• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Vendégszerző Vendégszerző · 2025.05.21.
· Belföld

Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR gépét a Wizz Air

Wizz Air Airbus A321XLR légitársaság

Forrás: FB/Budflyer

Átvette első hosszú távú Airbus A321XLR típusú repülőgépét a Wizz Air – jelentette be a magyar fapados légitársaság kedden. A cég összesen 47 darabot rendelt az A321XLR típusból, amelyek 8700 km hatótávolsággal rendelkeznek. A cél a kapacitás bővítése Európa és az Arab-félsziget, India, valamint Közép-Ázsia egzotikus úticéljai között. Transzatlanti járatok indítását a társaság nem említette.

A Budflyer beszámolója szerint a Wizz Air részt vett a tegnap Budapesten megrendezett magas szintű üzbég üzleti fórumon is, ahol szó esett Magyarország és Üzbegisztán közvetlen légi összeköttetésének szükségességéről.

A Wizz Air új korszakba lép

A Wizz Air szerint megérkezett a légi közlekedés jövője! A Wizz Air, Európa legkörnyezetbarátabb légitársasága*, büszkén jelentette be első Airbus A321XLR gépének érkezését – ezzel a világ első ultra low-cost légitársaságává vált, amely ilyen fejlett technológiájú, hosszú távú járatokra alkalmas gépet üzemeltet.

  • Miután a magyar egyetemek kimaradtak az Erasmus programból, a kormány most a Wizz Air gépein népszerűsíti a helyettesítő programot

Ez az új generációs gép, amely az Airbus A320neo család legfrissebb tagja, példátlan hatótávolságot kínál az egyfolyosós repülőgépek között. Lehetővé teszi a Wizz Air számára, hogy ultra alacsony jegyárakat, kényelmesebb utasteret és hatékonyabb működést biztosítson több mint hatórás járatokon – miközben az iparágban vezető szerepet tölt be az egy főre jutó kibocsátás csökkentésében.

Az extra hosszú hatótávot (XLR) kínáló A321XLR új lehetőségeket nyit meg, amelyek korábban csak nagyméretű, drága járatokkal voltak elérhetők. Mostantól több közvetlen útvonal, nagyobb kapacitás, üzleti osztály nélküli elrendezés és még alacsonyabb árak várják az utasokat – kompromisszummentes kényelemmel.

Erre számíthatnak az utasok:

  • Tágas, modern belső tér, amely megőrzi a Wizz Air megszokott kényelmét
  • Több közvetlen járat – kevesebb átszállás, rövidebb menetidő
  • Alacsonyabb jegyárak, ügyfélközpontú szemlélet minden járaton
  • Lényegesen csökkentett szén-dioxid-kibocsátás a hasonló útvonalakon közlekedő nagy gépekhez képest

A hamburgi Airbus Átadó Központban rendezett ünnepségen Owain Jones, a Wizz Air vállalati igazgatója így nyilatkozott:

„A nemrég bejelentett ügyfélközpontú átalakulásunkkal összhangban az első A321XLR érkezése mérföldkő a Wizz Air és utasaink számára.”

  • A Wizz Air lendületes terjeszkedése Romániában: gyakorlatilag az ország nemzeti légitársaságává válik

Hozzátette:

„Ez a repülőgép mérföldkő két évtizedes, sikeres együttműködésünkben kulcspartnerünkkel, az Airbus-szal. Forradalmasítja a légi közlekedést: non-stop interkontinentális járatokat kínál verhetetlen áron, miközben megőrzi a hatékonyságot és a fenntarthatóságot. Utasaink élvezhetik a korszerű kabintechnológiát, a csendesebb repülést és a kategória legjobb üzemanyag-hatékonyságát.

Nemcsak az innovációra és kiválóságra tett vállalás – ez új mércét állít fel az egész iparág számára. A jövő megérkezett, és még csak most kezdjük.”

