• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2024.05.19.
· Trend

Bukarest bizarr metróállomása, amelynek nem kellene léteznie

bukarest metró

Fotó: Wikimedia Commons/De la Niculescu George

A bukaresti metró, mint sok más városi közlekedési rendszer, nem csupán sínek és vonatok hálózata, hanem a város történelmének, politikájának és kultúrájának tükörképe. Labirintusszerű alagútjai és nyüzsgő peronjai között egy különös anomália található – a Piața Romană állomás keskeny peronjai -, amelyek az építés titkos jellegéről és a romániai kommunista korszak sajátosságairól tanúskodnak.

A mélyen Bukarest utcái alatt található Piața Romană állomás szokatlanul keskeny, alig egy méter széles peronjaival tűnik ki, ami arra készteti az utasokat, hogy az oda vezető keresztirányú átjárókban várakozzanak. Ez a furcsa kialakítás, amely messze nem tervezési hiba, rávilágít a kor politikai intrikáira — írja a Eurogunzel.

Ceaușescu metró építési ámokfutása Bukarest alatt

A történet az 1980-as évek közepén kezdődik, amikor Romániát Nicolae Ceaușescu tekintélyelvű rendszere vasmarkában tartotta, és felesége, Elena Ceaușescu jelentős befolyással rendelkezett. Ennek fényében a bukaresti metró bővítésének tervei készültek, beleértve a Berceni – Pipera metró 2-es szakaszának megépítését.

A projekt azonban útlezárásba ütközött, amikor Elena Ceaușescu – csak általa ismert okokból – úgy rendelkezett, hogy „túl sok az állomás, állítsák le az építkezést!”. – elrendelve legalább egy állomás kizárását a tervből. Ez az utasítás, amelyet a lakosság egészségéért való félrevezetett aggodalom vezérelt, a Piața Romană állomásnak a hivatalos tervekből való törléséhez vezetett.

A hatóságok tudta nélkül azonban egy csoport elszánt metrótervező és -építő szembeszállt Elena Ceaușescu utasításaival, és titkos küldetésbe kezdett, hogy titokban megépítse a Piața Romană állomást. Gyorsan és a sötétség leple alatt dolgoztak, alagutakat vájtak és lerakták az állomás alapjait, miközben elkerülték a rezsim figyelő szemeit.

Amikor 1987 októberében végre megnyílt a Piața Romană állomáson átvezető M2-es vágány, a vonatok megállás nélkül haladtak át a befejezetlen állomáson. A közvélemény nyomására és a metrómunkások elszántságának köszönhetően azonban megszületett a döntés, hogy befejezik az állomást.

A következő év folyamán az állomás fennmaradó részeit kiásták, és áttörték az alagút falait, ami a Piața Romană állomás 1988. november 28-i ünnepélyes megnyitásában csúcsosodott ki. Szokatlan keletkezése ellenére az állomás ma már az ellenállás és a dac jelképe a teljes logikátlan politikai döntésekkel szemben.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Mi történt a kalózok királyának hajójával?
  • Gyilkosok, akik megváltoztatták a történelmet
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Románia tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Az emberiség leghosszabb őstörténeti vándorlása 20 ezer évig tartott

  • Donald Trump hétfőn telefonon tárgyal Putyinnal az ukrajnai háború befejezéséről

  • Elveszett szárazföldön találták meg az eddigi legrégebbi, emberelőd által készített díszítést

  • Egyre csak bonyolódik a James Webb által felfedezett galaxisok rejtélye

  • Olyan, tiszta energiaforrást találtak a föld alatt, amely 170 ezer évig is elég lehet

  • Megoldhatták a gízai nagy szfinx rejtélyét?

Kapcsolódó cikkek

Egy középkori paraszt földet művel, mellette egy modern irodai dolgozó ül fáradtan a laptopja előtt.
2025.05.13.

Többet dolgozol, mint egy paraszt a középkorban? Meglepő válaszokat hoztak a kutatások


Olvasson tovább
Belváros, Duna, Budapest, Középkori, Híd, Boldog Város Index
2025.05.13.

Tovább emelkedtek a magyar albérletárak, de van egy jó hírünk


Olvasson tovább
robotkőműves
2025.05.12.

Forradalmi megoldás: robotkőműves áll munkába Magyarországon


Olvasson tovább
kaszinó szerencsejáték
2025.05.01.

Biztonságos online kaszinó kiválasztása Magyarországon


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Az emberiség leghosszabb őstörténeti vándorlása 20 ezer évig tartott

Az emberiség leghosszabb őstörténeti vándorlása 20 ezer évig tartott

Tovább olvasok
Donald Trump hétfőn telefonon tárgyal Putyinnal az ukrajnai háború befejezéséről

Donald Trump hétfőn telefonon tárgyal Putyinnal az ukrajnai háború befejezéséről

Tovább olvasok
Elveszett szárazföldön találták meg az eddigi legrégebbi, emberelőd által készített díszítést

Elveszett szárazföldön találták meg az eddigi legrégebbi, emberelőd által készített díszítést

Tovább olvasok
Egyre csak bonyolódik a James Webb által felfedezett galaxisok rejtélye

Egyre csak bonyolódik a James Webb által felfedezett galaxisok rejtélye

Tovább olvasok
Olyan, tiszta energiaforrást találtak a föld alatt, amely 170 ezer évig is elég lehet

Olyan, tiszta energiaforrást találtak a föld alatt, amely 170 ezer évig is elég lehet

Tovább olvasok
Megoldhatták a gízai nagy szfinx rejtélyét?

Megoldhatták a gízai nagy szfinx rejtélyét?

Tovább olvasok
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést a magyar határnál

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést a magyar határnál

Tovább olvasok
Tengeri drónokkal csapott le Ukrajna – újfajta hadviselés kezdődött a Fekete-tengeren?

Tengeri drónokkal csapott le Ukrajna – újfajta hadviselés kezdődött a Fekete-tengeren?

Tovább olvasok
Új Üzbegisztán: Zöld út a fejlődéshez

Új Üzbegisztán: Zöld út a fejlődéshez

Tovább olvasok
Mik ezek az óriási darazsak a kertben, és miért pont ők a legjobb szövetségeseink?

Mik ezek az óriási darazsak a kertben, és miért pont ők a legjobb szövetségeseink?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4