• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
György György · 2024.05.19.
· Trend

Bukarest bizarr metróállomása, amelynek nem kellene léteznie

bukarest metró

Fotó: Wikimedia Commons/De la Niculescu George

A bukaresti metró, mint sok más városi közlekedési rendszer, nem csupán sínek és vonatok hálózata, hanem a város történelmének, politikájának és kultúrájának tükörképe. Labirintusszerű alagútjai és nyüzsgő peronjai között egy különös anomália található – a Piața Romană állomás keskeny peronjai -, amelyek az építés titkos jellegéről és a romániai kommunista korszak sajátosságairól tanúskodnak.

A mélyen Bukarest utcái alatt található Piața Romană állomás szokatlanul keskeny, alig egy méter széles peronjaival tűnik ki, ami arra készteti az utasokat, hogy az oda vezető keresztirányú átjárókban várakozzanak. Ez a furcsa kialakítás, amely messze nem tervezési hiba, rávilágít a kor politikai intrikáira — írja a Eurogunzel.

Ceaușescu metró építési ámokfutása Bukarest alatt

A történet az 1980-as évek közepén kezdődik, amikor Romániát Nicolae Ceaușescu tekintélyelvű rendszere vasmarkában tartotta, és felesége, Elena Ceaușescu jelentős befolyással rendelkezett. Ennek fényében a bukaresti metró bővítésének tervei készültek, beleértve a Berceni – Pipera metró 2-es szakaszának megépítését.

A projekt azonban útlezárásba ütközött, amikor Elena Ceaușescu – csak általa ismert okokból – úgy rendelkezett, hogy „túl sok az állomás, állítsák le az építkezést!”. – elrendelve legalább egy állomás kizárását a tervből. Ez az utasítás, amelyet a lakosság egészségéért való félrevezetett aggodalom vezérelt, a Piața Romană állomásnak a hivatalos tervekből való törléséhez vezetett.

A hatóságok tudta nélkül azonban egy csoport elszánt metrótervező és -építő szembeszállt Elena Ceaușescu utasításaival, és titkos küldetésbe kezdett, hogy titokban megépítse a Piața Romană állomást. Gyorsan és a sötétség leple alatt dolgoztak, alagutakat vájtak és lerakták az állomás alapjait, miközben elkerülték a rezsim figyelő szemeit.

Amikor 1987 októberében végre megnyílt a Piața Romană állomáson átvezető M2-es vágány, a vonatok megállás nélkül haladtak át a befejezetlen állomáson. A közvélemény nyomására és a metrómunkások elszántságának köszönhetően azonban megszületett a döntés, hogy befejezik az állomást.

A következő év folyamán az állomás fennmaradó részeit kiásták, és áttörték az alagút falait, ami a Piața Romană állomás 1988. november 28-i ünnepélyes megnyitásában csúcsosodott ki. Szokatlan keletkezése ellenére az állomás ma már az ellenállás és a dac jelképe a teljes logikátlan politikai döntésekkel szemben.

Ezeket a cikkeket is érdemes elolvasni:

  • Mi történt a kalózok királyának hajójával?
  • Gyilkosok, akik megváltoztatták a történelmet
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Románia tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!

  • Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

  • A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

  • Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

  • A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

  • Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre

Kapcsolódó cikkek

kávézó munkaerő
2025.07.04.

Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre


Olvasson tovább
Új négycsillagos hotel nyílt Budapest szívében
2025.07.02.

Új négycsillagos hotel nyílt Budapest szívében, a Lánchíd mellett – KÉPEK


Olvasson tovább
Debreceni CATL gyár
2025.07.02.

Még a kínaiakat is meglepte: központi utasításra rúgtak ki magyarokat a debreceni CATL-gyárból, helyükre vendégmunkások jöhetnek


Olvasson tovább
idegennyelv tanulás
2025.07.02.

Az 5 legjobb ingyenes fordítóeszköz nyelvtanulók számára


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
<b>Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!</b>

Atlantisz városát találhatták meg a kutatók, ráadásul itt, Európában!

Tovább olvasok
Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

Hatalmas kedvezményekkel indul holnap a balatoni hajózás főszezonja

Tovább olvasok
A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

A szegedi vár falának maradványait találták meg – Galéria

Tovább olvasok
Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

Utazz júliusban a BKK nosztalgiajárataival!

Tovább olvasok
A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

A Ryanair hamarosan nagyobb poggyászokat is felenged ingyen a repülőire

Tovább olvasok
Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre

Főszezon új szabályokkal – Így tehetsz szert időben megbízható munkaerőre

Tovább olvasok
Veszprém várának egy 700 éves részletét találták meg

Veszprém várának egy 700 éves részletét találták meg

Tovább olvasok
Amerikai filmakadémia: Három magyar filmes mostantól Oscar-szavazó!

Amerikai filmakadémia: Három magyar filmes mostantól Oscar-szavazó!

Tovább olvasok
Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították

Szabályosan élt Magyarországon az afgán diák, mégis kiutasították

Tovább olvasok
Régi magyar megszólítások és köszönések, ahogy ma már ritkán hallani őket

Régi magyar megszólítások és köszönések, ahogy ma már ritkán hallani őket

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4