Ügyfél az első – Innováció a középpontban

A légitársaság nemrég indított Customer First Compass kezdeményezésének részeként az Airbus A321XLR integrációja stratégiai beruházás, amely tovább erősíti a Wizz Air pozícióját az ULCC piacán. Az új típus modern, még fenntarthatóbb lehetőséget nyújt az utasoknak. Több mint 300 megrendelt új repülőgéppel a Wizz Air továbbra is a legfiatalabb, legbiztonságosabb és leghatékonyabb flotta fenntartására törekszik.

A légitársaság tovább terjeszkedik Európában, Afrikában, Közép-Ázsiában és a Közel-Keleten. A cél az alacsony árú interkontinentális utazások biztosítása, amit most az Airbus A321XLR még több helyszínre tesz elérhetővé. A digitális szemléletnek köszönhetően zökkenőmentessé válik az utazás a foglalástól a beszállásig.

Első üzemeltetőként az A321XLR-rel

Benoît de Saint-Exupéry, az Airbus kereskedelmi igazgatója így fogalmazott:

„A Wizz Air flottájába kerülő A321XLR üzembe állítása mérföldkő. A Wizz Air lett az első légitársaság, amelyik Pratt & Whitney hajtóművel szerelt A321XLR-t üzemeltet. Ez a következő generációs gép páratlan hatótávolságának és szállítási képességének köszönhetően kimagasló gazdasági előnyöket kínál. Ahogy a Wizz Air folytatja látványos növekedését, az Airbus büszke arra, hogy a legmodernebb gépekkel segítheti a cég útvonalbővítését.”

Egy lépés a zöldebb repülés felé

Az A321XLR ülésenként 30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást biztosít az előző generációs gépekhez képest, így kulcsszerepet kap a Wizz Air dekarbonizációs stratégiájában. A legújabb aerodinamikai fejlesztések, a Pratt & Whitney GTF hajtóművek és a modern kabintechnológia révén a gép halkabb, simább és hatékonyabb repülést kínál, így még olcsóbb jegyárak válhatnak lehetővé a jobb kihasználtság mellett.

Rick Deurloo, a Pratt & Whitney kereskedelmi hajtóművekért felelős elnöke elmondta:

„A GTF-hajtóműves Airbus A321XLR különleges értéket képvisel a piacon, új lehetőségeket teremt légitársasági partnereink számára – kezdve a Wizz Airrel. Ez az átadás is bizonyítja a GTF technológia világelső üzemanyag-hatékonyságát és teljesítményét.”

A fenntarthatóbb légiközlekedés iránti elkötelezettsége részeként a Wizz Air az új A321XLR gépen a Gen Phoenix által fejlesztett Essence üléshuzat anyagot használja. Az Essence egy új nemzedékű, újrahasznosított anyagból készült repüléstechnikai fejlesztés, amely teljes mértékben újrahasznosítható, így zárt körforgást biztosít a hulladékmentes üzemeltetéshez – tovább csökkentve a kibocsátást.

Lélegzetelállító új célállomások

„A Wizz Air az egyik legrégebbi partnerünk, most pedig újabb mérföldkőhöz érkeztünk közel 15 év közös munka után” – mondta John Kennedy, a Gen Phoenix vezérigazgatója. „Mindig is büszkék voltunk arra, hogy olyan partnerekkel dolgozunk, akik valóban komolyan veszik a fenntarthatóságot. A Wizz Air kiváló példa – több mint 16 tonna bőrhulladékot irányítottunk el közösen a hulladéklerakókból, újrahasznosított bőrünk pedig több mint 80%-kal alacsonyabb szén-dioxid-terheléssel jár, mint a hagyományos bőr.”

Az A321XLR típusú repülőgépek flottához való csatlakozása új fejezetet nyit a Wizz Air életében. 2025-ben hat darab ilyen gép érkezik, ezzel is előmozdítva a légitársaság Customer First átalakulását.

