Tizenhárom év után tér vissza a Wizz Air egy kedvelt európai úti célhoz
A Wizz Air tizenhárom évnyi kihagyás után 2025 decemberétől ismét járatokat indít Varsó-Modlin Mazóvai repülőteréről, ezzel élesíti a lengyel piacért folytatott versenyt Ryanair-rel szemben.
Az Aviation Week szerint a magyar fapados légitársaság két Airbus A321neo típusú repülőgépet állomásoztat majd a fővárostól mintegy 40 km-re található repülőtéren, és 11 új nemzetközi útvonalat nyit – jelentették be a Varsóban tartott sajtótájékoztatón.
Új útvonalak, egyre növekvő kapacitás
Az új Wizz Air járatok célállomásai közé tartozik többek között a szardíniai Alghero, Athén, Barcelona, Bergamo, Bergen, Brindisi, Chișinău, Málta, Palermo, Páfosz, és Szófia. Ezek közül az első három útvonal december 1-től, a többi fokozatosan, december közepétől indul, Alghero pedig 2026 tavaszától lesz elérhető. Az útvonalak többségét heti 3-5, míg például Bergamót napi, Maltát heti hat alkalommal szolgálják ki.
A Wizz Air várakozásai szerint éves szinten több mint 500 ezren utazhatnak majd Modlinból, ezzel jelentősen növelve a diszkont szegmens kapacitását Lengyelországban. Az új bázison emellett több mint 80 munkahely is létesül.

Wizz Air-gép a Varsó-Modlin Mazóvai repülőtéren július 20-án. Fotó: Lotnisko Warszawa/Modlin / Facebook
Stratégiai visszatérés és a verseny okai
A társaság 2012-ben a kifutópálya minőségi problémái miatt hagyta el a Modlin repülőteret, ahová most – a kelet-közép-európai piac további erősítése érdekében – tér vissza. A stratégiai váltást a közel-keleti, „forró és zord” környezetekből való fokozatos kivonulás, illetve az abu-dzabi bázis bezárása is ösztönözte. Így több gép és személyzet áll rendelkezésre az európai hálózat fejlesztéséhez, írja az AIRportál.
Jelenleg a Wizz Air főként Varsó Chopin (WAW) és Radom repülőteréről repül, piaci részesedése a varsói régióban 22,8% – szemben a Ryanair 8,1%-ával. Lengyelország egészében azonban a Ryanair magabiztos piacvezető marad, részesedése a kiszolgált ülőhelyekből csaknem 32,5%, míg a Wizz Air és a LOT Polish Airlines egyenként kb. 23%-on állnak.
Mit lép a Ryanair?
A Ryanair – válaszként a Wizz Air visszatérésére – júliusban többéves együttműködést jelentett be Modlinnal, mellyel 2030-ig évi 5 millióra növelné utasforgalmát a jelenlegi 1,5 millióról. Az ír fapados négy helyett nyolc Boeing 737-esre bővíti bázisát, és 25 új járatot indít a következő években. A növekedéshez a repülőtér is fejleszt: a beszállító kapuk, check-in pultok és gépparkolóhelyek bővítése 2027-re várható.
A két fapados intenzív terjeszkedése eredményeként a lengyel piacra jutó diszkont kapacitás a 2025-ös nyári menetrendben már meghaladja a 60%-ot. A varsói Modlin repülőtér a Wizz Air visszatérésével újra a közép-európai fapados légiközlekedés egyik meghatározó csomópontjává válhat.
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Kastélymentés, vagy valami más? – A dégi Festetics-kastély a 4iG-hez kerül
Holttestet találtak a Velencei-tóban
Hamarosan új szkennerek jöhetnek az EU repülőterein, megszűnhet a legidegesítőbb korlátozás
Urbex a fővárosban: A Nyugati pályaudvar rejtett alagútja és más budapesti kincsek
Közlekedés Magyarországon 2025-ben: Szabályok, tippek, friss tudnivalók autósoknak
Újra forgalomkorlátozás lesz a budapesti repülőtérnél