• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
  • Világgazdasági válság küszöbén? IMF szerint az államadósság elszabadult, Magyarország is bajban lehet

  • Októbertől csak ujjlenyomattal és arcfelismeréssel utazhatnak sok európai országba, Magyarországra is

Vendégszerző Vendégszerző · 2025.04.15.
· MIX

Újabb fontos fejlesztés Kelet-Magyarországon: 543 milliárd forintból készült el a M44-es gyorsforgalmi teljes szakasza

M44-es autópálya

Fotó: MTI

Történelmi pillanathoz érkezett a hazai útépítés: április 15-én átadták az M44-es gyorsforgalmi út legnyugatibb szakaszát a Kecskemét térségében. Az új szakaszt már mától használhatják az autósok.

A Szentkirály és Kecskemét közötti 32,3 kilométeres szakaszt a Hódút Építő Kft., a Duna Csoport tagvállalata építette. A Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásának köszönhetően ezzel teljes egészében elkészült a négy sávos közúti kapcsolat az M5-ös autópályától Békéscsabáig, megvalósítva ezzel Békés megye székhelyének bekötését.

2016 decemberére összesen 127 kilométernyi négy sávos útszakasz készült el Békéscsaba és az M5-ös autópálya között, az akkor elindult programsorozat részeként: 18 km Békéscsaba és Kondoros, 62 km Tiszakürt és Kondoros között, utóbbi egy új Körös-hidat is magába foglalt. A Lakitelek–Tiszakürt közötti 10 kilométeres szakasz a vadonatúj Tiszaug híddal épült meg, majd következett a Szentkirály és Tiszakürt közötti 4,6 km, számos egyéb fejlesztéssel. Végül most átadták a Kecskemét–Szentkirály közötti 32,3 kilométeres szakaszt.

A projekt építési szakasza mögött átfogó és következetes fejlesztési koncepció áll: a leghosszabb, 62 kilométeres Tiszakürt–Kondoros szakasz alapkövét 2019 októberében tették le, és a Duna Aszfalt Zrt., Hódút Kft., A-Híd Zrt., EuroAszfalt Kft., Soltút Kft. és Swietelsky Magyarország Kft. konzorciuma – közel két évtizedes rekordot döntve – adta át az utat. Ekkora hosszúságú gyorsforgalmi szakasz egyszerre legutóbb 2002-ben épült meg Magyarországon, azóta nem volt példa hasonlóra.

Az M44 áthaladt a Tiszán – egyedülálló híd Európában

2021 decemberében újabb mérföldkő következett: átadták a Tiszakürt és Lakitelek közötti szakaszt, amelyen egy különleges szerkezetű Tisza-híd épült. A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezte a hazai negyedik négysávos Tisza-hidat, amely összesen 556 méter hosszú, és az ellipszis formájú kapuzatának köszönhetően egyedülállónak számít Európában.

A fejlesztéssorozat utolsó láncszemét, a 32,3 km hosszú Kecskemét–Szentkirály szakaszt ma adták át. Az új szakaszt a Hódút Építő Kft. bruttó 185 milliárd forint (mintegy 450 millió euró) értékben építette meg.

A projekt ugyanakkor még nem ért teljesen véget, mivel bár Békéscsaba immár autópályán elérhető Budapestről, a város utolsó csatlakozása még nem teljes értékű autópályás kapcsolat. Az M44-es gyorsforgalmi út és az M5-ös autópálya, illetve az öt főút csomópontjánál létesítendő új csomópontot jelenleg is a Hódút Építő Kft. építi.

A MagyarÉpítők információi szerint a kilencéves időtartam alatt, 543 milliárd forintnyi hazai finanszírozásból megvalósított projektben több mint 1500 ember dolgozott.

M44 autópálya

Fotó: MTI

Szélesítik az autópályákat, érkezik az M8-as is

Az átadás alkalmával Orbán Viktor miniszterelnök kiemelte: 2010 óta másfélszeresére nőtt a hazai autópálya-hálózat hossza. A következő években az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályák háromsávossá történő bővítése várható, emellett megépül az új M8-as autópálya is, amely lehetővé teszi az ország nyugati és keleti felének összekötését Budapest érintése nélkül.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiadott közlemény szerint a most átadott szakaszon 14 különszintű műtárgy épült, amelyek a közutakat és földutakat a gyorsforgalmi út felett vezetik át. Ugyanakkor a Cegléd–Szeged vasútvonal a leendő pálya alatt kerül átvezetésre. A szakasz elején található Csillik Pihenőhelyet mozgásérzékelős közvilágítással szerelték fel.

A Budapest felé (a szakasz bal oldalán) közlekedők számára napelemes árnyékolókkal ellátott parkolóhelyeket alakítottak ki, ezzel is csökkentve az üzemeltetési költségeket.

Ez is érdekes lehet:

A legőrültebb repülőgép-eltérítések Magyarország történetében

45 éve jár a kék metró második szakasza – Így épült a 3-as vonal déli szárnya

Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
Békés vármegye fejlesztés közlekedés Magyar Kormány Magyarország Tisza

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

Három hagyományos étel, amelynek Magyarországon saját fesztiválja van

Tovább olvasok
<strong>„Meghaltam a World Trade Center leomlásakor” – állítja egy 7 éves kisfiú</strong>

„Meghaltam a World Trade Center leomlásakor” – állítja egy 7 éves kisfiú

Tovább olvasok
Újabb több éves csúcsokat döntöget a forint, akár világbajnok is lehet

Újabb több éves csúcsokat döntöget a forint, akár világbajnok is lehet

Tovább olvasok
Új részletek derültek ki Putyin fő ellenfelének, Navalnijnak a haláláról, akinek budapesti emlékhelyét lerombolták

Új részletek derültek ki Putyin fő ellenfelének, Navalnijnak a haláláról, akinek budapesti emlékhelyét lerombolták

Tovább olvasok
A Titanic testvérhajója is szellemhajóvá vált a mélyben

A Titanic testvérhajója is szellemhajóvá vált a mélyben

Tovább olvasok
Titkos felmérés mutatta ki Orbánék előnyét: aggódhat Magyar Péter?

Titkos felmérés mutatta ki Orbánék előnyét: aggódhat Magyar Péter?

Tovább olvasok
„Most lopják el a futárok jövőjét!” – Budapesten tiltakoznak a futárok romló munkakörülmények miatt

„Most lopják el a futárok jövőjét!” – Budapesten tiltakoznak a futárok romló munkakörülmények miatt

Tovább olvasok
Sokkoló titok: a Habsburg-állkapocs igazi oka a betenyészet volt!

Sokkoló titok: a Habsburg-állkapocs igazi oka a betenyészet volt!

Tovább olvasok
Kitalálod, hogy Nyugat-Magyarországon melyik vármegyében van a legtöbb gyógyvízű termálkút és gyógyfürdő?

Kitalálod, hogy Nyugat-Magyarországon melyik vármegyében van a legtöbb gyógyvízű termálkút és gyógyfürdő?

Tovább olvasok
Világgazdasági válság küszöbén? IMF szerint az államadósság elszabadult, Magyarország is bajban lehet

Világgazdasági válság küszöbén? IMF szerint az államadósság elszabadult, Magyarország is bajban lehet

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4