Megújul a Kisföldalatti: új megállóval és akadálymentesítéssel készül a fejlesztés
Előkészítési szakaszba lépett az M1-es metróvonal, vagyis a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása. A Budapesti Közlekedési Központ nyilvános előzetes piaci konzultációt indított a beruházás előkészítésére.
A 129 éve megnyitott kisföldalatti szerelvényei és állomásai mára elavultak, ráadásul átszállási lehetőségei is korlátozottak. Bár az M2-es és M3-as metróval közvetlen kapcsolatban áll, az 1-es és 2-es villamos, valamint a vasút elérése nem biztosított és a környéken sincs elegendő hely nagy P+R parkolók kialakítására – számolt be a MagyarÉpítők.hu.
A Millenniumi Földalatti Vasút 1896-ban nyílt meg, ezzel Budapest legrégebbi metróvonala. A vonal elavult állapota és a korlátozott átszállási lehetőségek miatt a fejlesztés növelné az utazási komfortot, és a városi közlekedés hatékonyságát is jelentősen javítaná.
Mit tartalmaz a fejlesztési terv?
A BKK a Magyar Építőknek küldött közleményében arról tájékoztatott, hogy a tervezett fejlesztés részeként a Kisföldalatti vonalát meghosszabbítanák, miközben javítanák az átszállási lehetőségeket és teljes akadálymentesítést biztosítanának az utasok számára. A jelenlegi elképzelések szerint új megálló épülne a Hungária körútnál, ezzel könnyebb kapcsolatot teremtve az 1-es villamoshoz.
A BKK vizsgálja a vonal pontos meghosszabbításának lehetőségeit, különös tekintettel a Rákosrendező környékén tervezett fejlesztésekre. Ugyanakkor a Vörösmarty téri végállomás megmarad, a Vigadó téri továbbépítés pedig már nem szerepel a terveik között.
Az akadálymentesítés és új megállók szerepe
A Kisföldalatti felújításának egyik legfontosabb eleme az akadálymentesítés lesz, ami megkönnyíti a mozgáskorlátozottak, idősek és babakocsival közlekedők számára az utazást. Az új megálló a Hungária körútnál összekapcsolná a közlekedési csomópontokat, ezáltal elérhetőbbé téve a város ezen részét, mivel könnyebb és gyorsabb átszállást biztosítana az 1-es villamosra. Ez a fejlesztés jelentős előrelépés lenne a városi közlekedésben, hiszen eddig a Kisföldalatti viszonylag elszigetelten működött, kevés kapcsolódási ponttal.
A fejlesztés három fő szakaszra oszlik majd.
- Elsőként elkészítik a részletes terveket és az engedélyezéshez szükséges dokumentációkat. Ez magába foglalja az állomások akadálymentesítésének megtervezését és a telephely korszerűsítését, valamint a Hungária körúti új megálló tervezését.
- A második fázisban tanulmányokat készítenek a vonal meghosszabbításáról, a Városliget és Zugló között egy új kerékpáros és gyalogos útvonal kialakításával is számolva, összekötve a metróvonalat a külső vasúti körzettel.
- Végül a harmadik fázisban elkészítik a kiválasztott hosszabbítás részletes engedélyezési és kivitelezési terveit, amelyek alapján elindulhat a tényleges építkezés.
A fejlesztés jelenleg az előkészítés fázisában tart, és a műszaki részleteket a piaci konzultáció során beérkezett javaslatok alapján véglegesítik majd.
Kapcsolódó cikkek:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Így változik augusztus 20-a előtt Budapest közlekedése
Újabb BKV-busz gyulladt ki – FRISSÍTÉS: Még egy
Putyin beleavatkozik a magyar választásokba? Orosz hírszerzési dokumentum borzolja a kedélyeket
Ezek a legbiztonságosabb magyar települések: itt éjjel is bátran sétálhatsz egyedül
7 milliárd forintnyi holdkőzetet lopott el egy férfi, hogy a „Holdon” szexelhessen
A legmagasabb fokú hőségriasztás lép érvénybe holnaptól: ekkor jöhet az enyhülés