Figyelem: Az egyik fő magyar telekommunikációs szolgáltató óriási leállást jelentett be

Országszerte komoly üzemszüneteket jelentett be a Magyar Telekom augusztus első felére, amelyek több nagyvárost és kisebb települést is érintenek, köztük Budapestet is. A szolgáltatás-kimaradások az otthoni internet-, televízió- és telefon-elérést érintik, és jellemzően több órán keresztül tartanak majd.

Mely városokat érinti a leállás?

A Telekom tájékoztatása szerint augusztus 4-én, hétfőn kezdődnek a karbantartási munkálatok, amelyek több hullámban okoznak majd szolgáltatáskiesést az alábbi településeken:

Teljes leállás augusztus 4-én (8:00–17:00 között):

  • Budapest III. kerület (1032)

  • Pécs (irányítószámok: 7628, 7629, 7630)

  • Szombathely (9700, 9707)

A Telekom közlése szerint a várható üzemidő-kiesés akár 180 perc is lehet, vagyis három órán át nem lesz elérhető az otthoni internet, televízió és vezetékes telefon, írja az ATV.

További érintett települések:

  • Noszvaj és Szomolya: augusztus 5-én, 6:00-ig, 240 perces kiesés

  • Bácsszentgyörgy, Csátalja, Dávod, Gara, Hercegszántó: augusztus 5-én 7:00-ig, 60 perces kiesés

  • Mezőszentgyörgy: augusztus 15-ig, 180 perces kiesés

Mi a teendő, ha nem áll helyre a szolgáltatás?

A szolgáltató arra kér minden ügyfelet, hogy ha a meghirdetett időszakon túl is tapasztalnak problémát, indítsák újra digitális elosztójukat (router/modem), mert ez sokszor automatikusan helyreállítja az elérhetőséget.

Ha a hiba ezt követően is fennáll, a Telekom ügyfélszolgálata a 1414-es telefonszámon hívható – díjmentesen, Telekom-hálózaton belül.

Mostantól többet netezhetünk külföldön

Többet netezhetünk külföldön; a három legnagyobb szolgálató megemelte díjcsomagjai roamingadatkeretét, változtatott az előfizetéses csomagjainak összetételén, és az idén nem történt meg az inflációkövető díjkorrekció – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerdán az MTI-vel a mobilpiaci díjcsomagváltozásokról megjelent első féléves összefoglalója alapján.

A közleményben hangsúlyozzák, az NMHH kiemelt feladata a mobilpiaci verseny alakulásának nyomon követése, különös tekintettel az előfizetéses csomagok változásaira. Az idei év első fél évére vonatkozó elemzésből egyebek között az olvasható ki, hogy a három legnagyobb szolgálató megemelte díjcsomagjai roamingadatkeretét, változtatott az előfizetéses csomagjainak összetételén, valamint, az idén nem történt meg az inflációkövető díjkorrekció.

Az elemzés a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan 2025 első fél évének mobilpiaci helyzetét tekinti át a három legnagyobb mobilszolgáltató – a Magyar Telekom Nyrt., a One Magyarország Zrt. és a Yettel Magyarország Zrt. – nyilvános lakossági előfizetéses díjcsomagkínálatának bemutatásával és összehasonlításával.

A tanulmányból kiderül, hogy a mobilszolgáltatások tarifacsomagjai miként rendeződtek át az utóbbi hónapokban. Az év elején mindhárom szolgálató megemelte díjcsomagjai roamingadatkeretét az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/612 rendeletében foglaltak szerint. Az év első felében a cégek megújították az előfizetéses mobiltelefondíjcsomag-kínálatukat, új csomagokat vezettek be, és a One kivételével lezárták az előző évi ajánlatok értékesítését – ismertették.

Hozzátették, az előző két évhez képest a fogyasztók számára kedvező változás, hogy idén nem került sor az inflációkövető díjkorrekcióra, amiben közrejátszott a Nemzetgazdasági Minisztériummal (NGM) áprilisban folytatott egyeztetés. Ennek eredményeként végül mindhárom szolgáltató vállalta, hogy legalább egy évig eltekint a díjkorrekciótól.

Érdemes elolvasni:

Kiemelt kép: depositphotos.com

Forrás: