Idéntől gyorsabban juthatunk el az Adriára, hamarosan elkészül a Budapestet Eszékkel összekötő autópálya
Idén júniusra elkészül az utolsó hiányzó autópálya-szakasz Budapest és Eszék között, ezzel teljessé válik a Magyarországot Horvátországgal összekötő 5C folyosó horvátországi része. A fejlesztés nemcsak gyorsabbá teszi az utazást a két ország között, hanem hosszabb távon az Adriai-tengerhez vezető közúti közlekedésre is kedvező hatással lehet.
Hamarabb eljuthatunk az Adriai-tengerhez júniustól
A horvát szakasz teljes hossza 88,6 kilométer, amelyből már 83,6 kilométer elkészült, és jelenleg az utolsó, 5 kilométeres szakasz építése zajlik a magyar határtól Pélmonostorig. A Portfolio jelentése szerint a fejlesztés eredményeként az utazási idő Budapest és Eszék között két óránál rövidebbre csökken, amivel gyorsabban elérhetjük Horvátország keleti részét.
A magyar határtól Pélmonostorig tartó utolsó 5 kilométeres szakasz várhatóan júniusra készül el. Az építési munkálatok 2023 augusztusában kezdődtek az Osijek Koteks vállalat kivitelezésében, 46 millió eurós költségvetéssel, amelyet teljes mértékben az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszíroz. Az egyébként rövid, ám stratégiailag fontos útszakaszon nyolc építmény, köztük egy völgyhíd, két felüljáró és öt híd biztosítja az akadálymentes közlekedést. A legjelentősebb ezek közül a 318 méter hosszú Karasica-völgyhíd, amely átszeli a Karasica-folyót, valamint a Pélmonostor és Magyarbóly közötti vasútvonalat.
Budapest és Eszék közelebb kerül egymáshoz
A horvát szakasz megnyitása jelentősen lerövidíti az utazási időt Budapest és Eszék között. Az út kevesebb mint két órát vesz majd igénybe, ami azt jelenti, hogy időben Eszék közelebb kerül Budapesthez, mint Zágráb. Ez különösen fontos lehet a két ország gazdasági és turisztikai kapcsolatainak szempontjából, írja a Magyar Építők.
Bár az új autópályaszakasz javítja az észak–déli összeköttetést, egyelőre nem jelent nagy előnyt a Horvátországba utazó magyar turisták számára. A hagyományos útvonal Zágrábon keresztül továbbra is a leggyorsabb módja a tengerpart elérésének. Az 5C folyosó azonban a boszniai szakasz elkészültével válhat valóban előnyössé a magyar utazók számára, mivel ez jelentősen csökkentheti az utazási időt Horvátország déli része felé.
A boszniai szakasz építése és nehézségei
Az 5C folyosó boszniai szakasza összesen 325 kilométer hosszú, de ebből eddig mindössze 138 kilométer készült el. A projekt befejezése 2030-ra várható, mivel az útvonal jelentős mérnöki kihívásokkal jár. Az egyik legnagyobb akadály a Prenj-hegységen átvezető alagút. A 10,45 kilométer hosszú alagút és kapcsolódó járatrendszere Európa kilencedik leghosszabb közúti alagútja lesz. Bosznia-Hercegovina tavaly jlentősnek mondható pénzügyi támogatást kapott az EBRD-től az építkezéshez, így a munkálatok várhatóan felgyorsulnak.
A Budapest és az Adriai-tenger közötti közlekedési folyosó kiépítése új szakaszba lépett azzal, hogy hamarosan elkészül a magyar határ és Eszék közötti autópálya. Az új út jelentősen csökkenti Budapest és Eszék közötti utazási időt, ami különösen fontos lehet az üzleti utazók és a két ország gazdasági kapcsolatai számára.
A turisták számára az igazi előnyt a boszniai szakasz elkészülte jelentené, amely az 5C folyosót versenyképes útvonallá tehetné a magyar utazók számára az Adriai-tenger partjára. Éppen ezért érdemes követni az építkezések alakulását az elkövetkező években, hiszen 2030-ra egy teljesen új alternatíva nyílhat meg az Adriai-tengerhez utazók számára.
Ha ezt a cikket angolul is szeretnéd elolvasni vagy megosztani, kattints ide: Daily News Hungary
Érdemes elolvasni:
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Szentgyörgyi Dezső, a legeredményesebb magyar vadászpilóta végül MALÉV géppel vesztette életét
Csak nőnek kellett kiadni magát, több milliót keresett egy nyírségi férfi
A héten szabad szemmel láthatunk egy nóvarobbanást
Tokió és Oszaka, avagy Japán konyhája – képgaléria
Járvány miatt fokozott ellenőrzés a szlovák-magyar határon
Holtan találták az ügyészt, aki feltárta a CIA orosz szivárogtatásait