Az első Airbus A321XLR rövidesen forgalomba áll, teljesen új desztinációk felé indítva járatokat. Az utasok számíthatnak a verhetetlen ár–kényelem–hatékonyság kombinációjára, amely még több ember számára teszi elérhetővé a világot.

Üdvözöljük a légi közlekedés jövőjében. Köszöntjük fedélzetünkön a Wizz Air A321XLR gépén – figyelje a további izgalmas bejelentéseket!

Olvasson többet a Wizz Airről ITT.

Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary

Ez is érdekelhet:

  • Megdöbbentő: még a 30 ezer forintot sem éri el a katások várható nyugdíja – frissítve
  • Új, fizetős útszakaszok jönnek júniustól a magyar autópályákon
  • Válságban a méhek: rekordveszteségek Magyarországon is
Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
DailyNewsHungary közlekedés Magyarország tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Tudtad, hogy idén márciusig nem az angol volt az USA hivatalos nyelve?

  • Magyarország a világ 10 legbiztonságosabb úti célja között 2025-ben

  • Ez található meg a százévesek vérében, ami a többi emberében nem

  • Így spórolhatsz a Balatonnál anélkül, hogy megvonnád magadtól az élményeket

  • Parajd tragédiája miatt súlyos környezeti katasztrófa fenyegeti Magyarországot is

  • A Naprendszer peremén bukkant kozmikus tűzfalra a NASA

Kapcsolódó cikkek

Balaton tó nyaralás magyarország
2025.06.16.

Így spórolhatsz a Balatonnál anélkül, hogy megvonnád magadtól az élményeket


Olvasson tovább
Körös Maros Nemzeti Park, Magyarország, természet Parajd
2025.06.16.

Parajd tragédiája miatt súlyos környezeti katasztrófa fenyegeti Magyarországot is


Olvasson tovább
rsz_kékestető_antennatorony
2025.06.15.

Eladásra kínálják a Kékestető ikonikus antennatornyát


Olvasson tovább
hévízi tófürdő
2025.06.14.

Egy úszó sziget lesz a Hévízi Tófürdő helyén


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Tudtad, hogy idén márciusig nem az angol volt az USA hivatalos nyelve?

Tudtad, hogy idén márciusig nem az angol volt az USA hivatalos nyelve?

Tovább olvasok
Magyarország a világ 10 legbiztonságosabb úti célja között 2025-ben

Magyarország a világ 10 legbiztonságosabb úti célja között 2025-ben

Tovább olvasok
Ez található meg a százévesek vérében, ami a többi emberében nem

Ez található meg a százévesek vérében, ami a többi emberében nem

Tovább olvasok
Így spórolhatsz a Balatonnál anélkül, hogy megvonnád magadtól az élményeket

Így spórolhatsz a Balatonnál anélkül, hogy megvonnád magadtól az élményeket

Tovább olvasok
Parajd tragédiája miatt súlyos környezeti katasztrófa fenyegeti Magyarországot is

Parajd tragédiája miatt súlyos környezeti katasztrófa fenyegeti Magyarországot is

Tovább olvasok
<b>A Naprendszer peremén bukkant kozmikus tűzfalra a NASA</b>

A Naprendszer peremén bukkant kozmikus tűzfalra a NASA

Tovább olvasok
Városszéli mocsárból lett Budapest legkedveltebb parkja

Városszéli mocsárból lett Budapest legkedveltebb parkja

Tovább olvasok
Verde Casino vélemények: Érdemes játszani 2025-ben?

Verde Casino vélemények: Érdemes játszani 2025-ben?

Tovább olvasok
Eladásra kínálják a Kékestető ikonikus antennatornyát

Eladásra kínálják a Kékestető ikonikus antennatornyát

Tovább olvasok
Mitől rémültek meg a régészek egy 20 000 éves barlangrajz láttán?

Mitől rémültek meg a régészek egy 20 000 éves barlangrajz láttán?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4