• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Kató Alpár Kató Alpár · 2021.12.09.
· Trend

Zseniális ötlet: elindult az autófelújító gyár!

A fenntarthatóság nevében új stratégiát dolgozott ki a francia Renault. A autófelújító gyár lényege, hogy az idősebb, de még megmenthető autókat felújítják, és így egyrészt nem kell horribilis áron új autót venni, másrészt a környezetünket sem terheljük, írja Várkonyi Gábor autópiaci szakértő Facebook-bejegyzésében.

A fenntarthatóság jegyében az autóipar gőzerővel igyekszik változtatni eddigi környezetromboló szokásain. A károsanyag kibocsátás csökkentése, az elektromos autók fejlesztése és a felhasznált anyagok alaposabb megválogatása mind a környezettudatosságot célozza. Ugyanakkor a forgalmazók bevételeinek nagy része az új autók eladásából származik, így az igazán nagy haszon számukra az újabb és újabb autó eladása.

A Renault új stratégiát dolgozott ki, aminek az első lépése, hogy

Flinsben létrehozták az “autófelújító” részleget.

A koncepció egyszerű és nagyszerű: a “Factory VO”, vagy Refactory csarnokában idős, de még használható autókat varázsolnak újjá, és mindezt gyári standardok szerint. A Renaultnál bíznak a sikerben, és hamarosan akár Európa legnagyobb, ilyen jellegű tevékenységet végző gyára lehet Párizstól nem is olyan messze.

forgalom budapest dugó közlekedés autó
Érdemes elolvasniTudtad? Az elektromos gépkocsik szennyezőbbek egyes országokban, mint a benzinmotorosok

Ahogy tapasztalhatjuk, az új autók elképesztő ár növekedését csak nagyon kevesen tudják finanszírozni, és ezért a használt autó piac egyre fontosabb szerepet fog játszani. Az “új hullám”, az alternatív üzemanyagokkal működő autók ára pedig többszöröse például a szalonból kiguruló benzines járműveknek. Az átállás nem lesz egyszerű, de elkerülhetetlennek tűnik, ugyanakkor az árakból kiindulva nyugodtan megállapíthatjuk, hogy egyelőre megfizethetetlen a szegényebb családok vagy a középosztály számára.

Az alternatív üzemanyagokkal működő autók megfizethetőségig viszont okos megoldások kellenek.

Renault, az autófelújító

A Renault meglátta az üzleti lehetőséget a használt autók felújításában, hiszen hatalmas üzleti potenciál van benne.

Várkonyi Gábor szerint ami közel 20 éve a Dacia projekt volt a francia gyárnak, az lehet a jövőben a használt autók újjá varázslásának az üzleti modellje. Az EU-s előírásnak köszönhetően már az egyszerűségéről és használati értékéről ismert diszkont márka sem lesz képes igazán olcsó autókat kínálni, ami azt jelenti, hogy a bérből és fizetésből élők egyre kevésbé tudják megengedni maguknak az új “olcsó” autó megvásárlását. És ez Nyugat-Európára is igaz, nem csupán a mi régiónkra.

Fontos szempont a Renault új stratégiájával kapcsolatban, hogy ha az EU-ban valóban jön a belsőégésűek tiltása 2035-től, akkor a használt, de teljesen felújított járművek garanciával együtt, közvetlenül a gyártótól jó áron beszerezhetőek lesznek, és nem kell megfelelni a legújabb szabványoknak.

A francia gyárban szeptemberben kezdtek el dolgozni használt autókon, és 1500 darab gördült ki a gyárból.

Terveik szerint 2023-ra évi 45 000 darabot fognak így helyreállítani.

Jelenleg 120 embernek ad munkát a felújító részleg, és két műszakban dolgoznak. A gyár más területein jelenleg még zajlik új autó gyártás, de 2024-re vélhetően meg fog szűnni ez a tevékenység, és átalakul a fenntarthatóság jegyében egy új piacra. 2030-ra várhatóan 3000 ember fog dolgozni ezen a területen. 11 000 négyzetméteren jelenleg napi 180 autó a kapacitás, de középtávon ez akár évi 90 ezer autó is lehet.

A gyár teljes bezárása hatalmas költség lett volna a vállalatnak, így az új feladattal két legyet ütnek egy csapásra.

Ha bejönnek a számításaik, lesz még lehetőség könnyű haszongépjárműveket elektromossá alakítására.

További fejlesztési lehetőségek

A Re-Energy ágon akkumulátor felújítást végeznek, ami 2021 végére 2000 darabot jelent, de 2030-ra már tízszer ennyit tudnak helyreállítani éves szinten.

Az akkuk második “életciklusára” is itt készítik fel az értékes alkatrészeket, amelyek energiatárolásra lesznek felhasználva, autón kívüli tevékenységekhez. Ezzel párhuzamosan töltőrendszerek és hidrogén hajtással kapcsolatos alkatrészek előállítását is tervezik.

A “RE-CYCLE” kapcsán az újrafelhasználás maximalizálása a cél, a lehető leghatékonyabb módon. Katalizátorok, mechatronikai alkatrészek, lökhárítók felújítása, újra beépítése, vagy éppen nyersanyaggá alakítása nagy tételben fog zajlani, írja Várkonyi.

A “RE-START” keretében szerteágazóbb és inkább mérnöki tevékenységek zajlanak, prototípusok készítése, 3d nyomtatás alkatrészek kapcsán, ipar 4.0, körforgásos gazdasággal kapcsolatos innovációk és kutatások.

A teljes digitalizáció itt is segít a tökéletes munkavégzésben.

Az SGS minősítő céggel együttműködve magas felbontású szkennerrel 360 fokos virtuális átvizsgálást lehet megoldani, majd átlagosan 8 nap alatt meg is lehet valósítani egy teljes helyreállítást.

Az üzleti modellben közvetlen értékesítés is szerepel.

És hogy mi lesz ennek a projektnek a kifutása? Az idő megválaszolja minden kérdésünket, de mivel nagy lehetőségek vannak a gyári felújításban, vélhetően a többi autógyár is hasonló koncepcióba fog kezdeni.

Írd meg a véleményed, kattints ide és kommentelj!
autó+motor elektromos autó gazdaság környezetvédelem

Comments are closed.

Érdemes elolvasni

rkk_336x280px
stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Visszatérhetnek a földre kényszerített Wizz Air-gépek – közel a megoldás a hajtóműhibára

Tovább olvasok
Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Az igazi bankrablás: Fillérekért szerezte meg Mészáros Lőrinc Magyarország második legnagyobb bankját

Tovább olvasok
Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Budapest is felkerült a világ legmagányosabb városainak listájára

Tovább olvasok
Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Mostantól jóval nagyobb poggyászokat is felvihetünk a Ryanair-gépekre

Tovább olvasok
<b>Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!</b>

Döbbenetes felfedezés: ez a koponya egészen más fajtól származik, mint gondolták!

Tovább olvasok
Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Sokadszorra függesztik fel az Angliában dolgozó magyar orvost, mert nem beszéli elég jól a nyelvet

Tovább olvasok
Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Hová lett a Balaton varázsa? Egyre kevesebbet töltünk a magyar tengernél

Tovább olvasok
Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Fine dining találkozik a kortárs művészettel: jubileumát ünnepli a Costes Downtown

Tovább olvasok
Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Magyar kutatók genetikai kapcsolatot találtak az uráli és a kárpát-medencei szarmaták között

Tovább olvasok
Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Az Otthon Start valóban kinyírja az albérletpiacot?

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4