Törött ablakkal szállt fel a Wizz Air gépe Londonból, úgy tűnik, a brit légiirányításnak és hatóságoknak nem volt ezzel problémája, esetleg nem is tudtak róla. A fedélzeten viszont pánik tört ki és az utasok az egész út alatt rettegtek. A légitársaság nem válaszol a sajtó megkereséseire.
Pánik tört ki a fedélzeten
Az egyébként a moldvai Bákóba tartó Wizz Air gép döbbenetes esetéről az egyik helyi magyar újság, az Új Magyar Szó számolt be. Cikkük szerint az egész azzal kezdődött, hogy a gép több órát késett Londonban, az utasokat nem is engedték felszállni. Majd amikor megtörtént a beszállítás, az egyik utas észrevette, hogy a gép egyik ablaka be van törve, amit jelzett is személyzetnek.
Újabb fél óráig nem történt semmi, ekkor érkezett meg a reptér egyik biztonsági munkatársa (ebből az információból kikövetkeztethető, hogy a brit hatóságok tudhattak a problémáról), ő azonban pusztán annyit tett, hogy egy bármelyik kisboltban kapható cellux ragasztószalaggal beburkolta a törött üveget, hogy legalább a szél ne süvítsen be 11 – 12,5 ezer méter magasságban, 828-870 km/h-s sebesség mellett.

Forrás: FB/Wizz Air
A Wizz Air néma
A mutatvány olyan szempontból sikerült, hogy a gép valóban megérkezett Bákóba (Bacau), a romániai Moldvába, igaz, az utasok a teljes út alatt pánikban voltak, hogy mi lesz, ha esetleg kipattan a nyílászáró a hatalmas nyomáskülönbségtől és sebességtől. A Maszol beszámolója szerint az utasok panaszával senki sem törődött, nem ülhettek át másik gépre és a személyzet nem is igazán törődött a pánikolókkal.
A három órás út során az utasok pánikban voltak a magyar újság online kiadása szerint, de végül szerencsésen landoltak és senkinek sem esett baja.
A román Digi24 megkérdezte az esetről a Wizz Air-t, ám nem kaptak választ kérdéseikre.

Illusztráció. Örültek az utasok, amikor épségben elhagyhatták a gépet. Forrás: depositphotos.com
Kelet-európai fókusz?
A Wizz Air nyáron döntött úgy, hogy – saját elmondásuk szerint – a közel-keleti háborús helyzet és a térségben tapasztalható növekedési kihívások miatt visszahelyezi tevékenysége fókuszát Kelet-Európába. Bár a hírek szerint a társaságot súlyosan érinti a hajtóművek átvizsgálása miatt földre kényszerült gépek nagy száma is, erről maximum a száraz tényeket közlik, a részletekbe nem mennek bele.
A versenytárs Ryanair vezére szerint a Wizz Air súlyos problémákkal küzd, ám mi is hírt adtunk arról, hogy mindeközben a közel-keleti növekedési lehetőségeket sem adja fel. A társaság a Ben-Gurion reptéren szeretne létrehozni egy új bázist, ám a helyi El Al légitársaság szerint ennek engedélyezése nemzetbiztonsági kockázatot jelentene, mert egy háborús konfliktus esetén a Wizz Air elhagyná az országot, magára hagyná a potenciális utasokat.
Olvass tovább nálunk:
- Izraeli légitársaság nemzetbiztonsági kockázatnak tartja a Wizz Airt, blokkolnák a bázisnyitást
- Számos népszerű járatot szüntet meg a Wizz Air
Wizz Air archívumunkért pedig kattints.