Online sajtótájékoztatón jelentette be a legfontosabb változásokat Váradi József vezérigazgató, aki a magyar légitársaságnak nevezte a fapadost és ennek jegyében elmondta, ha kijutott volna a válogatott a foci vébére, akkor indítottak volna szurkolói járatokat is. Transzatlanti és indiai célpontok maximum hosszú távon elképzelhetők, a jól profitáló piacokra fognak koncentrálni, ott viszont sok új járatot és számos egyéb változást jelentett be a Wizz Air-vezér.
Pontosabb járatok, több ülőhely, sok új bázis
Az airportal.hu összefoglalója alapján az alábbi lényeges bejelentéseket tette Váradi József az online sajtótájékoztatón:
- egy további géppel 18-ra bővítik a budapesti bázis flottáját. Budapesten jelenleg a vállalat munkavállalóinak 40%-a, 9.500 munkavállalóból 4.000 dolgozik;
- idén várhatóan 72 millió utast szállítanak, ami 75-80%-os növekedés a járvány előtti állapothoz képest;
- 21%-kal javították a járatok pontosságát, a jelentős, 3 órán túli késéseket 0,6%-ra csökkentették;
- Debrecenből nem jelentettek be új járatot, de Váradi szerint folyamatosan figyelik a piacot;
- 9,1 millió ülőhelyre emelik a magyarországi járatokon elérhető kapacitást 2026-ban, ami nagyjából 10%-os növekedés;
- 75 útvonalat kínálnak Magyarországról 35 országba, ezek közül 59 lesz egész évben elérhető, 13+3 pedig nyári és téli szezonális. A cél az, hogy 100 útvonalra növeljék a magyar kapacitásokat;
- bázisokat nyitnak Kisinyovban és Tuzlában, Jerevánban, valamint Varsó és Bukarest másodlagos repülőterein, Modlinban és Beneasa-ban. Pozsonyban és Podgoricában is bázist nyitnak a bécsi kapacitás áthelyezésével. Ezzel tulajdonképpen a Wizz Air hitet tesz a kelet-közép-európai fókusz mellett, amivel többek között a külföldön dolgozó nagy számú vendégmunkást próbálja kiszolgálni;
- a korábbi 15%-os bővülés nem lesz tartható, az új cél 10-12%;
- Váradi József szerint most érdemes Wizz Air-részvényt vásárolni.

További járatokat és járatsűrítéseket jelentett be a Wizz Air
Budapestről újra elérhető lesz vagy új útvonalként nyílik Tallin (heti 3 járattal), Billund (heti négy járattal), Szkopje (heti két járattal), Bergen (heti 3 járattal), Lamezia Terme (heti 3 gép), és Rimini szintén heti három járattal jövőre. Az alábbi táblázatban összefoglaltuk azt, amit az új járatokról tudni érdemes a wizzair.com-on közölt adatok nyomán:
| Útvonal | Gyakoriság | Jegyár | Első járat |
| Budapest – Tallinn | Kedd, csütörtök, szombat | 10 190 Ft-tól | 2025-12-11 |
| Budapest – Billund | Kedd, csütörtök, szombat, vasárnap | 12 290 Ft-tól | 2026-03-29 |
| Budapest – Szkopje | Hétfő, péntek | 12 290 Ft-tól | 2026-03-30 |
| Budapest – Bergen | Hétfő, szerda, péntek | 12 290 Ft-tól | 2026-03-30 |
| Budapest – Lamezia Terme | Kedd, csütörtök, szombat | 12 290 Ft-tól | 2026-04-30 |
| Budapest – Rimini | Hétfő, szerda, péntek | 13 090 Ft-tól | 2026-06-08 |
A következő táblázat azokat a járatokat tartalmazza, amelyek esetében nő a járatsűrűség:
| Útvonal | Gyakoriság | Kezdő dátum |
| Budapest – Varsó | heti 7x → heti 12x | 2025-10-26 |
| Budapest – Marrákes | heti 2x → heti 3x | 2025-10-26 |
| Budapest – Lisszabon | heti 5x → heti 7x | 2025-10-26 |
| Budapest – Stuttgart | heti 5x → heti 7x | 2026-02-23 |
| Budapest – Tel Aviv | heti 14x → heti 21x | 2026-03-29 |
| Budapest – Bilbao | heti 2x → heti 3x | 2026-03-29 |
| Budapest – Alicante | heti 6x → heti 7x | 2026-03-29 |
| Budapest – Bari | heti 5x → heti 7x | 2026-03-29 |
| Budapest – Baku | heti 3x → heti 4x | 2026-03-29 |
| Budapest – Hurghada | heti 2x → heti 3x | 2026-03-29 |
| Budapest – Brassó | heti 3x → heti 4x | 2026-03-29 |
| Budapest – Sharm El Sheikh | heti 2x nyáron is | 2026-03-29 |
| Budapest – Madrid | heti 7x → heti 12x | 2026-04-29 |
| Budapest – Antalya | heti 3x → heti 4x | 2026-06-01 |
Nagy probléma a hajtómű a légitársaság számára
Összességében idén 910 útvonalon, 40 országba és 200 úticélra repültek 36 bárissal 18 országban. A flottájuk 249 Airbus gépből áll, ám ezek közül 35 továbbra is a földön van hajtóműprobléma miatt, ez pedig majd csak 2027 végére szűnhet meg.

A hajtóműproblémák megoldásáig nem számítanak további, keskeny törzsű, nagy hatótávolságú A321 XLR gépekre, a most beszerzésre kerülő gépek mind az Egyesült Királyságba kerülnek majd és vélhetően a Közel-Keletre irányuló brit turizmust szolgálják majd. A Wizz Air izraeli bázisnyitásáról és az azzal kapcsolatos helyi ellenállásról alábbi cikkünkben írtunk:
- Erős ellenállás mellett nyithat új bázist a Wizz Air számos egzotikus útvonallal
A hurráoptimista bejelentések mellé oda érdemes tenni azt a tényt, hogy a Wizz Air sosem kommunikálja a járatbezárásokat és a járatok sűrűségének csökkentését, azok jellemzően egyszer csak eltűnnek a foglalási rendszerből. Menedzsmentjük tagjai mindig elmondják, hogy számukra az első számú prioritás a profitabilitást, azok az útvonalak tehát, amelyek nem hozzák a várt eredményt bezárásra vannak ítélve.

Olvass tovább nálunk Wizz Air-témában:
- Óriási bírságot kapott a Wizz Air egy európai országban az „All You Can Fly” előfizetés miatt
- 3 új gépet is eladott a Wizz Air: Problémák a háttérben vagy stratégiai átalakulás?
Forrás:

