csak idő kérdése. Összességében pedig egy olyan rendszert fog eredményezni a TEN-T hálózat, amely minden európai polgár életét nagyságrendekkel fogja megkönnyíteni. Apránként, de szépen lassan megvalósul a projekt és nem sokára mindössze órák alatt szelhetjük majd át Európát.
[hm_embed link=”https://hellomagyar.hu/2023/01/26/tizenot-eve-sehol-nem-volt-tizenot-ev-mulva-koroket-verhet-rank-a-roman-gazdasag/” ][/hm_embed]
Source: Europa.eu
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tudós szerint már 50 éve találtunk életet a Marson – és rögtön meg is semmisítettük
Ilyen volt az ókori gyógyítás – a spiritualitás, a természet és a tudomány keveréke
Megmutatjuk, kik voltak a legkiválóbb magyar csillagászok a történelem során
3600 éves sajtot találtak a régészek egy sírban
Az étrended formálja az agyad: hogyan hatnak az ételek a fejlődésére?
Szenzáció: a NASA 470 millió km távolságból fogott be jeleket