A magyar ultrafapados légitársaság nemrég jelentette be, hogy kivonul Abu-Dzabiból, pedig korábban nagy álmokat dédelgetett a közel-keleti piacon és nagy hatótávolságú járatokkal kötötte volna össze az ottani városokat például Indiával és Belső-Ázsiával. Most úgy tűnik stratégiai váltásban van, Michael O’Leary Ryanair-vezér pedig egyenesen azt vizionálja, hogy 3-5 éven belül el is tűnik.
Problémákkal küzd a Wizz Air, kemény döntéseket hoztak
Az mindenképp tény, hogy a fapados és ultrafapados piacon őrjítő a verseny, a cégeknek elképesztő hatékonysággal kell működniük azért, hogy talpon maradjanak. Ilyen téren úgy tűnik, hogy a Wizz Air számára nem minden számítás jött be. Hosszú ideje küzdenek a Pratt&Whitney hajtóművek műszaki gondjaival, ami miatt június végén is 41 repülőgépet kellett parkoltatniuk. A probléma ráadásul akut marad 2027 márciusáig.
Emellett szeptembertől megszüntetik Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett leányvállalatukat is, kivonulva az ottani piacokról. Ezt akkor úgy magyarázták, hogy az állandó konfliktushelyzet és az adminisztratív problémák miatt voltak kénytelenek a bezárás mellett dönteni.
- Melyik a legolcsóbb fapados? Íme a legfrissebb kimutatás
Az is elhangzott, hogy visszatérnek a jól bejáratott kelet-közép-európai és egyes nyugat-európai útvonalakra. Ennek keretében érthető a légitársaság legutóbbi közlése, miszerint a nagy hatótávolságú gépek 70%-át inkább lemondják, 47 A321XLR helyett megelégszenek 10-15-tel, és azok átvételét is időben elhúzzák, hozzáigazítva a régió gazdasági növekedéséhez. Emellett arra fognak koncentrálni, hogy mihamarabb lecseréljék flottájukat A321 neo gépekre, mert azok modernebbek, takarékosabbak és környezetkímélőbbek, írja az airportal.hu.

Légibemutató Budapest felett 2016-ban. Forrás: depositphotos.com
A Ryanair-vezér szerint el fog tűnni a magyar alapítású légitársaság
Michael O’Leary Ryanair-vezér keményen fogalmazott az Abu Dzabiból történő kivonulás kapcsán. Szerinte a Wizz Air nem fog önállóan működni 3-5 éven belül, különösen, ha most kiélezi a versenyt a Ryanair-rel az európai piacokon. Persze a konkurens cég vezetőjének ilyeneket kell mondani, a Budflyer utazási oldal szerint pedig ez arra is utalhatott, hogy a Ryanair akár kész lehet felvásárolni, összeolvadni a magyar légitársasággal.
- Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér

Michael O’Leary Budapesten. Fotó: Ryanair
Megszűnő, ideiglenesen szünetelő járatok a téli időszakban
A Budflyer szerint a Wizz Air olvasói beszámolók alapján “csúnyán ritkítja” a téli szezonban azon járatait, amelyeket egyébként egész évre hirdetett meg. A gyűjtésük alapján az alábbi járatok szűnnek meg
- Barcelona Girona – utolsó járat 2025. szeptember 27.
- Liverpool – utolsó járat: 2025. október 24.
- Glasgow – utolsó járat 2025. október 25.
Az alábbi járatokat pedig ideiglenesen leállítják:
- Tirana – utolsó járat: 2025. október 24. /újraindul: 2026. március 29.
- Wroclaw – utolsó járat 2025. október 25. /újraindul: 2025. december 5. (Reptéri bezárás pályakarbantartás miatt)
- Genova – utolsó járat: 2025. október 25. / újraindul: 2026. március 31.

Forrás: depositphotos.com
A vállalat az elemzők által vártnál gyengébb eredménnyel zárta a 2025-ös pénzügyi év első három hónapját hiába növekedett az utasok száma és a bevétel is 10% felett.
Még több Wizz Air-rel kapcsolatos hír.
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Hihetetlen: Jordánia déli részén fedeztek fel egy 1500 éves keresztény várost!
Új régészeti látványosság Szegeden a rakparton
Nincs visszaút: a parajdi sóbánya nem nyílik meg többé
Egy éjszaka több millió forintért? Így néz ki a budapesti Kempinski Hotel Corvinus elnöki lakosztálya: videó, képek
Visszavonta egy 11 éves, Magyarországon született kisfiú állampolgárságát Sulyok Tamás köztársasági elnök
NOBU Budapest: A sashimi kultúrája és a japán gasztronómia esszenciája