Úgy tűnik, jót tett a befektetők bizalmának a Wizz Air döntése, miszerint kivonul a közel-keleti piacról és sutba vágja korábbi, ambiciózus terveit indiai és közép-ázsiai utakról. Ezek helyett a hagyományos kelet- és közép-európai piacokra koncentrál, ám itt erős vetélytársai vannak, amelyek úgy tűnik arra is képesek, hogy feladjanak egy-egy útvonalat.
Nem bírta a Wizz Air a versenyt a Ryanairrel?
A Wizz Air sosem kommunikálja, ha elenged egy útvonalat, viszont minden új vagy régi-új útvonalról közleményt ad ki. Az egyszeri médiafogyasztónak így olybá tűnhet, mintha a magyar kötődésű fapados légitársaság mindig csak bővülne, pedig van példa az ellenkezőjére is. Mi is megírtuk, hogy jövő október 28-tól Torinóba repülnek majd Budapestről, igaz, ezen az útvonalon két éve már repültek és akkor bezárni kényszerültek.
Ám a régi-új útvonal indítása mellett az is tény, hogy korábban Liverpoolt és Glasgowt viszont végleg kivette a menetrendből, Genova és Tirana pedig október végétől szűnik meg. Miközben tehát indul Torinó, kiesik Genova. Tirana kapcsán pedig azt érdemes megjegyezni az okosutas.hu cikke szerint, hogy az albán fővárosra a Ryanair “repült” rá tavaly nyártól és úgy tűnik, a Wizz Air dönt most úgy, hogy elhagyja az útvonalat. Ez nyilván nem trendszerű, ugyanakkor tény, hogy Michael O’Leary korábban azt magyarázta, hogy 3-5 éven belül szerinte a Wizz Air már nem lesz önálló entitás a piacon. Persze a nagy konkurenstől elvárható, hogy ilyeneket mondjon. Emellett a Budflyer akkor felvetette, hogy esetleg vásárlási szándék is lehet a Ryanair részéről a Wizz Air irányába.

Michael O’Leary Ryanair-vezér korábban az extra adókat kritizálta. Forrás: Alpár Kató
Kettejük versenyében Budapesten egyébként még mindig a Wizz Airnek áll a zászló. A téli menetrendet nézve a Wizz Air 59 útvonalat, míg a Ryanair “csak” 50-et kínál.
Plusz kapacitások, újabb bejelentések
Az Okosutas cikke szerint a Wizz Air az Abu Dzabi kivonulással plusz kapacitásokhoz jutott, amit Európában kíván felhasználni, így várható, hogy a közeljövőben újabb járatokat fognak bejelenteni akár télre, de leginkább a 2026 nyári időszakra.
A Portfólió gazdasági hírportál szerint máris jobb a befektetői hangulat a Wizz Air kapcsán. A részvényárfolyam a folyamatos és jelentős zuhanás után visszapattant, ám a következő hónapok kulcsszerepet játszatnak a légitársaság jövőjével kapcsolatban.

Irányt váltott a Wizz Air és ez úgy tűnik, hogy tetszik a befektetőknek. Forrás: depositphotos.com
Ez is érdekelhet:
- Bajban a Ryanair Magyarországon: így próbálhatják rásózni az utasokra drágább termékeiket, vizsgálat indult
- Pert akasztottak a Wizz Air és más fapados légitársaságok nyakába
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Provident-felmérés: Közép-Európa sereghajtói a magyarok, alig van megtakarításunk
Bajban a Ryanair Magyarországon: így próbálhatják rásózni az utasokra drágább termékeiket, vizsgálat indult
Franciaországtól Szolnokig: megérkeztek az új Airbus H225M helikopterek a Magyar Honvédséghez – VIDEÓ
A Mol új szerződéssel csökkenti az orosz kitettséget az energiaszektorban
Döbbenetes felfedezés: mégsem Jézus testét borította a torinói lepel?
Hazai siker a digitális hirdetési piacon: magyar vállalkozás a német óriások között