Pisco, a perui szőlőpálinka meg akarja hódítani a magyar piacot is
“Pisco, Peru nemzeti itala” mottóval a perui nagykövetség sikeresen megrendezte az első Pisco mesterkurzust, hogy népszerűsítse Peru zászlós italát Magyarországon. Ezen az első rendezvényen, amely a központi fekvésű és exkluzív budapesti Kempinski Hotel Corvinusban került megrendezésre, a célközönség elsősorban a szállodaipar és a vendéglátóipar szakemberei, a sajtó, a média és a szeszesital-forgalmazók voltak.
A megnyitó beszédet Edgar Pérez Alván, Peru magyarországi nagykövete tartotta, aki hangsúlyozta a résztvevőknek, hogy a pisco több mint szeszesital, hiszen Peru nemzeti itala. Az egész nemzet büszkesége, és megvédik a hírnevét. A nagykövet hangsúlyozta, hogy a latin-amerikai országnak nagy ambíciói vannak a pisco iránt, és igyekeznek majd az elkövetkező években minél több magyarral megismertetni ezt a zamatos italt, amely akár önmagában, akár kiváló koktélokban a magyar főváros bárjaiban is népszerű ital lehet.
A mesterkurzust Giancarlo Nazario mixológus tartotta, aki Londonból érkezett az eseményre, és amelyen mintegy hetvenen vettek részt. Köztük a magyar főváros legnevesebb szállodáinak, éttermeinek és bárjainak bartenderei és beszerzési vezetői, hogy bővíteni tudják a Pisco-kínálatukat.
A rendezvény elején előadás hangzott el a Pisco eredetéről és történetéről, valamint az eredetmegjelölés fontosságáról és az azt megkülönböztető sajátosságokról. Nazario elmondta, hogy Peruban 5 régió van, ahonnan az oltalom alatt álló pisco ital származhat, és hogy összesen 8 szőlőfajtából készülhet. Peru mindent megtesz a nemzeti ital minőségének megőrzése érdekében, így az igazi pisco nem tartalmaz extra vizet, cukrot vagy bármilyen adalékanyagot, és nem próbálnak a hordók ízesítésével extra aromákat hozzáadni. Azt is elmondta, hogy háromféle pisco létezik, és ezeket az elkészítésük alapján lehet megkülönböztetni: “puros”, “mosto verde” és “achilado”.
Ezt követően a mixológus bemutatta a közönségnek, hogyan kell négy koktélt készíteni a perui párlatból: Pisco Sour, Chilcano, Captain és Zamboni, amelyeket a résztvevők meg is kóstolhattak.
Az eseményen számos médium, helyi szeszesital-forgalmazó és nemzetközi Pisco-forgalmazó is részt vett. Ez utóbbi csoport Németországból és Franciaországból utazott Budapestre, hogy bemutassa termékeit és feltérképezze a magyar piacon rejlő lehetséges üzleti lehetőségeket. Ezeknek a forgalmazóknak lehetőségük volt arra is, hogy termékeiket bemutassák az érdeklődőknek egy “B2B” térben, amelyre a mesterkurzus végén került sor.
Ezzel a rendezvénnyel a Perui Nagykövetség megkezdi a 2024 végéig tartó projektjét, amely a Pisco magyarországi jelenlétének növelésére irányul.
A Pisco Mesterkurzus sikerére alapozva a Nagykövetség 2024 folyamán Pisco Nights elnevezésű promóciós rendezvényeket tervez Budapest főbb szállodáiban, bárjaiban és éttermeiben, amelyeken különböző vendégek, a helyi média és a nagyközönség vesz részt, hogy megismerkedjenek a perui nemzeti itallal, különösen a Pisco Sour és a Chilcano koktélokkal.
Szintén érdekes cikk Peruról, ahol bemutatjuk a módszert, amellyel a peruiak 1700 éve életet lehelnek a sivatagba, részletek itt.
És ha már Peru, akkor inkák: Meglepően sokszínű volt az inka közösség a DNS-ük alapján
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Egy tudós szerint már 50 éve találtunk életet a Marson – és rögtön meg is semmisítettük
Ilyen volt az ókori gyógyítás – a spiritualitás, a természet és a tudomány keveréke
Megmutatjuk, kik voltak a legkiválóbb magyar csillagászok a történelem során
3600 éves sajtot találtak a régészek egy sírban
Az étrended formálja az agyad: hogyan hatnak az ételek a fejlődésére?
Szenzáció: a NASA 470 millió km távolságból fogott be jeleket