A Wizz Air nemrég döntött úgy, hogy március 15-ig kivonul Bécsből és most úgy tűnik, példáját a Ryanair is követi. Az ír fapados ambíciózus növekedési tervet rakott le az osztrák kormány asztalára, ám Michael O’Leary szerint válaszra sem méltatták őket. Maradt a magas légiutas-adó, ami miatt a légitársaság többek között Budapestre telepítené át kapacitásait, ami jó hír lehet nekünk és az innen utazó külföldieknek egyaránt.
A Wizz Air után a Ryanair is lépni kényszerült
Szeptemberben számoltunk be arról, hogy a Wizz Air úgy döntött, áttelepíti schwechati kapacitásai nagy részét Pozsonyba, aminek következtében számos járata szűnik meg az osztrák főváros melletti repülőtérről. A Wizz Air döntése 5 gép elvesztését jelenti az osztrákok számára, amelyek eddig 20 ország 28 városába repültek. Az indoklás szerint a magyar fapados egyszerűen nem tudta tartani a tempót a reptér drágulásával, így egy olcsóbb reptér mellett döntöttek. Pozsony és Bécs között nincs nagy távolság, közúton kevesebb mint 100 km.
- Szomszédos fővárosban zárja be bázisát a Wizz Air, több járatot is megszüntet

Hasonlóan gondolkodik a Ryanair is, a változásnak azonban ebben az esetben Budapest is örülhet. A Világgazdaság cikke szerint az ír fapados szintén szeptemberben jelentette be, hogy 19 bécsi bázisú gépéből hármat kivon. Most újabb két gép áthelyezéséről döntöttek. A bécsi reptér szeptemberben kiállt a légitársaság mellett és jelezte, szerintük is csökkentenie kellene a légiutas-adót az osztrák kormánynak. Peter Hanke közlekedési miniszter a mostani Ryanair-bejelentésre reagálva elmondta, hogy ez lehetetlen.
Kapacitást bővíthetnek Budapesten is
A Ryanair közleménye szerint a közeli, megfizethetőbb repterekre fogják átirányítani a Bécsből kivont gépeket, Olaszországba, Magyarországra vagy Szlovákiába. Hamarosan tehát új Ryanair-járatoknak örülhetünk a budapesti reptérről is.
- Rengeteg európai járatot szüntet be a Ryanair: mi lesz a budapestiekkel?
A Világgazdaság arra is felhívja a figyelmet, hogy a Ryanair próbálkozott az osztrák kormánynál. Szeptemberben növekedési tervet prezentált a kormánynak, ebben azt ígérték, hogy 70%-kal, évi 12 millióra futtatják föl a forgalmat, ráadásul tíz új Boeing-gépetis hoztak volna 2030-ig. Erre azonban az ügyvezető szerint még csak választ sem kaptak. O’Leary ezt követően kritizálta újfent harsányan a 12 eurós légiutas-adót, ami szerinte Európában a legmagasabb.

A Világgazdaság szerint a Ryanair továbbra is a kapós kategóriába tartozik a részvénypiacon, csak idén 37%-kal drágultak a részvények, jelenleg 26,2 euróért (valamivel több mint 10 ezer forintért) lehet vásárolni a fapados részvényeit.
További, utazással kapcsolatos híreinkért kattints.
Forrás:

