Budapest egyre népszerűtlenebb úti cél? Ezért mennek inkább máshová a külföldiek
Az utóbbi időben újra egyre trendibb azért utazni, hogy valami különlegessel lepjük meg magunkat, vagy szeretteinket. Ez az úgynevezett getaway shopping, amikor kimondottan azért utazunk el egy adott helyszínre, hogy az ottani különlegességeket beszerezzük, például francia parfümöket, vagy olasz divatcikkeket. Budapest pedig ebben van igazán lemaradva.
Budapesten nincs mit vásárolni?
A legfrissebb jelentések szerint a vásárlóturizmus világszerte magas fordulatszámon pörög, a világ legnépszerűbb városai a lehető legtöbb tehetős turistát próbálják odacsábítani, de a magyar fővárosban nagyítóval kell kutatni a valódi luxusüzletek után, ezért sok potenciális vásárló inkább Bécsig repül a legújabb termékekért, miközben újabban szem előtt tartják az egyediséget, és még a fenntarthatóságot is.
A Coherent Market Insights nevű piackutató cég szerint a turizmus ezen fajtája az év végére 292,6 milliárd dollárt is elérhet, míg 2032-re több mint 552 milliárd dollárra is rúghat, amit elsősorban a jövedelmek emelkedése, a középosztály bővülése is elősegít. A turisták az élményeken kívül olyan dolgokat is keresnek, amelyek éppen az adott úti célt tették népszerűvé, például a helyi kézműves boltok.
„Emlékeket és élményeket” vásárolnak a fiatalok
A Coherent Market Insights előrejelzése szerint a globális shopping turizmus piaca 2025-ben eléri a 292,6 milliárd dollárt, és 2032-re akár 552,7 milliárdra is nőhet, amit a középosztály bővülése, a globális jövedelmek emelkedése és az élményalapú utazások iránti kereslet hajt. A turisták már nemcsak strandokat és múzeumokat keresnek, hanem helyi piacokat, dizájner outlet központokat és autentikus kézműves boltokat is.
Mit akar valójában a Z generáció?
A Revfine szerint a vásárlás egyre jobban előtérbe kerül a nyaralás során, mert a turisták összekötik a vásárlást a kulturális élményekkel. A shoppingolás tehát már nem egyszerűen az idő elütésére szolgál, hanem – különösen a legfiatalabb generáció körében – olyan termékeket keresnek, amely az adott régió történelméhez és kultúrájához is hozzátartozik. Ezt pedig minden népszerű turistaparadicsom megpróbálja kihasználni.
Mi lesz a magyar fővárossal?
Bár Budapest népszerűsége sem mutat csökkenő tendenciát, a luxuscikkek terén van még hová fejlődni a régió fővárosaihoz képest is. Az ázsiai turisták emiatt inkább Bécset keresik fel, ahol jóval több prémium- és luxusmárka telepedett már le. Veégh Máté, a Mellow Mood Hotels általános igazgatója korábban elmondta a Pénzcentrumnak, hogy a magyar fővárosban kevés olyan üzlet van, ahol valódi luxuscikkeket találni, és ez szerinte hátrányt jelent a versenytársakkal szemben.